Permalänk

Amd opteron 16 , 12cores?

Tjena var ute på komplett.se och såg att dem hade uppdaterat listan och såg att AMD Opteron fanns men inte i lager 16cores!!! Helt sjukt...

Men är det någon som vet när dem lanseras?

Tacksam för svar!

Opteron6274:16cores http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=661383

Opteron6238:12cores http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=661382

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty1337:

Tjena var ute på komplett.se och såg att dem hade uppdaterat listan och såg att AMD Opteron fanns men inte i lager 16cores!!! Helt sjukt...

Men är det någon som vet när dem lanseras?

Tacksam för svar!

Opteron6274:16cores http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=661383

Opteron6238:12cores http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=661382

Antagligen är det buldozer moduler, alltså är det bara 6 och 8 kärnor med deras hyperthreading teknik som gör att de får för sig att kalla det 12 och 16 istället för 6 och 8... Det är som att intel skulle säga att i7 2600k har 8 kärnor :S

Sen är Opteron serverprocessorer, om jag inte misstar mig.

EDIT: http://www.amd.com/us/products/server/processors/6000-series-...
Serverprocessor

Permalänk
Skrivet av makz159:

Antagligen är det buldozer moduler, alltså är det bara 6 och 8 kärnor med deras hyperthreading teknik som gör att de får för sig att kalla det 12 och 16 istället för 6 och 8... Det är som att intel skulle säga att i7 2600k har 8 kärnor :S

Sen är Opteron serverprocessorer, om jag inte misstar mig.

EDIT: http://www.amd.com/us/products/server/processors/6000-series-...
Serverprocessor

Lite tråkigt detdå :/ Skulle ju vara snuskigt trevligt att ha en sådan annars

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Antagligen är det buldozer moduler, alltså är det bara 6 och 8 kärnor med deras hyperthreading teknik som gör att de får för sig att kalla det 12 och 16 istället för 6 och 8... Det är som att intel skulle säga att i7 2600k har 8 kärnor :S

Sen är Opteron serverprocessorer, om jag inte misstar mig.

EDIT: http://www.amd.com/us/products/server/processors/6000-series-...
Serverprocessor

Nja det är en halvsanning det håller ja med om men det är inte direkt samma som Intel, AMDs har faktiskt två cores i sin design dock delar de på vissa resurser men det är 8 cores i den, iofs tycker jag AMD skulle kallat det 4 modular core design istället för 8 core rakt av.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Är inte det deras nya server processorer? (räta mig om jag har fel)

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nja det är en halvsanning det håller ja med om men det är inte direkt samma som Intel, AMDs har faktiskt två cores i sin design dock delar de på vissa resurser men det är 8 cores i den, iofs tycker jag AMD skulle kallat det 4 modular core design istället för 8 core rakt av.

Jo helt rätt, men de 2 cores de har i en "modul" presterar inte mycket bättre än vad än gör pga dålig trådning och att de delar på saker, så de blir som 1 cores istället för 2 i slutändan iallafall :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Jo helt rätt, men de 2 cores de har i en "modul" presterar inte mycket bättre än vad än gör pga dålig trådning och att de delar på saker, så de blir som 1 cores istället för 2 i slutändan iallafall :/

Mjo dock intressant om de lyckas få till det senare, speciellt som de sedan teoretiskt sett bara kan ploppa i nya och göra dem bättre utan minsta ansträngning så fort de lyckas göra dem mindre eller om de ökar storleken på cpun pga att designen är just modulär. Men första releasen är lätt "under whelming" ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Mjo dock intressant om de lyckas få till det senare, speciellt som de sedan teoretiskt sett bara kan ploppa i nya och göra dem bättre utan minsta ansträngning så fort de lyckas göra dem mindre eller om de ökar storleken på cpun pga att designen är just modulär. Men första releasen är lätt "under whelming" ^^

Börja bygga CPUs på höjden och köra en kylar som "omfamnar" processorn om du förstår vad jag menar xP
Alltså att processorn är kanske 2-3(eller mer)cm hög

YAY WE GOT 50 CORES!!
Men det skulle bli svindyrt att göra ledningar för det på moderkortet, skulle behövas att köra flera lager på kretskortet = OVÄRT

Faiyul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty1337:

Tjena var ute på komplett.se och såg att dem hade uppdaterat listan och såg att AMD Opteron fanns men inte i lager 16cores!!! Helt sjukt...

Men är det någon som vet när dem lanseras?

Tacksam för svar!

Opteron6274:16cores http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=661383

Opteron6238:12cores http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=661382

Hej! 6274 och 6238 är Magny-Cours med kodnamn "Interlagos". Dessa är inte dom bulldozer basede varianterna utan tillhör AMD socket G34. Dom är fortfarande i 45nm teknologin och har 12 respektive 16 riktiga kärnor. Har för mig att det finns en CINEBENCH test ute på YouTube där fyra av dessa 16 kärniga processorer körs tillsammans och det går fort. Kommer bara inte ihåg länken.

En socket G34 moderkort med 2st PCI-E x16 som klarar av DDR3 minnen på max 256GB RDIMM och max 64GB UDIMM: http://www.asus.com/Server_Workstation/Server_Motherboards/KGPED16/#specifications

Moderkortet är nog inte så mycket större än ett EVGA SR-2.

Hehe! En PC med 2st av kommande 7990 och 2st Magny-Cours(32 Kärnor) och 256Gb ram. Bara en tanke...

Blir nog lite svårt att överklocka på denna moderkort men vem behöver göra det om man har 32 kärnor totalt???

Fan jag har ju budget för det här! Kanske bygga en egen 24/7 BF3 server? Det kliar i fingrarna. Vill så gärna prova Magny-Cours. Detta räcker nog i många år framöver om det är för ett serverbygge.

MVH

Ph0bLif3

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

upptäckte dessa idag jag med, en trevlig upptäckt då jag gått å funderat på en lite seriösare workstation ett bra tag nu, då xboxen sköter i princip all gaming för nuvarande, och intresset för videoredigering växer sej allt starkare.

en quad setup med totalt 64 kärnor, och 512 gig minne vore ju ngt att skryta med, tyvär lite väl seriöst för plånboken, men suget finns blir nog ett bygge framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Hej! 6274 och 6238 är Magny-Cours med kodnamn "Interlagos". Dessa är inte dom bulldozer basede varianterna utan tillhör AMD socket G34. Dom är fortfarande i 45nm teknologin och har 12 respektive 16 riktiga kärnor. Har för mig att det finns en CINEBENCH test ute på YouTube där fyra av dessa 16 kärniga processorer körs tillsammans och det går fort. Kommer bara inte ihåg länken.

En socket G34 moderkort med 2st PCI-E x16 som klarar av DDR3 minnen på max 256GB RDIMM och max 64GB UDIMM: http://www.asus.com/Server_Workstation/Server_Motherboards/KGPED16/#specifications

Moderkortet är nog inte så mycket större än ett EVGA SR-2.

Hehe! En PC med 2st av kommande 7990 och 2st Magny-Cours(32 Kärnor) och 256Gb ram. Bara en tanke...

Blir nog lite svårt att överklocka på denna moderkort men vem behöver göra det om man har 32 kärnor totalt???

MVH

Ph0bLif3

måste ju säga att tanken med att sätta gaming kort i det moderkortet känns.... oseriöst i brist på bättre fantasi.

hellre 1-2 quadra kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontel91:

upptäckte dessa idag jag med, en trevlig upptäckt då jag gått å funderat på en lite seriösare workstation ett bra tag nu, då xboxen sköter i princip all gaming för nuvarande, och intresset för videoredigering växer sej allt starkare.

en quad setup med totalt 64 kärnor, och 512 gig minne vore ju ngt att skryta med, tyvär lite väl seriöst för plånboken, men suget finns blir nog ett bygge framöver.

Ja! Samma här. Workstation eller BF3 server. Och AMD är ju inte fullt så dyrt även på server sidan. Priserna är nästan mainstream om man jämför mot INTEL. AMD's server processorer är ju inte på något sätt dåligt jämfört med deras egna desktop varianter.

För en workstation är den nog ett bra val. Speciellt om man ska bygga den själv hemma. Ramminnet kommer dock kosta skjortan eftersom det inte är vanliga DD3 minnen.

Skrivet av Jontel91:

måste ju säga att tanken med att sätta gaming kort i det moderkortet känns.... oseriöst i brist på bättre fantasi.

hellre 1-2 quadra kort

Jo du har rätt på den punkten men man kan väl prova och se hur det går?

MVH

Ph0bLif3

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Hej! 6274 och 6238 är Magny-Cours med kodnamn "Interlagos". Dessa är inte dom bulldozer basede varianterna utan tillhör AMD socket G34. Dom är fortfarande i 45nm teknologin och har 12 respektive 16 riktiga kärnor. Har för mig att det finns en CINEBENCH test ute på YouTube där fyra av dessa 16 kärniga processorer körs tillsammans och det går fort. Kommer bara inte ihåg länken.

En socket G34 moderkort med 2st PCI-E x16 som klarar av DDR3 minnen på max 256GB RDIMM och max 64GB UDIMM: http://www.asus.com/Server_Workstation/Server_Motherboards/KGPED16/#specifications

Moderkortet är nog inte så mycket större än ett EVGA SR-2.

Hehe! En PC med 2st av kommande 7990 och 2st Magny-Cours(32 Kärnor) och 256Gb ram. Bara en tanke...

Blir nog lite svårt att överklocka på denna moderkort men vem behöver göra det om man har 32 kärnor totalt???

Fan jag har ju budget för det här! Kanske bygga en egen 24/7 BF3 server? Det kliar i fingrarna. Vill så gärna prova Magny-Cours. Detta räcker nog i många år framöver om det är för ett serverbygge.

MVH

Ph0bLif3

Visst blir det en trevlig server, men trådarna är ändå förhållandevis långsamma för en spelmaskin.

Permalänk
Medlem

Det kan ju hända att de räknat fel på kärnor också ;-D

http://www.sweclockers.com/nyhet/14802-amd-sanker-antalet-tra...

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Ja! Samma här. Workstation eller BF3 server. Och AMD är ju inte fullt så dyrt även på server sidan. Priserna är nästan mainstream om man jämför mot INTEL. AMD's server processorer är ju inte på något sätt dåligt jämfört med deras egna desktop varianter.

För en workstation är den nog ett bra val. Speciellt om man ska bygga den själv hemma. Ramminnet kommer dock kosta skjortan eftersom det inte är vanliga DD3 minnen.

Jo du har rätt på den punkten men man kan väl prova och se hur det går?

MVH

Ph0bLif3

verkar faktiskt vara helt normala ddr3 dimms på dom flesta korten dock bara läst specsen på endel kort så kan ha fel.

kolla här om du är intresserad: http://www.mullet.se/

finns hur mkt som helst inom server, workstation delar där bla, moderkort för 4 st ovanstående processorer å annat godis

EDIT: haha, finns ju tom vattenblock till socket g34^^ http://www.aquatuning.us/product_info.php/info/p10711_Aquacom...

fan att de e sommar å bilen behöver kärlek, annars hade ja börja bygga direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Visst blir det en trevlig server, men trådarna är ändå förhållandevis långsamma för en spelmaskin.

Jo. Ska jag bygga så får jag bygga en server eller workstation med QuadroFX eller liknande. Spel GPU är nog bortkastat i en sådan maskin.

MVH

Ph0bLif3

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontel91:

verkar faktiskt vara helt normala ddr3 dimms på dom flesta korten dock bara läst specsen på endel kort så kan ha fel.

kolla här om du är intresserad: http://www.mullet.se/

finns hur mkt som helst inom server, workstation delar där bla, moderkort för 4 st ovanstående processorer å annat godis

Det är ECC-minne som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det är ECC-minne som gäller.

mjo, såg de strax efter att ja posta.

kostar 514 kr för varje 4 gigs sticka, så det är ändå överkomligt tycker ja

EDIT: btw, går väl att köra non ecc minnen med, fast man blir låst till 64 gig? iaf på visa kort verkar de som, tex http://www.supermicro.com/Aplus/motherboard/Opteron6100/SR56x...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontel91:

mjo, såg de strax efter att ja posta.

kostar 514 kr för varje 4 gigs sticka, så det är ändå överkomligt tycker ja

Utan moms, ja. Dessutom vill man ju ofta ha rätt mkt RAM i sådana här system, kanske några 16GB-stickor. Plötsligt är man uppe över 20000:-, att jämföra med den typiska RAM-kostnaden för hemanvändare på typ 400:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Det kan ju hända att de räknat fel på kärnor också ;-D

http://www.sweclockers.com/nyhet/14802-amd-sanker-antalet-tra...

Nej det har dom inte i detta fall. Googla och sök på Opteron 6000 series. Den första 6000 serien släpptes typ 29 mars 2010. Tror knappast att dom räknat fel på kärnor utan att vetat om det i mer än 2 år. Stoppar man i 2st Magny-Cours och du får 32 trådar i aktivitetshanteraren under prestanda så är det nog 32 kärnor. Eftersom dom första Magny-Cours var i 45nm teknologin var det knappast bulldozer.

Jag hastade nog när jag första gången skrev. Läste inte så noggrannt. 6274 och 6238 är bulldozer varianterna. 6200 serien är bulldozer baserade "Interlagos" och dom gamla 6100 serien är Magny-Cours. Moderkortet jag länkade till är för både 6100/6200 serien. Kolla under CPU support så ser man att det stödjer båda.

En länk till en sida på samtliga AMD CPU'er där det står release datum: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_Opteron_microprocessors#Opteron_6100-series_.22Magny-Cours.22_.2845_nm.29

MVH

Ph0bLif3

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Utan moms, ja. Dessutom vill man ju ofta ha rätt mkt RAM i sådana här system, kanske några 16GB-stickor. Plötsligt är man uppe över 20000:-, att jämföra med den typiska RAM-kostnaden för hemanvändare på typ 400:-

jo, men ska ju nu inte bygga ngn supercomputer, utan bara en personlig workstation, för div redigering inom troligen både ljud å video, tror inte jag kommer behöva flera hundra gig minnen i just mitt fall, därav är priset överkomligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontel91:

jo, men ska ju nu inte bygga ngn supercomputer, utan bara en personlig workstation, för div redigering inom troligen både ljud å video, tror inte jag kommer behöva flera hundra gig minnen i just mitt fall, därav är priset överkomligt

Du nöjer dig med 64GB alltså? Ja, då kan du ju komma undan ganska lindrigt.

Permalänk
Medlem

Hehe! Tog just reda på vad det skulle kosta att bygga ihop en workstation. Se nedan. Priserna är på ett ungefär beroende på vart man köper dom.

Mobo: ASUS KGPE-D16 = 4500-5500SEK
CPU: AMD Opteron 6168(Den billigaste 12 core) = 6000-7000SEK, 2st = 12000-14000SEK
RAM: 4Gb RDIMM moduler = 300-500SEK, 64Gb = 4800-8000SEK
GPU: NVIDIA Quadro-Plex 7000 12Gb = 124000-136000SEK, alternativt NVIDIA QuadroFX 5800 4Gb = 30000-40000SEK

Sen måste man lägga till allt annat också som HDD/SSD, DVD/BD etc...

En workstation är nog uteslutet för mig. Har budget för allt förutom GPU'n. Astronomiska siffror för korten alltså. Man behöver nästa vara miljonär.

Bättre för mig att vänta på SR-3 och köra dubbla intel CPU'er istället så jag kan använda vanliga spelgrafikkort. Om jag nu vill skaffa en PC med 2 processorer menar jag.

MVH

Ph0bLif3

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Hehe! Tog just reda på vad det skulle kosta att bygga ihop en workstation. Se nedan. Priserna är på ett ungefär beroende på vart man köper dom.

Mobo: ASUS KGPE-D16 = 4500-5500SEK
CPU: AMD Opteron 6168(Den billigaste 12 core) = 6000-7000SEK, 2st = 12000-14000SEK
RAM: 4Gb RDIMM moduler = 300-500SEK, 64Gb = 4800-8000SEK
GPU: NVIDIA Quadro-Plex 7000 12Gb = 124000-136000SEK, alternativt NVIDIA QuadroFX 5800 4Gb = 30000-40000SEK

Sen måste man lägga till allt annat också som HDD/SSD, DVD/BD etc...

EDIT: HDDn jag använder är en wd blue 7200 rpm, glömde skriva med det.

En workstation är nog uteslutet för mig. Har budget för allt förutom GPU'n. Astronomiska siffror för korten alltså. Man behöver nästa vara miljonär.

Bättre för mig att vänta på SR-3 och köra dubbla intel CPU'er istället så jag kan använda vanliga spelgrafikkort. Om jag nu vill skaffa en PC med 2 processorer menar jag.

MVH

Ph0bLif3

hmm, billigaste 12coren på mullet kostar 4 260, så där spar du några tusenlappar

sen är väl grafiken det man först kan dra av i en sånhär dator? ett quadra kort för 7k bör ju täcka en "hobby station" rätt bra? sitter ju å redigerar lite uber smått redan nu, på en mega budget dator, oklockad phenom 4 core på 3,2 ghz, 4 gig ram å ett gigabyte 5450 (har nån någonsin ens nämt ett såpass budget kort på swec?) och det funkar ju, om än dåligt. så säg att lägga samma pengar som man får göra på en rejäl gaming rigg som klarar tex bf3 på högsta grafik i 1980-1080p fast man lägger de på workstation komonenter ist så bör ju möjligheten för mer arbetsrelaterade sysslor öka rätt markant?

Permalänk
Medlem

Kanke lite sent och att jag inte är världens PCpro men är inte Opteron benchmarksen ganska höga. Hittade en länk här : http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Opteron+62...

Visa signatur

Asus Maximus VI Formula | Corsair Dominator Platinum 16GB 1600MHz | Intel i7 4770k | Cooler Master Silent Pro Gold 1000W | Corsair Vengeance C70 | GTX Titan |