Behöver hjälp med en bukkit sever kan även betala !: )

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med en bukkit sever kan även betala !: )

Hejsan, nu ska jag lägga upp en Bukkit sever på min severdata det är en alien computer.

men behöver gärna någon som man hjälpa mig lägga upp en bukkit med plugins och det!

vi har snart klar en hemsida, severn ligger på 100/100 kommer vara uppe 24/7

han som hjälper oss kan få pengar eller HeadAdmin!

/mvh dan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inte riktigt mening att vi ska göra jobbet:)

Ladda ned bukkit servern
placera i lämplig mapp
kopiera texten i rutan och spara som run.bat i samma mapp som .jar
Kör filen
stäng av
konfigurera server.properties
Spara
Gå till http://plugins.bukkit.org och ladda ned plugins
Packa upp till "servermapp\Plugins"
Starta server
Stäng av
Konfigurera plugins
Starta server
Klart.

Permalänk
Medlem

Men det är att jag har laddat ner den och det.. men det är där den tjorvar har du skype kan vi prata lite mer där ?: ) skulle va trevligt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Meeen jag testar som du säger, men skulle du kunna skicka en länk vars jag tankar ner severn ?: )

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bukkits hemsida?
Du har ju redan gjort det skrev du i andra inlägget.

Skriv exakt vad som händer.

Permalänk
Medlem

jag tror jag bara måste uppgradera severn, men det vetefan hur jag gör :S

Permalänk
Medlem

från bukkit's site som han länkade till kanske??

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Joo nu står det outofdate, när man ska gå in på severn! : ) vet du hur man uppgraderar ?: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av do0g:

Joo nu står det outofdate, när man ska gå in på severn! : ) vet du hur man uppgraderar ?: )

Bukkit-servern är inte kompatibel med Minecraft 1.1, du måste vänta tills de släpper en uppdatering.

Visa signatur

Speldator: AMD P2 X4 955BE @ 3,2 GHz + Antec Kühler H2O 620 | ASRock M3A770DE | Asus GTX560 Ti DCII 1GB | Corsair XMS3 4x2GB 1600MHz | Intel 520 240GB SSD | Samsung SpinPoint F3 500GB + Western Digital 500GB | FSP FSP650-80EGN 650W 80+ Gold | W7 HP SP1 64-bit| Cooler Master Elite 430 | LG IPS236 | Microsoft Wireless Keyboard/Mouse 700 v2.0 | Logitech X-230 | Steelseries Siberia v2 | Steelseries QcK

Permalänk
Medlem

jag kan hjälpa dig adda pilif1231 på skype!
kan fixa er server med bukkit för 1.1!

Permalänk
Skrivet av Fillerix:

jag kan hjälpa dig adda pilif1231 på skype!
kan fixa er server med bukkit för 1.1!

Är det inte bättre att vänta tills bukkit släpper en recommended build till 1.1?

Visa signatur

MacBook Pro
www.mcgaraget.org
Citera för garanterat svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lundahldaniel:

Är det inte bättre att vänta tills bukkit släpper en recommended build till 1.1?

Vissa har helt enkelt inte tålamodet att vänta i ett par extra dagar. Var tvungen själv att uppgradera min server idag då ingen av användarna kan vänta i några dagar till på att få får som kan äta gräs. :/

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Vissa har helt enkelt inte tålamodet att vänta i ett par extra dagar. Var tvungen själv att uppgradera min server idag då ingen av användarna kan vänta i några dagar till på att få får som kan äta gräs. :/

Ajdå :/ Det var samma på vår server. Några utav användarna uppdaterade men de flesta nedgradera tillbaka

Visa signatur

MacBook Pro
www.mcgaraget.org
Citera för garanterat svar!