Permalänk

Bukkit 1.1?

Hej!
Nu har ju 1.1 kommit ut och jag har en bukkit server jag vet hur man uppgraderar server men inte bukkit det ska väl komma ut en uppgradering i 1.1 till bukkit måste man vänta då?
Tack i förhand!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Det brukar ofta ta minst en vecka innan bukkit uppdateras, så du får helt enkelt vänta.

Vet inte exakt hur man gör för att uppdatera dock.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Kan uppdatera servern och låta bukkit vara i fred?
Alltså man uppdaterar själva serven och lägger pluginsen i en annan mapp på skrivbordet och startar servern och kör "utan" bukkit??

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Bukkit 1.1

Bukkit har inte släppts för 1.1 än men borde komma snart eftersom dom har haft möjlighet att jobba med snapshotsen Jeb har släppt före den offeciella realeasen. När bukkit släpps (någon gång nästa vecka skulle jag tro) laddar du bara ner den nya .jar filen och byter ut den mot din gamla (craftbukkit-1.0.1-R1.jar).

Permalänk

Vart hittar jag filen?
Länk tack

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Sv

Bukkit har kommit ut till 1.1 men ingen rekomenderad byggning
om du vill ladda ner serverfillen så är det här:http://ci.bukkit.org/job/dev-CraftBukkit/lastSuccessfulBuild/artifact/target/craftbukkit-1.1-R1-SNAPSHOT.jar
kör det på min server och jag kan joina med 1.1!
vet ej om exakt alla saker funkar, men för mig funkade allt!
installera: ta bort craftbukkit-1.0.1-R1-SNAPSHOT.jar och byt ut den med den nya!
klart!

Permalänk

Fattar inte riktigt ingen rekomenderad byggning!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Vart hittar jag minecraft uppgraderingen på minecraft.net även om det är bukkit?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det gör du inte?
Minecraft.net/download har ju bara sin vanilla klient och server vilket du kan ladda ned och köra med under tiden.

Permalänk

Fattar ingen ting just nu!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

....
Ladda ned från: http://www.minecraft.net/download
Starta minecraft_server.exe
Klart, så kör du utan bukkit tills dem uppdaterar till 1.1..
Eller så ser ni till att era spelare inte uppdaterar innan bukkit släppt rekommenderad version.

Permalänk
Skrivet av Fillerix:

Bukkit har kommit ut till 1.1 men ingen rekomenderad byggning
om du vill ladda ner serverfillen så är det här:http://ci.bukkit.org/job/dev-CraftBukkit/lastSuccessfulBuild/artifact/target/craftbukkit-1.1-R1-SNAPSHOT.jar
kör det på min server och jag kan joina med 1.1!
vet ej om exakt alla saker funkar, men för mig funkade allt!
installera: ta bort craftbukkit-1.0.1-R1-SNAPSHOT.jar och byt ut den med den nya!
klart!

På min står det bara att den inte hittar den gamla SNAPSHOTEN...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Behöver du hjälp?
Skicka PM så hjälper jag dig via skype!?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.