Permalänk
Medlem

Förkylningstråden!

Tycker det behövs en förkylningstråd i dessa tider, och vad som kan göras åt det eller sidoeffekter.

Själv har jag varit förkyld i över 2 veckor, men i onsdags slog det hårt, och kunde inte jobba längre.
Klassiska med trött, ont i hela kroppen, snuvig, täppt i näsan och denna j*vla hosta.

Hostan är det största problemet.

Slemhost till en början, men när slemmet är bort ska min kropp hosta i 2-4 veckor extra, och inget hjälper.

Har testat Zyx, Bisolvon, Theracough och Nipaxon.
Inget hjälper naturligtvis.

Någon som har något bättre tips mot halsen?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Tycker det behövs en förkylningstråd i dessa tider, och vad som kan göras åt det eller sidoeffekter.

Själv har jag varit förkyld i över 2 veckor, men i onsdags slog det hårt, och kunde inte jobba längre.
Klassiska med trött, ont i hela kroppen, snuvig, täppt i näsan och denna j*vla hosta.

Hostan är det största problemet.

Slemhost till en början, men när slemmet är bort ska min kropp hosta i 2-4 veckor extra, och inget hjälper.

Har testat Zyx, Bisolvon, Theracough och Nipaxon.
Inget hjälper naturligtvis.

Någon som har något bättre tips mot halsen?

Cocilana(?) har jag fått som tips av min mor för att hjälpa mot hostan, särskilt då man ska sova. Det är morfin i det så du får nog snällt förklara eventuella sömnproblem mm. för en läkare.

Har själv inte testat det, då jag hostade mig natten igenom och somnade först kl 5 i morse, och sov vidare trots väckarklockan och vaknade runt 12. Kl. 11.35 skulle jag ha anlänt med tåg i Västerås, för att fira mamma samt prova en slurk av tidigare nämnda medicin. Suck.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Cocillana eller Lepheton, båda kräver recept så gå till husläkare eller vårdcentral...