Folkbokföring, hur lång tid brukar det ta från en stad till en annan?

Permalänk
Medlem

Folkbokföring, hur lång tid brukar det ta från en stad till en annan?

Hallå!

Jag håller på att bli galen på detta, jag fixade adressändring som skulle gå i kraft 2012-01-01, det tog ett bra tag innan det reggades på skatteverket osv men det har fortfarande inte reggats hos exempelvis Klarna. Därav kan jag inte delbetala eller få på faktura då man bara kan använda folkbokföringsadressen, som är den gamla enligt dom. Posten till gamla adressen är också blockerad så det blir inte så vidare bra att beställa dit, sedan är det ca 15 mil härifrån :S

Själv har jag mailat diverse ställen, tex webbhallen, dustin, klarna, men ingen kan hjälpa mig då dom tydligen inte kan se vart det tar stopp, dvs skyddade uppgifter på något vis där allt sker automatiskt, då tänker jag vafan?! Posten kommer nu till nya så dom har tydligen fattat poängen med att uppdatera databaserna.

Någon som vet något om hur lång tid det kan ta, eller vart med om det själva?

Mvh
Dalton Sleeper

Permalänk
Avstängd

Jadu, det låter lite besvärligt. :/

Har själv aldrig haft några liknande problem trots att jag INTE använt mig av svensk adressändrings tjänst, utan har enbart skickat in blanketterna till skatteverket.

Men ifall du enligt skatteverket är registrerad på din nya adress så borde det inte vara några problem att ringa till Klarna och prata med dem?

Jag skulle beställa från GAME för ett tag sedan, mot faktura... men blev nekad av Klarna. Ringde upp dem och förklarade situationen för dem, trevlig personal som jag pratade med då iallafall.

Permalänk
Avstängd

Ge dom lägenhetsnummret så bör de hitta dig (och kunna godkänna dig?) eftersom dom införde något junk för att hålla bättre koll på vart folk bor (och inte bor:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Inaktiv

det tog ungefär en månad för mig när jag flyttade till där jag bor nu

Permalänk
Medlem

Allright
Ja det är ju lite skumt att det tar sån tid då man tycker elektroniken är hyfsat modern idag, men men. Jag har varken tid eller lust att hålla på med detta elände och det spelar snart inte lika stor roll om det går fort eller inte.

Ska dock bli kul att se när det väl sker. Tack till er som har svarat!

Permalänk
Medlem

Gjorde min ändring på skatteverkets hemsida på en söndag, på måndagen bodde jag på min nya adress.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Gjorde min ändring på skatteverkets hemsida på en söndag, på måndagen bodde jag på min nya adress.

Yes, ändringen hos skatteverket gjorde jag ca en dag innan och det uppdaterades där ganska fort (e-leg), men resten av alla ställen har desto större problem :/