Tyst grafikkort för 3 skärmar i extended view

Permalänk
Medlem

Tyst grafikkort för 3 skärmar i extended view

Jag har tänkt köra med en 30 tummare i 2560x1600 och 2 st 24 tummare i 1920x1200.
Jag ska bara använda extented view och ej spela med alla 3 skärmar samtidigt.

Att grafikkortet är tyst när jag arbetar är viktigast, låter det en del vid spel är det helt okej.
Enda spelet jag har tänkt spela är Diablo 3 och jag bryr mig ej om jag kan köra det på fullt.
Går det ej att kombinera ett kort som är helt tyst med kraft nog för att spela så kan jag spela på min bärbara istället.

Jag vill också ha möjligheten att köra 2 st 30 och 1 24 tummare senare så jag behöver 2 displayport utgångar på kortet.
Antar att det är pci jag ska ha då jag har det på mitt nuvarande grafikkort (Asus Extreme Radeon HD3450 ) och då det står så här på mitt moderkort.
Gigabyte GA-P35-DS3R (rev 2.1) iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
GIGP35-DS3R

Processor: Intel Core 2 QUAD Q9300 2.5GHz
Ram: 8 gig DDR2

Permalänk
Hedersmedlem

Med 3 skärmar på ett kort är det i princip endast Radeon-kort som gäller. De brukar även ha flera Display Port utgångar om jag minns rätt. Ska du bara spela på en av skärmarna är det inte så noga vilket kort heller. Personligen hade jag dock aldrig tagit ett kort under tusenlappen om jag ska använda datorn till spel. Själv sitter jag på ett MSI-kort med Twin Frozr III kylare på och den är enligt mig väldigt tyst vid låg belastning och har fullt acceptabel ljudnivå även vid högre last. Asus DC II kylare ska också vara väldigt tysta.

Får man fråga vad du ska använda skärmarna till? Är det mycket 3D arbeten och dylikt kan det nog krävas lite kraftigare och dyrare kort.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Ok. Jag ska bara spela poker på datorn så jag behöver ej så mycket kraft. Jag har dock väldigt många pokerklienter och dokument uppe samtidigt så det är därför jag behöver all skärmyta.

Antar att denna bör fungera ?
http://www.dustinhome.se/gigabyte-radeon-hd6770-1gb-gddr5-pci...

Bara 1 displayport men jag kan alltid köpa ett till grafikkort iaf jag köra med 2 30 tummare senare. Hade 2 grafikkort tidigare när jag använde 4 mindre skärmar.
Sen är det fläktlöst också så det bör vara väldigt tyst.