Permalänk
Medlem

Fråga om båda pump och slang

Hej ska beställa en pump nu då.

Har kollat på en sådan: http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_201&products_id=25773

om min fråga är om den klarar av jobbet.?

Hans utmaning:

CPU BLOCK
MODERKORTSBLOCK delat i 2 delar (4 anslutningar)
2x HD5970 Vattenblock
Res
XSPC RX 360
2x XSPC RX 240 X-flow

och sedan undrar jag om 3 meter slang räcker till,

Chassi: COSMOS II

Tack för eran tid

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Vet ej fan om pumpen räcker men om du inte slänger upp ett bra galleri kommer jag att gråta:/

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Pumpen är bland de bättre så det borde vara ok, inga fantastiska flöden men tillräckligt, det beror ju även till stor del exakt vilka komponenter man väljer.
Man bör ta ett CPU block med lågt motstånd, vissa block kan verkligen döda flödet, med så mycket annat i loopen. Övriga block brukar ha rätt lågt tryckfall, så undvik modeller som har uppenbart trånga passager om det går.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Pumpen är bland de bättre så det borde vara ok, inga fantastiska flöden men tillräckligt, det beror ju även till stor del exakt vilka komponenter man väljer.
Man bör ta ett CPU block med lågt motstånd, vissa block kan verkligen döda flödet, med så mycket annat i loopen. Övriga block brukar ha rätt lågt tryckfall, så undvik modeller som har uppenbart trånga passager om det går.

kan det funka om jag köper 2 st och kör dom i serie?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Vet ej fan om pumpen räcker men om du inte slänger upp ett bra galleri kommer jag att gråta:/

Nya burken kommer imorgon, sedan ska det beställas block till CPU och fläktar, kan börja lägga upp ett galleri nu

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Vet ej fan om pumpen räcker men om du inte slänger upp ett bra galleri kommer jag att gråta:/

http://www.sweclockers.com/galleri/8697-redrevo-a-build-by-sc...

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka