Gick helt plötsligt från 200 GB till 4 GB plats kvar på HDDn!

Permalänk
Medlem

Gick helt plötsligt från 200 GB till 4 GB plats kvar på HDDn!

Jag har en HDD på 500 GB. Förut idag hade jag 200 GB plats kvar. När jag gick in på systemrequirementslab.com för att kolla system requirements på ett spel så stog det att jag failade och hade bara 4 gb plats vilket var för lite. Vilket var då jag upptäckte det. När jag klickar på dator och kollar på enheterna så är disk C röd. Någon som har en aning om vad som kan ha hänt?

Permalänk

Windows? Börja med en CHKDSK!

Start > Kör > CMD > CHKDSK C:

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan väl titta igenom disken lite snabbt och leta vad det är som tar plats? 500 GB fyller man inte sådär bara. Du kan ju titta om det du faktiskt har på disken räknar upp till cirka 500 GB, eller om delen som kollar plats kvar gjort fel.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

skaffa programmet treesize så ser du vad som tar plats.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tanka WinDirStat så ser du vad som tar plats!

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

skaffa programmet treesize så ser du vad som tar plats.

Tack för hjälpen. Det var riktigt konstigt, en film jag filmat med programmet dxtory som var en halvtimma långt tog 100 gb :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Tack för hjälpen. Det var riktigt konstigt, en film jag filmat med programmet dxtory som var en halvtimma långt tog 100 gb :S

Det låter inte så konstigt då den förmodligen var okomprimerad.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841