Bra och prisvärd tangentbord- tråd lr trådlös?

Permalänk
Medlem

Bra och prisvärd tangentbord- tråd lr trådlös?

Tjenare!!
Ska nu gå över till stationär dator från min gamla laptop, och ska därför inhandla allt som behövs, det vill säga dator, skärm, tangentbord och mus

Frågan är vilka tangentbord och möss som är relativt bra, men framför allt prisvärda. Jag lägger hellre pengarna på datorn samt skärmen!
Alltså ett billigt men bra tangentbord och mus (behöver inte vara samma märke).
Frågan är oxå om jag ska ha trådlöst lr inte. Mitt bord är fastskruvat i väggen, därför kan jag inte dra några kablar ner till datorn på ett smidigt sätt. ändå vet jag att vissa trådlösa tangentbord lätt kan strula och snabbt tar slut på batteri... hur ska jag göra? En ide är även att köpa en usb fölängare eller nåt liknade, men då får den inte dra ner på hastigheten!

tacksam för er erfarna

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom II X4 965 3.4GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GTX 460 SLI | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | Corsair 600t White | Corsair TX650w | Corsair 8gb XMS3 | Samsung SSD 120gb 830- Series |1TB Samsung Spinpoint F3 | Samsung SyncMaster BX2350 | W7 Ultimate
Laptop: Macbook Pro Retina 13" Mid 14 /i7/1TB SSD/16GB + Lenovo L520

Permalänk

USB-förlängare är sällan en bra idé, kan du inte dra kablar i en kanal på något sätt? Typ borra ett hål i skrivbordet.
För tangentbordet rekommenderar jag ett Microsoft sidewinder X4, det är ett trevligt och relativt billigt tangentbord.

Permalänk
Medlem

En förlängare skadar väl inte prestandan nämnvärt? Så jag hade nog valt en tillräckligt lång sådan istället för att borra i skrivbordet.

Permalänk
Medlem

ok, det ända jag vet är att "usb splitters eller förlängare" kan sega ner hastigheten, men inte om de har egen ström. har nån något förslag, för det känns en aning synd att borra i bordet.
något mer bra tangentbord? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=651465 det här är billigt, men duger det, lr kommer det kännas plastigt och trögt?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom II X4 965 3.4GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GTX 460 SLI | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | Corsair 600t White | Corsair TX650w | Corsair 8gb XMS3 | Samsung SSD 120gb 830- Series |1TB Samsung Spinpoint F3 | Samsung SyncMaster BX2350 | W7 Ultimate
Laptop: Macbook Pro Retina 13" Mid 14 /i7/1TB SSD/16GB + Lenovo L520

Permalänk

plastigt och trögt antagligen

Permalänk
Medlem

ok, får se hur mycket jag pungar ut!

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom II X4 965 3.4GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GTX 460 SLI | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | Corsair 600t White | Corsair TX650w | Corsair 8gb XMS3 | Samsung SSD 120gb 830- Series |1TB Samsung Spinpoint F3 | Samsung SyncMaster BX2350 | W7 Ultimate
Laptop: Macbook Pro Retina 13" Mid 14 /i7/1TB SSD/16GB + Lenovo L520

Permalänk
Medlem

Tangentbord: ms sidewinder x4 eller random budget tangentbord
mus: steelseries ikari laser eller annan spelmus i 300-kronorsklassen

Skärm beroende på budget
http://www.inet.se/produkt/2203072/benq-tft-24-g2420hdbe
http://www.inet.se/produkt/2205957/dell-ultrasharp-24-u2412m-...