Permalänk
Medlem

Tvätta Macbook-tangenterna?

Hallå Sweclockers!

Jag har nu haft min Macbook Pro i cirka 1 år och tangenterna har blivit äckliga och det ligger nog ett och annat under tangenterna också. För några veckor sedan tvättade jag mitt mekaniska tangentbord genom att plocka bort alla tangenterna, lägga de i vattenbad med diskmedel och sedan dammsög jag under tangenterna och det var som nytt. Tror ni att det funkar att göra likadant med tangenterna till min Macbook Pro eller hur är det med laptops?

Tack på förhand!

/Razacer

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk

http://bit.ly/xUQhfr

Var ju inte så himla svårt, tog mig ca 5 sekunder. Och ja det bör gå perfekt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Dammsug först, med det runda borstmunstycket. Sedan använder du Cyberclean (Clas Ohlsson).

Lågprofiltangenter är mer ömtåliga än tangenter i full storlek, och det är lätt att något går sönder om man försöker ta bort dem från tangentbordet. Tyvärr måste man ibland göra det ändå om det har kommit ner något gunk under någon tangent.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.