Permalänk

3r system?

Tittade runt lite på olika hemsidor efter budget-chassin, och hittade detta på proshop:
http://www.3rsys.com/english/products/view.asp?navi=case&idx_...

Är det någon som har erfarenhet av detta märke? Tycker ni att jag borde testa? Det kostade ju endast 350 kronor inklusive frakt, hade en fläktkontroller och var redigt snyggt!

tacksam för svar!
/Andreas

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy90001:

Tittade runt lite på olika hemsidor efter budget-chassin, och hittade detta på proshop:
http://www.3rsys.com/english/products/view.asp?navi=case&idx_...

Är det någon som har erfarenhet av detta märke? Tycker ni att jag borde testa? Det kostade ju endast 350 kronor inklusive frakt, hade en fläktkontroller och var redigt snyggt!

tacksam för svar!
/Andreas

Haha typ så jag blev intresserad av det ^^ Kör på det, snyggt och det är ju ett full tower med.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

|| Gigabyte X-99 UD3-CF || i7 5820K @ 3,5Ghz || Vengeance 32Gb DDR4 2300MHz(4x4gb) || OCZ Vertex 3 Max IOPS || AMD Radeon R7 2x 480GB || Nvidia GTX 1080Ti || Strider Gold 1000W +80 || AOC 32" Curved / 27" Asus ROG || Logitech G910 || Steelseries Sensei Wireless || Logitech Z-5500 5.1 Högtalare ||

Permalänk
Skrivet av XeptiQ:

Haha typ så jag blev intresserad av det ^^ Kör på det, snyggt och det är ju ett full tower med.

Visst blir man sugen! jag sade visst fel också: 325kr inklusive frakt!

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk
Medlem

Jag hade ett chassi från 3R Systems för några år sedan och byggkvaliten var helt okej för ett såpass billigt chassi men förvänta dig inga underverk. Plåten var väldigt tunn vilket förstärkte hårddiskljudet väldigt mycket. Blev resonanslåda av det hela. Det här var som sagt ett par år sedan men det skulle förvåna mig om det inte är likadant fortfarande.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk
Skrivet av Erik1138:

Jag hade ett chassi från 3R Systems för några år sedan

såoch byggkvaliten var helt okej för ett såpass billigt chassi men förvänta dig inga underverk. Plåten var väldigt tunn vilket förstärkte hårddiskljudet väldigt mycket. Blev resonanslåda det hela. Det här var som sagt ett par år sedan men det skulle förvåna mig om det inte är likadant fortfarande.

för ett sådant billigt hassi har jag inte förväntningar på att plåten ska vara av bästa kvalite. och ljudvibrationerna ska man nog kunna få ner på något finurligt sätt! jag får endast barnbidrag (1050 kr/mån) så att lägga dyra pengar på chassi är ibget alternativ.

men ett annat alternativ var något bitfenix "någonting" alpha. gör dem bra chassin?

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk

tittade vidare lite och såg också detta chassi som ockå verkade väldigt najs!:
http://www.xigmatek.com/product.php?productid=27

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |