Permalänk
Medlem

CPU kylare till i7 2700k

Hej alla glada sweclockare

Min fråga här är Vilken CPU kylning är bra?

Funderar på h70 eller h100 men hur är dessa i jämnförelse till vanliga cpu kylare? Som går på luft helt!
som Cooler Master V8 eller typ Noctua NH-D14 eller någon annan bra

moderkortet är av Asus P8P67 WS REVOLUTION, P67 Socket 1155, ATX så det jag även undar är plats för minnen till annan luftkylning!

Sitter på en fractal designe R3 chassi utrustat just nu med lite getto mod 9 fläktar

Tack på förhand!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Tja! Jag har både h100 samt nh d14 i vardera rigg, folk här på nätet verkar hata h100n då de tycker att pumpen låter, jag har inte det problemet dock. Kylningsmässigt är det inte mkt som skiljer men se till att du får plats i chassit med den 240mm rad, och om du väljer luft fundera på saker som att minnena får plats eller om du bär på chassit väldigt mkt till lan o dyl. då är h100 ett bättre val.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

Hej alla glada sweclockare

Min fråga här är Vilken CPU kylning är bra?

Funderar på h70 eller h100 men hur är dessa i jämnförelse till vanliga cpu kylare? Som går på luft helt!
som Cooler Master V8 eller typ Noctua NH-D14 eller någon annan bra

moderkortet är av Asus P8P67 WS REVOLUTION, P67 Socket 1155, ATX så det jag även undar är plats för minnen till annan luftkylning!

Sitter på en fractal designe R3 chassi utrustat just nu med lite getto mod 9 fläktar

Tack på förhand!

Sweclockers gjorde ju ett test på CPU-kylare du bör läsa. http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi...

Permalänk
Medlem

H60 orkar annars väl med så länge du inte klockar för mycket - den har tystare pump än H100, men rejält mycket sämre radiator - dock duger den gott så länge proppen inte körs för hårt med OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aithor:

Sweclockers gjorde ju ett test på CPU-kylare du bör läsa. http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi...

Sen om du kollar i testet så är ju inte H70 eller H100 med vilka jag nu ville jämnföra

Men tack ändå

Skrivet av FaatIII:

Tja! Jag har både h100 samt nh d14 i vardera rigg, folk här på nätet verkar hata h100n då de tycker att pumpen låter, jag har inte det problemet dock. Kylningsmässigt är det inte mkt som skiljer men se till att du får plats i chassit med den 240mm rad, och om du väljer luft fundera på saker som att minnena får plats eller om du bär på chassit väldigt mkt till lan o dyl. då är h100 ett bättre val.

Vilket är svalast? jag har ju plats för H100 i toppen på chassit eftersom att det har just "ut andning" för det. Hur bra verkar fläcktarna i H100? är det något som man bör byta?

tack för svar

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Bör man byta fläcktar till H100 ? funderar på att gå på noctua NF F12 PWM eller ska man ta några andra?

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]