Omstart HDD sluta funka.

Permalänk
Medlem

Omstart HDD sluta funka.

Tjo, starta om burken för en gångs skull igår ( uppdatering )
Och nu funkar inte min VelociRaptor... testat med att dra ur strömmen till disken men startar inte.
Hittar disken i enhetshanteraren men inte som D: .. Ser disken i bios och att den är kopplad till 3gb/s porten etc tec.. ^^
Någon som kanske har nått tips på vad som kan hänt. disken vart tom inte hunnit använda den ännu ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

|| Gigabyte X-99 UD3-CF || i7 5820K @ 3,5Ghz || Vengeance 32Gb DDR4 2300MHz(4x4gb) || OCZ Vertex 3 Max IOPS || AMD Radeon R7 2x 480GB || Nvidia GTX 1080Ti || Strider Gold 1000W +80 || AOC 32" Curved / 27" Asus ROG || Logitech G910 || Steelseries Sensei Wireless || Logitech Z-5500 5.1 Högtalare ||

Permalänk

Hej

Vilket OS kör du?

Du säger att du aldrig använt disken har du någonsin kunnat se den i Windows?

Är disken formaterad?
(Öppna diskhanteraren genom att högerklicka på den här datorn och klicka på hantera välj sen diskhanteraren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasKp:

Hej

Vilket OS kör du?

Du säger att du aldrig använt disken har du någonsin kunnat se den i Windows?

Är disken formaterad?
(Öppna diskhanteraren genom att högerklicka på den här datorn och klicka på hantera välj sen diskhanteraren)

Kör Win 7 Ulti, och det är min ett år gamla veloci raptor som jag hade innan min ssd, men hux flux så sluta den snurra, och startar inte efter det. Yes den är formaterad. Yes hittar den i enhetshanteraren.
Sen står det ingenstans att jag " aldrig " använt den.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

|| Gigabyte X-99 UD3-CF || i7 5820K @ 3,5Ghz || Vengeance 32Gb DDR4 2300MHz(4x4gb) || OCZ Vertex 3 Max IOPS || AMD Radeon R7 2x 480GB || Nvidia GTX 1080Ti || Strider Gold 1000W +80 || AOC 32" Curved / 27" Asus ROG || Logitech G910 || Steelseries Sensei Wireless || Logitech Z-5500 5.1 Högtalare ||

Permalänk

Du skrev "disken vart tom inte hunnit använda den ännu " tolkade det som att du kanske aldrig hade haft den igång. sorry.

Vad händer om du ger den en enhetsbeteckning i diskhanteraren? btw. Står den som aktiv där?

För att det inte ska bli fler missförstånd med du skriver "testat med att dra ur strömmen till disken men startar inte" Menar du att disken inte spinner när du skriver att den inte startar, dvs inte går igång alls?

Om disken spinner och du inte bara kan sätta igång den via diskhanteraren. Kör en Testdisk

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

återskapa allt du vill spara på en annan disk och blås disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasKp:

Du skrev "disken vart tom inte hunnit använda den ännu " tolkade det som att du kanske aldrig hade haft den igång. sorry.

Vad händer om du ger den en enhetsbeteckning i diskhanteraren? btw. Står den som aktiv där?

För att det inte ska bli fler missförstånd med du skriver "testat med att dra ur strömmen till disken men startar inte" Menar du att disken inte spinner när du skriver att den inte startar, dvs inte går igång alls?

Om disken spinner och du inte bara kan sätta igång den via diskhanteraren. Kör en Testdisk

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

återskapa allt du vill spara på en annan disk och blås disken.

Hmm okej, har testat det med, även köra med partition magic men ändå så ser jag den inte i win, men i bios..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

|| Gigabyte X-99 UD3-CF || i7 5820K @ 3,5Ghz || Vengeance 32Gb DDR4 2300MHz(4x4gb) || OCZ Vertex 3 Max IOPS || AMD Radeon R7 2x 480GB || Nvidia GTX 1080Ti || Strider Gold 1000W +80 || AOC 32" Curved / 27" Asus ROG || Logitech G910 || Steelseries Sensei Wireless || Logitech Z-5500 5.1 Högtalare ||

Permalänk
Medlem

Du har fortfarande inte svarat på AndreasKp fråga hur det ser ut i diskhanteraren. Skriv tydlig hur det ser ut där. AndreasKp har gett flera råd om diskhanteraren och du har antingen struntat i dom eller gett förvirrande svar.

Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering.

Hårddisken(partitionen) ser du på 2-3 olika ställen. Gör diskhanterar fönstret STÖRRE så ser du den längst ned. Beroende på om du höger klickar i den vänstra (disk 0, 1 osv) eller högra rutan(bilden) så får du upp olika val i menyn som dyker upp. När disken är formaterad så dyker den upp längst upp i diskhanterar fönstret vilket blir totalt 3 ställen.