Permalänk

antivirus program

Visste inte vart jag skulle lägga den så om den ligger fel får nån gärna flytta på den. nu till saken, jag har köpt en ny dator och skulle vilja lägga lite pengar på ett bra antivirus programoch då undrar jag så klart vilket jag ska köpa? har tittat på internet secure 2012 från f-secure och undrar om det skulle vara ett bra program. Vill helst inte ha gratis program.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen mening att betala för Antivirus när det finns så passa bra gratis idag.
Ex Microsoft security essentials.

Men ska man betala är det utan tvekan Eset som är bäst, iaf i min mening.
http://www.eset.com/

Get inte 5 öre för norton och sådant skit, även om dom blivit mycket bättre dom senaste åren.

Permalänk
Medlem

Annars är ju Avast ett bra alternativ, även om det är gratis, men du kan även köpa PRO versioner för pengar ju så!

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk

ngn annan som har en ide

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Ja själv så kör jag på Norton internet security 2012 och kan bara säga att jag är sten nöjd
Men för en tid sen (typ nån vecka) såg jag ett stort test där kaspersky var bäst?

Men jag kör mer Norton och gjort det i flera år. Har blivit grymmt mycket bättre med åren och ja bara man kör på några av dom "större" aktörerna så kan jag garantera att man blir nöjd

Men som sagt ovan i windows finns en gratis version och det funkar ju galant Så man ska nog tänka igenom vad och vilket man gör på internet för att komma överrens om vilket skydd man behöver ^^

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Själv kör jag på AVG gratis version och kan inte vara allt annat än nöjd. Har alla funktioner man kan behöva och lätt att använda. Det är också bra på att fånga upp virus och sådan skit

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk
Medlem

Har kört med ESEt NOD32 i ett par år nu, funkar utmärkt. Har även bara hört positiva saker om Kaspersky. Däremot rekommenderar jag att du INTE tar Norton, då det är krävande och ger otroligt många false alerts.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NOD32 om det ska vara betalprogram.
Microsoft Security om gratis.
F-Secure och Norton kommer inte i närheten av min dator, finns roligare sätt att slöa ner en dator på.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]