Vit skärm efter windows loggan

Permalänk
Medlem

Vit skärm efter windows loggan

Hej!

Jag har ett problem med min HP G7061EO laptop. Efter det att windows xp laddat klart och i nästa sekund ska gå över till skrivbordet så blir skärmen alldeles vit: Här

Detta började efter att jag installerat drivrutinerna till grafikkortet, vid nästa omstart. Kör jag felsäkert läge så lyckas jag komma in i windows. Likaså ifall jag tar och avinstallerar drivrutinerna till grafikkortet.

Jag TROR att detta kanske kan ha att göra med strömförsörjningen eller själva porten till den. Jag har köpt ny AC adapter men det är likadant.
Frågan är då ifall datorn tar MER ström om man kör med grafikdrivrutinerna istället för de i felsäkert läge? och att den då inte får tillräckligt med ström. Kan detta resultera i vit skärm?

Jag HAR lyckats med att komma in i windows med drivrutinerna till grafikkortet installerade då jag höll inne kontakten till datorn med ett stadigt tryck.

Så min nuvarande hypotes är att det är strömrelaterat, att datorn inte får tillräckligt med ström. Det jag undrar i så fall är ifall detta kan vara fysiskt möjligt och uppvisa sådana symtom?

MVH Uni