Permalänk
Medlem

hur monterar du din pump?

Hejsan Jag har precis börjat med vattenkylning och funderar lite på montering av pumpar i folks byggen och system . Så jag undrar helt enkelt hur ni monterar pumpen när ni kör vattenkylning och om ni anser att det är ett lyckat sätt.

Börjar själv: jag har ställt min pump på en disksvamp vilket hjälper hyfsat dock hörs fortfarande pumpen. har en EK Water Blocks DCP 2,2

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem

har använt en liten bit slang som blivit över och tryck ihop ändarna så att en cikel bildats, och laggt den under pumpen.
sedan har jag använt buntband för att fixera pumpen.

Permalänk

jag har min fritt hängande i svarta resorband köpa på ica

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

^ This! Men tror dock mina band kommer från Coop...

Såhär ser det ut för min pump(ar):

I princip enda sättet att få tyst på eländet, funkar kalas för HDD också.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

^ This! Men tror dock mina band kommer från Coop...

Såhär ser det ut för min pump(ar):
http://img828.imageshack.us/img828/778/rezamg0087.jpg

I princip enda sättet att få tyst på eländet, funkar kalas för HDD också.

det säger du... Vart kan man fråga efter dessa " buntband"?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

det säger du... Vart kan man fråga efter dessa " buntband"?

Ica, Coop, sybehörsaffärn, mamma, systern, mormor... Vanliga resårband som säljs lite överallt, lagom breda (tror mina ligger på nån halvcentimeter men runda funkar också).

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10