Permalänk
Medlem

Söker kunskap!

Känner att jag inte alltid är så allmänbildad som jag skulle vilja vara men vet inte riktigt var jag ska börja... Vill veta mer om främst nationell och internationell ekonomi, politik, svensk historia o.s.v. Det behöver inte vara på universitetsnivå men inga aftonbladet-artiklar heller

Var börjar man?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Wikipedia

Permalänk
Medlem

Intresset är en bra start.
Sen har vi böcker. Herman Lindqvist, Historien om Sverige, kan man starta med om man vill läsa något som alla andra läst. Därefter Ronny Ambjörnssons Europas Idéhistoria, hela serien.
Just idéhistoria är enligt mig större mening att läsa än platt historia, då man går på djupet om hur människor levde och tänkte under den tid man koncentrerar sig på, vilket oftast mycket bättre förklarar olika händelseförlopp än vad politiska beslut, krig och revolutioner gör, enligt mig.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen ska kolla upp detta

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!