Permalänk
Medlem

2 Olika SSD's - Vilken är bäst.

Tänkte köpa en ssd till datorn och har kollat på dessa 2

http://www.inet.se/produkt/4303981/a-data-ssd-511-series-60gb

http://www.inet.se/produkt/4303993/samsung-ssd-830-series-64g...

Den ena har mycket lägre skrivhastighet, men vad betyder egentligen det, vad är skillnaden på läs och skriv?

Sen undrar jag om det är nåt mer som skiljer dom.

Permalänk
Medlem

Läs detta, så får du reda på allt du vill veta: http://www.tomshardware.com/reviews/tests-ssd-review-solid-st...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Samsungen är stabilare, har inte hört en enda som har haft problem med dom, jämfört med adata,corsair, ocz mm.. MEN alla andra ssder börjar bli väldigt stabila genom bättre mjukvarer:) jag skulle ta samsungen för du kommer inte märka någon skillnad mellan dom två för du kommer bara få plats med OS och några små spel på den=)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Samsungen är stabilare, har inte hört en enda som har haft problem med dom, jämfört med adata,corsair, ocz mm.. MEN alla andra ssder börjar bli väldigt stabila genom bättre mjukvarer:) jag skulle ta samsungen för du kommer inte märka någon skillnad mellan dom två för du kommer bara få plats med OS och några små spel på den=)

Det är bara det jag tänkte ha på den också så det blir ju bra. Men hur märker man att man har hög skrivhastighet samt läshastighet? Läshastigheten märker man väl genom att OS och spel laddar upp fortare om jag fattat rätt men hur märker man av skrivhastighet?

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Det är bara det jag tänkte ha på den också så det blir ju bra. Men hur märker man att man har hög skrivhastighet samt läshastighet? Läshastigheten märker man väl genom att OS och spel laddar upp fortare om jag fattat rätt men hur märker man av skrivhastighet?

DU kommer inte märka någon skillnad:) om du inte har två exakt lika system förutom dom ssd diskrna kanske man skulle se en lite skillnad

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

DU kommer inte märka någon skillnad:) om du inte har två exakt lika system förutom dom ssd diskrna kanske man skulle se en lite skillnad

Det jag undrar är att när använder man skrivhastigheten?

Permalänk

läs det han högre upp skickade.. Tex när du läser in spel och sånt

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

läs det han högre upp skickade.. Tex när du läser in spel och sånt

Det var jag som skrev det, och då pratade jag om läshastigheten, nu undrar jag om skrivhastigheten.

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Det var jag som skrev det, och då pratade jag om läshastigheten, nu undrar jag om skrivhastigheten.

LÄS det han som skrev det första i det här. Den länken han skickad, där står allt sånt du undrar

Sen finns det flera liknade trådar här=)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

LÄS det han som skrev det första i det här. Den länken han skickad, där står allt sånt du undrar

Sen finns det flera liknade trådar här=)

Jaha. Jag skummade igenom den där länken men hittade inget konkret. Aja, blir väl att köpa samsungen då

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Jaha. Jag skummade igenom den där länken men hittade inget konkret. Aja, blir väl att köpa samsungen då

Låter som en bra ide, du kommer bli nöjd, Men kan varna dig för att du kommer vilja köpa en till disk för flera spel;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Låter som en bra ide, du kommer bli nöjd, Men kan varna dig för att du kommer vilja köpa en till disk för flera spel;)

Hehe kör bara ett par spel så det är nog lugnt