western digital backup program

Permalänk
Medlem

western digital backup program

Hej
jag har en extern disk med WD backup program på
den fungerar bra till en stationär disk men när man kopplar den till en annan dator så kommer ej backup programmet fram fast att disken finns med på diskkatalogen samt går att låsa upp
kan jag ändra disken så den får 2 partitioner utöver den låsta med mjukvaran på för att ev få den att fungera på 2 datorer

Permalänk
Medlem

WD har avtal med Acronis vilket innebär att man från WD's sajt kan ladda ner + installera Acronis. Har du minst EN WD disk i burken kan du använda progget.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jookeer:

WD har avtal med Acronis vilket innebär att man från WD's sajt kan ladda ner + installera Acronis. Har du minst EN WD disk i burken kan du använda progget.

Senast jag skulle hämta var jag tvungen att vara inloggad på mitt konto och ha registrerade diskar (serienummer, köpdatum osv, som vanligt) för att nerladdningslänken skulle aktiveras. Kan inte minnas att det var så tidigare. Värt att veta för trådskaparen, kanske.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

problemet är löst det var w7 inställningar som var problemet
man får gå in på programvaran på den lösa disken och därifrån installera rätt variant
programmet fungerar på 3 andra hd

det automatiska programmet finns ej i Acronis vad jag sett

sett att det har diskuterats ang. hastigheter på dessa diskar vid anv. av usb2 är de för långsamma men med usb 3 på datorn och i disken är hastigheten bra de större med fläkt är snabbare men kräver extern 220v samt är för stora för att ta med sig