hur ska jag få minecraft server att funkar?

Permalänk
Medlem

hur ska jag få minecraft server att funkar?

som sagt jag och mina polare vill verkligen spela minecraft med varandra, men vi kan inte. jag har prövat nästan allt jag har hittat om hur man sätter upp en minecraft server på youtube, men ingenting har funkat.

är det någon som skulle kunna hjälpa mig och mina polare? finns det något annat sätt eller kan jag ha gjort fel? någon inställning?

har testat hamachi
och protfarwing (stavning)

Permalänk

Ja, hjälper er gärna!

adda skype i såfall: nniillss7

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk

Kan nästan allt om server problem då jag hostat 4 st.

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk

Det är inte så svårt att göra en server ladda ner minecrafts server program www.minecraft.net. Starta den, öppna server configs och ta in din hamatchi ip där det står "IP=". Starta den igen.
Du kan även adda mej på skype om du behöver någon hjälp med port forwarding eller något annat. Jag heter Jonte.king

PS om din server Ip är typ 5.12.23.4 lägg till :25565 på slutet det måste jag nästan alltid göra.

mvh Jonteee98

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteee98:

Det är inte så svårt att göra en server ladda ner minecrafts server program www.minecraft.net. Starta den, öppna server configs och ta in din hamatchi ip där det står "IP=". Starta den igen.
Du kan även adda mej på skype om du behöver någon hjälp med port forwarding eller något annat. Jag heter Jonte.king

PS om din server Ip är typ 5.12.23.4 lägg till :25565 på slutet det måste jag nästan alltid göra.

mvh Jonteee98

Okej tack. Ska testa när jag kommer hem:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har testat, och får inte det att fungera

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Eller så låter du bli att skriva in ipadressen?
Du kan även pröva köpa spelet så ska du se det fungerar om du nu inte gjort det..

Ladda ned
Öppna port eller använd upnp
Alt. lägg till java i brandväggen och tillåt
Starta servern
Klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Eller så låter du bli att skriva in ipadressen?
Du kan även pröva köpa spelet så ska du se det fungerar om du nu inte gjort det..

Ladda ned
Öppna port eller använd upnp
Alt. lägg till java i brandväggen och tillåt
Starta servern
Klart

jag kollade i brandväggen och det är tillåtet, sen innan
det är köpt

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du öppnade porten 25565?
Gå in och kolla i din server mapp efter en fil med namnet 'server.properties', sen kollar du vilken port du valt där, den porten det står där är den du ska öppna.
Med Hamachi är jag inte helt säker men det kan vara så att dina vänner måste delta ditt Hamachi nätverk, och sen ska de kunna skriv in den IP'n som finns i Hamachi, t.ex: 5.***.**.**.*:25565

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Är du säker på att du öppnade porten 25565?
Gå in och kolla i din server mapp efter en fil med namnet 'server.properties', sen kollar du vilken port du valt där, den porten det står där är den du ska öppna.
Med Hamachi är jag inte helt säker men det kan vara så att dina vänner måste delta ditt Hamachi nätverk, och sen ska de kunna skriv in den IP'n som finns i Hamachi, t.ex: 5.***.**.**.*:25565

ja, det är den porten.

Permalänk
Medlem

går jag in på Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverks- och delningscenter så står det att jag är ansluten till 2 nätverk som ena är min router och andra är Hamachi, men på Hamachi så står det också att den saknar internet anslutning. är det något fel?

och det här med PORT FORWARDING jag tror jag fattar hur man öppnar en port, men fattar inte sen hur det funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

går jag in på Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverks- och delningscenter så står det att jag är ansluten till 2 nätverk som ena är min router och andra är Hamachi, men på Hamachi så står det också att den saknar internet anslutning. är det något fel?

Kan din kompis joina ditt Hamachi nätverk?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="BrutalSwede;11856724"]Kan din kompis joina ditt Hamachi nätverk?[/QUO

har inte testat från en av kompisarnas datorer, men från en av våra egna datorer hemma har jag, och det funka bra.

(blev inget citat. LOL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

har inte testat från en av kompisarnas datorer, men från en av våra egna datorer hemma har jag, och det funka bra.

(blev inget citat. LOL?

Hmm... har han ett Mc acc eller kör han offlinemode / crackat? Isf kanske du måste gå in i server filen och ställa "Online mode" till "False"

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Hmm... har han ett Mc acc eller kör han offlinemode / crackat? Isf kanske du måste gå in i server filen och ställa "Online mode" till "False"

nej. det är köpt. plus att jag kan själv inte komma in på servern...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

nej. det är köpt. plus att jag kan själv inte komma in på servern...

Säker på att du öppnat på rätt IP?
Ifall jag säger att din IP är '192.168.1.10' så har du öppnat porten '25565' på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Säker på att du öppnat på rätt IP?
Ifall jag säger att din IP är '192.168.1.10' så har du öppnat porten '25565' på den?

ja. går in på öppna en port och så min IP sen port numer 25565
ska det vara modemets iP? eller routerns? eller vilken ip ska det va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

ja. går in på öppna en port och så min IP sen port numer 25565
ska det bara modemets iP? eller routerns? vilken ip ska det va?

Kolla upp din 'Localhost' IP.
Windows: Kör > skriv: cmd > skriv: ipconfig > Sen kollar du din 'ipv4-adress'.

Permalänk
Medlem

Jag satte upp en server åt grabben och polarna i hans klass.
1. Tanka ner servern från minecraft.net
2. Ta reda på din externa ip adress (den behöver polarna när de ska ansluta)
3. Ta reda på din servers lokala ip adress, typ 192.168.1.x (ifconfig -a på linux, ipconfig i windows)
4. Öppna din routers management console, typiskt http:192.168.1.1 från webbläsaren
och ställ in portforwarding på TCP port 25565 (tror jag det var) sätt den att forwarda
till din servers ipadress från (3) ovan.
5. Starta servern...
6. Njut med polarna

/Danne

Permalänk
Medlem

Det absoluta enklaste misstaget när ni spelar via (alltså crackat) är att man har glömt sätta "online-mode: false" i server.properties, sedan borde det funka så länge ni är anslutna till samma Hamachi-nätverk.