Sänks HDD-priserna nu eller vad händer? Prisdump av CDON?

Permalänk
Medlem

Sänks HDD-priserna nu eller vad händer? Prisdump av CDON?

Om man kollar hårddiskar nu på prisjakt så ser man att stora prisminskningar har kommit idag långt under 0.50kr/GB.
Det är CDON som ligger bakom sänkningarna. Dock så är produkterna "kommande", alltså inte i lager.

Är detta slutet på de höga priserna?

Jag har iaf beställt 2st 2TB diskar för runt 1300kr. Men på faktura så jag inte ligger ute med några pengar om dom inte dyker upp...

Någon som vet om det är en miss av CDON eller bara en härlig prisminskning?

Permalänk
Medlem

Western Digital Caviar Green WD20EARX 64MB 2TB för 681:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=864268

Permalänk
Skrivet av Oskarrr:

Western Digital Caviar Green WD20EARX 64MB 2TB för 681:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=864268

Det var ett bra pris

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oskarrr:

Western Digital Caviar Green WD20EARX 64MB 2TB för 681:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=864268

I princip som innan kraschen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nästan lite väl snabbt ner, ja som skjutit htpcbygget lite på framtiden pga priserna och börjat titta på andra leksaker.
Kommer bli bankrutt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Holic:

Nästan lite väl snabbt ner, ja som skjutit htpcbygget lite på framtiden pga priserna och börjat titta på andra leksaker.
Kommer bli bankrutt

Ta bara en rutt till banken och hämta mer.

Vet någon om de slutat skicka HDs i jiffypåsar, så man vågar boka?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Nästan lite väl snabbt ner, ja som skjutit htpcbygget lite på framtiden pga priserna och börjat titta på andra leksaker.
Kommer bli bankrutt

Skrivet av MultiMan:

Ta bara en rutt till banken och hämta mer.

haha!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

fast den 2 TB för 681 @cdonb verkar inte finnas.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle vara ironiskt om hårddiskarna hann bli billiga igen nu. När krisen började så köpte jag på mig en Hitachi 2 TB. Har inte orkat sätta in den i datorn ännu...

Edit: Ja, CDONs ej-i-lager-pris på hitachin är lite mindre än vad jag betalade hos dustinhome förut. Får väl se vad som händer. Jag lär nog inte köpa någon på ett tag.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Vore ju bra att kolla så att det inte är ett noll status pris........

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en Prisjakt sökning på alla 1000-2000MB HDD och CDON har ofta lägsta priset på många av hårddiskarna men dom har nästan inga på lager, så jag misstänker att CDON bedriver vilseledande marknadsföring http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s82320730&cols=&o=produ...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Jag gjorde en Prisjakt sökning på alla 1000-2000MB HDD och CDON har ofta lägsta priset på många av hårddiskarna men dom har nästan inga på lager så jag misstänker att CDON bedriver vilseledande marknadsföring http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s82320730&cols=&o=produ...

Har någon väl gått in och betalat redan så måste de leverera, det kan helt enkelt handla om att det är nya leveranser på väg som faktiskt blivit så mycket billigare, även om det verkar konstigt, och CDON är bara först med att uppdatera priserna inför det.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk

Låter väldigt skumt, men testa och kontakta cdon och kolla om priserna stämmer?

Permalänk
Medlem

Säljer dom FÖR billigt blir det förlust å då kommer dom å konka å då går resterande pengar till löner till personal före skulder till leverantörer å sist kunderna.

Håll i guldet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Har någon väl gått in och betalat redan så måste de leverera, det kan helt enkelt handla om att det är nya leveranser på väg som faktiskt blivit så mycket billigare, även om det verkar konstigt, och CDON är bara först med att uppdatera priserna inför det.

Jag hoppas att du har rätt, det skulle vara mycket glädjande för många om priserna går ner till normala nivåer.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Säljer dom FÖR billigt blir det förlust å då kommer dom å konka å då går resterande pengar till löner till personal före skulder till leverantörer å sist kunderna.

Håll i guldet.

Jo för en kedja som CDON konkar ju för att dom säljer ett hundratal hårddiskar under inköpspris ) Sen är det väl inte svårare än att bara makulera ordern vilket alla företag gör om det har blivit något fel.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

står ju om priset på 681kr "ej fastställt" så förmodligen nåt lockpris de sätter för att locka kunder, tryck på den kommer det upp "i lager" för dubbla priset...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Av anledningen att dom inte finns i lager så beställde jag med faktura.
Det är ju bara att hoppas att dom dyker upp och för det priset, annars skickar jag tillbaka grejerna.
Jag ligger inte precis ute med pengarna.

Hoppas också att det inte tar allt för lång tid, men då det inte finns att få itag på på något ställe i samma prisklass så väntar jag lika gärna på att dom ska komma i lager som att de ska dyka upp i någon annan butik.

Permalänk
Medlem

CDON är relativt nya på marknaden inom datorkomponenter så troligtvis är det nog ett sätt att köpa in sig på marknaden
och få ett mer fast grepp om branchen och plocka andelar. Tror inte att priserna kommer höjas, är nog som sagt bara
att de vill få nya kund skaror och på så vis tjäna mer pengar i framtiden.

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarrr:

Av anledningen att dom inte finns i lager så beställde jag med faktura.
Det är ju bara att hoppas att dom dyker upp och för det priset, annars skickar jag tillbaka grejerna.
Jag ligger inte precis ute med pengarna.

Hoppas också att det inte tar allt för lång tid, men då det inte finns att få itag på på något ställe i samma prisklass så väntar jag lika gärna på att dom ska komma i lager som att de ska dyka upp i någon annan butik.

Gjorde likadant - får se hur lång tid det tar att få hd:n ...

Permalänk

De har ju en massa "billiga" externa också.. http://cdon.se/hemelektronik/seagate_3tb_expansion_external_d... ex för 1600 och 2tb för 990..
Ser iofs att flera verkar lägga 3tb runt det priset men ingen förutom cdon verkar vara åt det seriösare hållet..

Permalänk

Januaris Sweclockers-rabatt fungerar även den på bokningen om man är snål å vill spara ett par tior till Bara å kvista iväg å köpa några terra!

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk

Om det nu skulle vara så att man bokar/köper nu på faktura och det visar sig att priset inte stämmer när de finns i lager så är det bara att skicka tillbaka, är ju trots allt priset vid köptillfället som gäller.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Beställde två stycken WD20EARX mot faktura. Hoppas nu bara att dom dyker upp och att dom inte kommer i jiffybags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinto:

Beställde två stycken WD20EARX mot faktura. Hoppas nu bara att dom dyker upp och att dom inte kommer i jiffybags.

Senaste gången jag beställde hårddiskar från CDON fick jag dom levererade riktigt stiligt. I en större kartong låg 2st mindre kartonger med "vik-flik" samt utskurna skumgummibitar både ovan och under hårddisken. Detta var även dessa 2st WD20EARX.

Nämen vänta, även nu beställde jag 2st WD20EARX. Inception!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tidsoptimist:

De har ju en massa "billiga" externa också.. http://cdon.se/hemelektronik/seagate_3tb_expansion_external_d... ex för 1600 och 2tb för 990..
Ser iofs att flera verkar lägga 3tb runt det priset men ingen förutom cdon verkar vara åt det seriösare hållet..

1000 kr är inte jättebilligt, det tar media markt med....

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Senaste gången jag beställde hårddiskar från CDON fick jag dom levererade riktigt stiligt. I en större kartong låg 2st mindre kartonger med "vik-flik" samt utskurna skumgummibitar både ovan och under hårddisken. Detta var även dessa 2st WD20EARX.

Nämen vänta, även nu beställde jag 2st WD20EARX. Inception!?

Så här kom min HDD från CDON som jag beställde veckan innan priserna sköt i höjden.

Skrivet av Typhonos:

1000 kr är inte jättebilligt, det tar media markt med....

Jo då, för en 3TB hårddisk så är det billigt, speciellt om det är som en hel del av de externa HDDerna är, det vill säga i 7200 RPM.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Inget fel på en antistatisk påse i en jiffypåse, eller?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Så här kom min HDD från CDON som jag beställde veckan innan priserna sköt i höjden.

Jo då, för en 3TB hårddisk så är det billigt, speciellt om det är som en hel del av de externa HDDerna är, det vill säga i 7200 RPM.

Dock så var det 1k för 2TB

Min erfarenhet av CDON är att om man har bokat en vara hos dem för ett visst pris och det sedan går upp så låter de en köpa varan för det lägre priset.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

1000 kr är inte jättebilligt, det tar media markt med....

Kollade bara snabbt men du menar 2TB på media markt, detta är en 3TB

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none