BF3, Blir kickad av PunkBuster.

Permalänk
Medlem

BF3, Blir kickad av PunkBuster.

Tjena, har ett litet (STORT) problem. Det är nämligen så att jag blir kickad av PunkBuster på BF3. Hinner spela ca. 1 min sen stängs spelet av och i "Game manager" i battlelog står det: Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Konqer' (for 2 minutes) ... Violation.

Någon som vet vad problemet är? har installerat om BF3 och uppdaterat PunkBuster manuellt.

Tacksam för svar!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Tjena, har ett litet (STORT) problem. Det är nämligen så att jag blir kickad av PunkBuster på BF3. Hinner spela ca. 1 min sen stängs spelet av och i "Game manager" i battlelog står det: Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Konqer' (for 2 minutes) ... Violation.

Någon som vet vad problemet är? har installerat om BF3 och uppdaterat PunkBuster manuellt.

Tacksam för svar!

MVH

googla och ladda ner PBSVC och kör brukar fixa allt för mig ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Inaktiv

Samma för mig idag?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk

Testa å stäng av UPnP i eran gateway funkade för mig på thomson från telia

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Skrivet av tomibulan:

Testa å stäng av UPnP i eran gateway funkade för mig på thomson från telia

Hur gör man det förklara steg för steg.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Om du kör med internt ljudkort av vissa märken så bråkar det med punkbuster av någon märklig anledning.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Inaktiv

Updaterat PB och Origin...samma skit. Något är fel på PB.

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Hur gör man det förklara steg för steg.

PÅ Thomson leta upp adressen till din gateway ex : 192.168.1.... sen där gå till verktygslåda heter det på min sedan spel&programmering där står sedan

Använd UPnP: Där bokar du ur så att det blir nej. Lycka till

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Skrivet av tomibulan:

PÅ Thomson leta upp adressen till din gateway ex : 192.168.1.... sen där gå till verktygslåda heter det på min sedan spel&programmering där står sedan

Använd UPnP: Där bokar du ur så att det blir nej. Lycka till

Är uber noob på detta letar man upp gateway grejen i webbläsaren eller i nätverk o Internet i datorn.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Är uber noob på detta letar man upp gateway grejen i webbläsaren eller i nätverk o Internet i datorn.

Adressen brukar stå på ditt modem/router under eller på baksidan sen skriver du den i webbläsarn.

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Skrivet av tomibulan:

Adressen brukar stå på ditt modem/router under eller på baksidan sen skriver du den i webbläsarn.

Ok tack för hjälpen.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma bekymmer i torsdags, blev kickad efter 2 min spelande och fick samma "felkod" som du.
Men på fredagen sen funkade det att spela utan bekymmer, och då hade jag inte ens gjort något med PB.
Och det har även funkat hela helgen utan bekymmer.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomibulan:

Testa å stäng av UPnP i eran gateway funkade för mig på thomson från telia

Redan gjort :/

Permalänk

Aj då ja det var det tipset jag fick det funkade för mig hoppas du finner en lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem

BF3 fanboys har gnällt så mycket på MW3 så ja köpte till slut BF3 idag också fortf inte fått spela för varenda server ja vill joina får ja Could not join server (1) BF3 är helt awesome pro asså klart folk älskar spelet går ju inte ens att spela så har ju inget att bli besviken på ...

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

BF3 fanboys har gnällt så mycket på MW3 så ja köpte till slut BF3 idag också fortf inte fått spela för varenda server ja vill joina får ja Could not join server (1) BF3 är helt awesome pro asså klart folk älskar spelet går ju inte ens att spela så har ju inget att bli besviken på ...

har du uppdaterat battlelogen med alla pluginsen?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

har du uppdaterat battlelogen med alla pluginsen?

Japp.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Funkar nu! installerade bara om PunkBuster och startade om datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Slå av uPnP då.

Permalänk
Medlem

Slagit av uPnP fortfarande samma problem nån annan som har ett förslag?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

polaren hade problemet i helgen. gå in på en server utan pb och sätt på punkbuster i settings. den har ställt om sig för vissa efter uppdateringen

Permalänk
Medlem

Fick samma svar när ja försöker joina server utan punkbuster så... Nå andra förslag?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Fick samma svar när ja försöker joina server utan punkbuster så... Nå andra förslag?

Har du ett nytt BF konto? Jag hade samma problem, kontaktade bara support och dom fixade det åt mig. Det hade blivit något fel under aktiveringen.

Permalänk

Bortom värdelöst.

Har provat alla metoder och inget hjälper. Hade samma problem med BF2 och BF2142. Särskilt BF2142 var helt hopplöst. Minns EA skrev på sitt supportforum att enda lösningen vad att köpa ett nytt spel så man fick en ny nyckel.

Funkar inte ens om man ansluter till en server som inte kör punkbuster. Verkar som att det bara är att inse att spelet nu är otjänligt.
EA kan fara åt H-E!!!

Permalänk

Fattar inte varför folk har problem med detta? jag har thomson och telia och inga problem. Varför ska man behöva pilla och stänga av grejer i routern?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har även jag fått detta problem. Testat att installera PB med senaste uppdateringen samt stängt av UPnP men det gör ingen skillnad. Otroligt tråkigt! Hade sett fram emot att spela lite idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

Har du ett nytt BF konto? Jag hade samma problem, kontaktade bara support och dom fixade det åt mig. Det hade blivit något fel under aktiveringen.

Jag håller tummarna för att detta hjälper för mig. Sista hoppet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N