Det här är nya pvp:n för Republic-sidan. Njut av det!

Permalänk
Medlem

Det här är nya pvp:n för Republic-sidan. Njut av det!

Jag sade just upp min sub, det här är helt jävla oacceptabelt.

Empire perspective:

http://www.youtube.com/watch?v=S5KRtIjO0qQ

Republic perspective:

http://www.youtube.com/watch?v=TL0kDP_Cexo

Ni får ha i åtanke att Empire har fyra gånger siffrorna Republic har på varje server. BW-fail.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

haha diggar top comments, "You don't know the power of the dark side" xD

Permalänk
Medlem

http://sv.twitch.tv/skrigg

Live stream.

SPRID.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Du tror inte de kommer att göra något åt det eller?....

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Vad ska de göra? Rollback är enda svaret på det här, och då kommer samtliga som suttit och nött PvE under aktuellt period bli rysligt förbannade.

För att ge folk lite perspektiv på det hela:

Denna farmning ger långtgående konsekvenser för pvp-communityn, i synnerhet om du lirar Republic.

Beakta att Empire har fyra gånger antalet spelare i förhållande till republic på *samtliga* servrar. Denna farm Empire sysselsätter sig med ger allt mellan 10-20 valor ranks bara idag. Även om republic-spelarna inte låter sig farmas kan antalet empire stå och farma torn för valor istället. Imorgon eller om högst två dagar kommer de flesta empire-spelare som sysselsätter sig med denna farm att ha Battlemaster-gear. Det är en ond cirkel som leder till spelets död för oss som uppskattar pvpn i MMOs. Detta är kort sagt en ren jävla katastrof.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Känns som om dom "skitit i det blå skåpet" här tbh, blir det en rollback och min pve nötning idag påverkas av det så säger jag upp min subscription, och gör dom ingen rollback så säger alla republic pvp:are upp sin... Grattis BW! :/

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det är eran lösning på problemet.

Visa signatur

^^

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Brandt3n:

Kom ihåg att det är eran lösning på problemet.

Gör dem inte en rollback så kommer hela valor-systemet vara förstört... Under ett par timmar har man kunnat få ihop mer än vad flera dagars grindande har kunnat ge.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande att det finns en annan lösning på problemet. Det återstår att se hur bra lösningen blir för alla inblandade.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte ens hur man göra de nya dagliga uppdragen. Men pvpn är ju sisdär och endgame är väll typ knappast befintlig.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Brandt3n:

Jag tror fortfarande att det finns en annan lösning på problemet. Det återstår att se hur bra lösningen blir för alla inblandade.

Självklart finns det andra lösningar, men utan en rollback så kommer dem förlora en hel massa dedikerade spelare. Det är bara att titta i den gigantiska tråden på det officiella forumet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

De har confirma det till att vara en exploit nu i alla fall.

Citat:

Update #1

Hey everyone, I just wanted to let you know that we are currently working on an official response to these issues (we used the term "potential" during our initial investigating, and have now removed the wording on the title of this thread) and we will be posting it soon. Please understand that these issues require some time to investigate and we are making sure that we provide you all with the most updated information in our official response.

We understand that some of you may be frustrated, but we ask for your patience on this to give us time to respond with thorough developer input.

Thank you to those of you that have been posting constructively in this thread.

We will have a response shortly.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=194213

Ni som fortsätter och exploitar, skulle rekomendera att ni slutar, stor risk för ban ( åt minstonde temp ban )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Game over man, game over. Så här löser de problemet med Ilum

http://www.youtube.com/watch?v=aCbfMkh940Q

Hade jag inte redan betalt för 2 månader till så hade jag raderat skiten från hårddisken idag.

De måste göra en rollback annars kommer de torska 50-60% av abben inom ett par veckor.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

De måste göra en rollback annars kommer de torska 50-60% av abben inom ett par veckor.

Nej, det kommer dem inte, men en stor del dedikerade spelare kommer sluta, helt klart.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag blir mycket förvånad om de har kvar 500000 abb efter det här. Flera stora speltidningar har redan tagit upp den här episka failuren. De lär inte få så många nya kunder direkt.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan någon med enkla ord förklara för en person som aldrig spelat ett mmorpg vad detta handlar om och varför folk är irriterade?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Kan någon med enkla ord förklara för en person som aldrig spelat ett mmorpg vad detta handlar om och varför folk är irriterade?

Spawn camping extreme edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Kan någon med enkla ord förklara för en person som aldrig spelat ett mmorpg vad detta handlar om och varför folk är irriterade?

Tänk dig så här. Istället för att jobba och känna ca 150 kr timmen kan alla istället stå utanför en random bank där dom kastar ut flera hundra miljoner om dagen. Inte många skulle jobba då inte.

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Borde ta bort hela smeten eller göra det till en ny WZ. Detta funkar ju uppenbarligen inte iaf

Permalänk
Medlem

Tänkte hoppa in och se vad för nytt som hänt med PVPn efter 1.1 idag, men Bioware har inte riktigt tänkt på hur sjutton man ska gå tillväga om man använder security key på sin mobiltelefon, och sedan återställer mobiltelefonen till fabriksinställningar.. Kort och gott kommer jag inte in i spelet längre.. >.<

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tänkte hoppa in och se vad för nytt som hänt med PVPn efter 1.1 idag, men Bioware har inte riktigt tänkt på hur sjutton man ska gå tillväga om man använder security key på sin mobiltelefon, och sedan återställer mobiltelefonen till fabriksinställningar.. Kort och gott kommer jag inte in i spelet längre.. >.<

Är inte förvånad. Det blev nog testat ungefär lika bra som resten av spelet dvs inte alls. Du måste ringa dem för att fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tänkte hoppa in och se vad för nytt som hänt med PVPn efter 1.1 idag, men Bioware har inte riktigt tänkt på hur sjutton man ska gå tillväga om man använder security key på sin mobiltelefon, och sedan återställer mobiltelefonen till fabriksinställningar.. Kort och gott kommer jag inte in i spelet längre.. >.<

Samma problem med WoWs app. man får kontakta Bioware och dom resettar kontot, dvs tar bort security key app funktionen på ditt konto. precis som Blizzard fått göra på massor av abonnemang där inehavaren tappat, gjort sönder, resettat och sålt sin mobil innan man tagit bport funktionen. inget konstigt alls.

man kan inte logga in på forum osv i WoW heller och få hjälp utan man måste ringa suppen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Samma problem med WoWs app. man får kontakta Bioware och dom resettar kontot, dvs tar bort security key app funktionen på ditt konto. precis som Blizzard fått göra på massor av abonnemang där inehavaren tappat, gjort sönder, resettat och sålt sin mobil innan man tagit bport funktionen. inget konstigt alls.

man kan inte logga in på forum osv i WoW heller och få hjälp utan man måste ringa suppen.

Problemet är väl att du inte kan ta bort funktionen även om du har fungerande security key

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Überklass:

Kan någon med enkla ord förklara för en person som aldrig spelat ett mmorpg vad detta handlar om och varför folk är irriterade?

Dedikerade spelare har spenderat veckor på något som folk nu kan göra på dagar, inte särskilt rättvist.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det ska fixas idag påstår Bioware. De stänger ner mellan 15-19. INgen rollback dock så de som fått valor "gratis" kommer de inte göra ngt åt. Pinsamt

Permalänk
Medlem

Jo, det satte spiken i kistan för min del. Jag hade hoppats på en rollback nu när jag vaknade upp, men BW skyller ifrån sig på communityn och hävdar "explots!" när det är uppenbart att det rör sig om inkompetens från deras håll.

Nåja, om man bortser från de tre triljarder buggar spelet lider av var det en kul månad. Jag kommer inte tillbaka i alla fall. Tråkigt, men om man får Fuck You-fingret uppkört i ansiktet på det här viset tänker inte jag bistå ett företag som BW med pengar.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

PVP existerar inte längre på ICE Breaker som jag spelar på. Köade i 3 timmar och inte en enda warzone dök upp. Tack för lvl 50 bracket. Det gjorde spelet mycket bättre...

Permalänk
Medlem

Siliket whine? Tycker ni seriöst att 1-2 dagars valour farm är så blodigt. I långa loppet har det noll och åter noll betydelse. Jisses jag kommer ihåg när EQ2 låg nere i 5 dagar, när man wipea på buggade bossar i WoW i flera månader. Visst, man skall ha höga krav på ett nytt modernt MMO men att dom släpper en hotfix på det dagen efter, kom igen nu?

Permalänk
Medlem

Jag skiter i valor farmandet. Det jag tycker är trist är att PVP warzones inte längre existerar på low/standard pop servers pga den nya lvl 50 bracketen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tänkte hoppa in och se vad för nytt som hänt med PVPn efter 1.1 idag, men Bioware har inte riktigt tänkt på hur sjutton man ska gå tillväga om man använder security key på sin mobiltelefon, och sedan återställer mobiltelefonen till fabriksinställningar.. Kort och gott kommer jag inte in i spelet längre.. >.<

Fungerar utan problem om man bara ser till att skriva ner Serial number och Activation code som man fick när man aktiverade telefonen

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)