Permalänk
Medlem

Gaming gear, headset

Ska köpa födelsedagspresent till en kompis. Tänkte eventuellt ett headset för det är skitjobbigt att spela SC2 med honom och höra ljudet från hans högtalare hela tiden

Vilka är bra? Själv har jag ett Logitech G35 som jag är nöjd med, kul med den fjantiga voice morphen

Men om man lägger en högre budget, blir ljudkvaliteten mkt bättre då? Vad tycker ni? Det jag är ute efter är åsikter kring
* bästa headset under 1000 kr
* bästa headset under 2000 kr
* bästa headset under 3000 kr

Något sånt vore nice att få motiverade åsikter kring.

Tack på förhand!

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6304859/asus-xonar-xense-gaminpci-...

Kan verkligen rekommendera det här setet för 2.3k där man får ett toppen Asus ljudkort och väldigt bra Sennheiser PC350 hörlurar.
Kör själv med dem och blev rejält uppbytt från mina Steeleseries 7H.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk

Komplett har rea på G930 1199:- nu vilket är ett G35 fast trådlöst. Då vet du ju själv hur bra det är.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603221

Visa signatur

/ CM HAF X / ASRock P67 Extreme6 RB3 / Corsair AX850 GOLD / i5 2500K@4.5Ghz / Corsair Vengeance 1600 Mhz 8Gb / Zotac AMP! GTX580 SLI, Arctic Cooling Accelero Extreme Plus II / Corsair Force 3 120Gb 6Gb/s / Zalman Reserator 1 v2 /

Permalänk
Medlem

Antar att du är ute efter ett gaming headset då.
Då så vidare ett med mic.
Så kommer på fem stycken vettiga kandidater.

G35 finns ju.. Vilket jag med använder och är nöjd med.
G930 är ju samma headset utan sladd.

PC350 och PC360 finns med.
Har bara haft dom på mig lite snabbt och dom är verkligen super sköna!
Dessa är väl att föredra om man nu inte vill köra med USB med.

Sen finns alltid det svindyra headsetet frå Qpad, QH-1339
Ingen aning om det är bra eller inte.
Men man får väl anta det med den prislappen ;p

Kan du sen tänka dig att köpa ett headset med en separat mic till honom så finns det en hel hög att välja på!

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Astro Gaming Headset, runt 2.500
helt otroligt ljud, tror inte de finns mycke bättre för gaming, stor användning inom MLG, det säger en del.
http://www.astrogaming.co.uk/ adress
De fick även en bra artikel i PCgamer

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Har dessa och är nöjd. Inte ett headset men man kan alltid sätta en mick på sladden/bordet.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbey:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Har dessa och är nöjd. Inte ett headset men man kan alltid sätta en mick på sladden/bordet.

Dessa hade utan tvekan blivit mitt val om jag bestämt mig för att köpa ett par nya!
Tyvärr har inte mitt G35 gjort sig förtjänt av att bli bortbytt ännu

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Jag har Sennheiser PC360 och är nöjd med dom. Dock tyckte jag att dom klämde lite i början, då jag har ganska stort huvud. Har vant mig nu. Men tror att dom passar bäst till personer med lite mindre huvud.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KentBrack:

Kan du sen tänka dig att köpa ett headset med en separat mic till honom så finns det en hel hög att välja på!

Ingen bra ide, det är mycket otympligt att ha en separat mick plus att dom ofta tar upp mycket mer ljud än dom som än monterade nära munnen. Använde en sånhär ett tag http://www.inet.se/produkt/6304326/mikrofon-logitech-desktop-...

Den hade bra ljudkvalitet utan tvekan, mycket rent ljud och man hördes klart och tydlig på andra ändan av skype. Men det var inte det enda som hördes. Varenda musklick blev som ett träd som knäcks i en storm, tangentbords tryckningar som ett stenras. Och hade det inte varit för att det är lätt att stänga av den och skype har ljudsänknings-funktioner när volymen blir för hög så hade mina polare varit döva, det händer ju att man nyser.
Och det är inte så kul när poolarna kan tjuvlyssna på när föräldrarna snackar i köket genom en dörr och en hall.
Så för allt i världen köp ett headset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ingen bra ide, det är mycket otympligt att ha en separat mick plus att dom ofta tar upp mycket mer ljud än dom som än monterade nära munnen. Använde en sånhär ett tag http://www.inet.se/produkt/6304326/mikrofon-logitech-desktop-...

Den hade bra ljudkvalitet utan tvekan, mycket rent ljud och man hördes klart och tydlig på andra ändan av skype. Men det var inte det enda som hördes. Varenda musklick blev som ett träd som knäcks i en storm, tangentbords tryckningar som ett stenras. Och hade det inte varit för att det är lätt att stänga av den och skype har ljudsänknings-funktioner när volymen blir för hög så hade mina polare varit döva, det händer ju att man nyser.
Och det är inte så kul när poolarna kan tjuvlyssna på när föräldrarna snackar i köket genom en dörr och en hall.
Så för allt i världen köp ett headset!

Haha x) Och här sitter jag med ett Qpad MK-80 med blåa switchar.
Det är redan så folk kan bli små kinkiga när man skriver mycket ;p
Ska ha detta i åtanken innan jag byter bort mitt headset!

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk

jag har ett SteelSeries Siberia v2 Full-size Headset NAVI Edition och skulle rekommedera det startk.http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4292

Permalänk

Ävan jag är en av de som innehaver ett par Sennheiser PC360. Har inte provat så många andra headset så har inget att jämöra med, men tycker verkligen de sitter underbart på hjässan och de känns väldigt luftiga med sin öppna kåpa. Dock så märker man en viss skilnad i mellanregistret om man använder dem mycket till musik jämfört med ett par hörlurar som är anpassade för musik. Men för gaming är de klockrena, och micken har fått sjukt bra resencioner då den är väldigt klar och tydlig. Samt att finesser som att volymkontrollen sitter på höger kåpa (istället för på sladden som på många headset), och att micken mutas när man fäller upp den tyder på att sennheiser har tänkt till.
Helt klart en "gillar" på detta headset =D

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på qh-1339, visst är det dyrt men jag tycker priset är värt det.. du får ett sjukt ljud på alla fronter ( musik,spel och film) du har ett stängt headset ( jämfört me PC360 som är öppet) + att du får 5 års garanti jämfört med normala 2 år på tex pc360

Permalänk

Jag har ägt:
Steelseries siberia v2 och 7h och kan bara avråda från att köpa dessa pga kvalitet och audio profilen som har för mycket bas!

Jag har ett par astro gaming A30 med wireless mixamp men rekomenderar a40 om man ska game'à med dem. Mycket bra headset men de jag har har "bara" virtuellt

Jag har även ett par monster miles davis för portabelt lyssnande.

Jag har även earforce Charlie som är det headset jag rekommenderar pga pris, funktion och kvalité. Dessa är 5.1 "Ture" surround. Dessa är klart de skönaste att spela med, ps jag har stort huvud och då går Steelseries bort!

Frågor?

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem

Jag och en jobbarkompis köpte varsitt Corsair Vengeance 1500 och tycker det är bra, kostar 500-600 spänn så jag tycker det är väldigt prisvärt. Inte värsta musiklurarna men bra för spel och film, det virtuella 7.1-ljudet bidrar faktiskt till en bättre upplevelse i t.ex BF.

Permalänk
Medlem

Steelseries siberia är sjukt härliga så jag hade nog valt dom eller så hade jag nog valt logitech G35 men dessa har du ju testat själv så du har ju en uppfattning. Om du köper ett par till Logitech G35 så slipper ni ju ev tjaffs om vem som har de fetaste hörlurarna haha

Såg att någon skrev Sennheiser också och av Sennheiser skulle jag personligen rekommendera Sennheiser HD650 relativt underbara så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Jag och en jobbarkompis köpte varsitt Corsair Vengeance 1500 och tycker det är bra, kostar 500-600 spänn så jag tycker det är väldigt prisvärt. Inte värsta musiklurarna men bra för spel och film, det virtuella 7.1-ljudet bidrar faktiskt till en bättre upplevelse i t.ex BF.

Kan du berätta lite mer hur de lurarna upplevs? Jag är nyfiken på detta headset... Det vore intressant om du kan sätta poäng på, samt vad du jämför med för andra lurar, när det kommer till:
- Komfort
- Musikljud
- Spelljud
- Utseende
- Hållbarhet

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Kan du berätta lite mer hur de lurarna upplevs? Jag är nyfiken på detta headset... Det vore intressant om du kan sätta poäng på, samt vad du jämför med för andra lurar, när det kommer till:
- Komfort
- Musikljud
- Spelljud
- Utseende
- Hållbarhet

Jag är väl egentligen inte rätt person för jag har inte använt särskilt många andra headset/hörlurar så du får tänka på det Kan inte direkt jämföra med andra nyare lurar så skriver bara vad jag tycker.

Komfort: Jag har rätt litet huvud och kortklippt hår men jag tycker dom sitter riktigt bra, täcker hela ytterörat och jag tycker inte dom är särskilt tunga. Jag har suttit och lirat flera timmar i sträck utan att ta av mig lurarna och har inte ont eller varit öm någonstans, har glasögon när jag sitter vid datorn men det har inte heller spelat nån roll.

Musikljud: Helt OK skulle jag säga, är ju inte audiofil iof. Det som kunde varit bättre är låga registret, basen kunde varit bättre helt enkelt. Beror säker på vad man lyssnar på för musik med, till det jag lyssnar på (metal) så tycker jag att dom duger. Dock finns det en eq i mjukvaran så man kan ju tweaka lite.

Spelljud: Mycket bra, även om det är virtuellt surround så funkar det väldigt bra. Spelupplevelsen blir annorlunda och man har faktiskt en fördel i t.ex BF för man kan bättre höra vad ljuden kommer ifrån. Avsaknaden av riktigt bra bas tänker jag inte på, explosioner osv blir tillräckligt effektfulla ändå.

Utseende: Jag tycker att dom är rätt snygga, bilderna stämmer bra med verkligheten. Jag tycker dom ser mer "exklusiva" ut än vad priset indikerar.

Hållbarhet: Jag tycker att dom överlag andas kvalité, det enda som känns lite sämre är själva leden där hörlurarna roterar runt sin egen axel. Dock inget jag oroar mig över men kan kanske gå sönder om man råkar rotera för långt.

Vill du har mer jämförelse får du nog lite vidare men nu vet du iaf vad jag tycker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Jag är väl egentligen inte rätt person för jag har inte använt särskilt många andra headset/hörlurar så du får tänka på det Kan inte direkt jämföra med andra nyare lurar så skriver bara vad jag tycker.

Komfort: Jag har rätt litet huvud och kortklippt hår men jag tycker dom sitter riktigt bra, täcker hela ytterörat och jag tycker inte dom är särskilt tunga. Jag har suttit och lirat flera timmar i sträck utan att ta av mig lurarna och har inte ont eller varit öm någonstans, har glasögon när jag sitter vid datorn men det har inte heller spelat nån roll.

Musikljud: Helt OK skulle jag säga, är ju inte audiofil iof. Det som kunde varit bättre är låga registret, basen kunde varit bättre helt enkelt. Beror säker på vad man lyssnar på för musik med, till det jag lyssnar på (metal) så tycker jag att dom duger. Dock finns det en eq i mjukvaran så man kan ju tweaka lite.

Spelljud: Mycket bra, även om det är virtuellt surround så funkar det väldigt bra. Spelupplevelsen blir annorlunda och man har faktiskt en fördel i t.ex BF för man kan bättre höra vad ljuden kommer ifrån. Avsaknaden av riktigt bra bas tänker jag inte på, explosioner osv blir tillräckligt effektfulla ändå.

Utseende: Jag tycker att dom är rätt snygga, bilderna stämmer bra med verkligheten. Jag tycker dom ser mer "exklusiva" ut än vad priset indikerar.

Hållbarhet: Jag tycker att dom överlag andas kvalité, det enda som känns lite sämre är själva leden där hörlurarna roterar runt sin egen axel. Dock inget jag oroar mig över men kan kanske gå sönder om man råkar rotera för långt.

Vill du har mer jämförelse får du nog lite vidare men nu vet du iaf vad jag tycker

Tackar! Ja att de är bekväma flera timmar när man har glasögon låter ju super
De verkar onekligen prisvärda faktiskt.
Tack tack!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N