Permalänk

Vattenkylning - i7 2600k (Överclockad)

Tjena, vill gärna ha hjälp med att lägga ihop en kundvagn.
Ska kyla:

  • i7 2600k

  • Moderkortet (Chipset)

  • RAM

Spec i Sign.

Det bästa för 4000kr!

Mvh BlackMoon

Obs: ska bygga ut mitt HAF X chassi, Det kommer få plats med 2-3 360 rads
Så ingen fara i den fronten!

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Här kan du läsa lite recentioner på lite olika block och radiator: http://martinsliquidlab.org/

att vattenkyla ram-minnet skulle jag säga kostar mer än det smakar.

Permalänk

Ingen hjälp eller?

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Permalänk

Jag kyler min 2600k men Corsair H100 och den har jag stabilt på 4,0 turbo. Kan få den högre, har varit ända uppe i 4,8 men det kändes onödigt eftersom jag inte behövde mer.

Visa signatur

Intel® Core™ i7-2600K - ASUS P8Z68-V PRO - Corsair Vengeance 1600MHz 8GB - Asus 7970 DirectCUII - Corsair AX 850W PSU - Fractal Design Arc Midi Tower

Qpad MK 80-Pro - Logitech G400 - Benq XL2420T

Permalänk
Skrivet av Space-Penguin:

Jag kyler min 2600k men Corsair H100 och den har jag stabilt på 4,0 turbo. Kan få den högre, har varit ända uppe i 4,8 men det kändes onödigt eftersom jag inte behövde mer.

Ligger själv på 4,5GHz med corsair a50 - 75-76 max grader på 100% load under 7h

Permalänk
Medlem

Som sagt, ramminne är rätt poänglöst att vattenkyla .. Och när det gäller moderkortet då är det omöjligt att hjälpa dig om man inte vet vilket kort det är...

Kolla på http://www.coolingconfigurator.com som ek har så hittar du om det finns block till ditt moderkort...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Som sagt, ramminne är rätt poänglöst att vattenkyla .. Och när det gäller moderkortet då är det omöjligt att hjälpa dig om man inte vet vilket kort det är...

Kolla på http://www.coolingconfigurator.com som ek har så hittar du om det finns block till ditt moderkort...

Skickades från m.sweclockers.com

Spec i sign skrev jag. Alla vet ju inte vad dom orden betyder.
Så här har du mitt moderkort

ASUS p8z68-V Pro Gen3

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackMoon:

Spec i sign skrev jag. Alla vet ju inte vad dom orden betyder.
Så här har du mitt moderkort

ASUS p8z68-V Pro Gen3

Kan ju upplysa dig om att signaturerna inte visas när man surfar på mobilvarianten av Swec..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Kör på en jävligt bra luftkylare eller H100 llr motsv.
Mycket mer bang för the buck än att köpa ett jävligt dyrt vattenkylningspaket med en irriterande pump.

Permalänk
Medlem

Att vattenkyla ramminne är, utan att vara elak, waste of money. Dom håller sig coola ändå

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om du inte överklockar och har ett chipset på moderkortet som blir varmt, så är det ingen mening att vattenkyla det heller.
ingen mening att ersätta passiv kylning med aktiv om man inte behöver extra kylning.

Och skall du bara kyla processorn och inte planerar att vattenkyla grafikkort senare så är det bättre att sattsa på en redan färdig lösning typ H100.

kan du inte lägga ner lite tid själv och läsa på och komma med ett förslag så rekommendera jag att du lägger ner projektet.

Permalänk
Medlem

Typ EK supreeme HF, en Thermochill 140.3 rad försedd med Noiseblockerfläktar alt en 360 rad av tjockare typ som EK:s, en DCC pump med EK-top. BP kompressionskopplingar givetvis så du slipper fula slangklämmor eller risk att du skjuter av slangar när du kör smalare slang än koppling som inte passar ihop och kör fulvariant för att slippa slangklämma.

Alternativt se vad EK:s nya kit kommer innehålla då dom arbetar om sina kit.
Du vill absolut ha Swiftech XT, Koolance 370 eller EK Supreeme HF för CPU:n dpå dom är toptrion och inom 1-1.5 grader från varandra så där är det mera utseendet och ekonomi som styr när det är skillnader inom felmarginalen. Men du kan lika gjärna ta rubbet från EK då dom har det du behöver i form av block, pumpar, radiatorer, fläktar, resevoar. kopplingar samt slang mm. blir bara en frakt då och dom är snabba för att vara utomlands.