Permalänk

AMD OverDrive

Hej!
Tänkte fråga om det är någon som har erfarenhet av AMD OverDrive:s "Auto Clock".

Är det bra?
Hur mycket prestanda tjänar man?
Tar datorn skada eller lägger den sig på en stabil nivå?

Är ganska ny på det här med överklockning, så behöver upplysas inom detta

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Har inte vågar köra den på Auto clock än ^^
dom varnar att de kan ta skada men har man bra kylning tror jag inte det är nån större fara

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Hej!
Tänkte fråga om det är någon som har erfarenhet av AMD OverDrive:s "Auto Clock".

Är det bra?
Hur mycket prestanda tjänar man?
Tar datorn skada eller lägger den sig på en stabil nivå?

Är ganska ny på det här med överklockning, så behöver upplysas inom detta

Har du fått några bra svar på detta?
Är själv rätt nyfiken på vad som skulle hända om jag skulle ta bort min klockning från bios o köra AMD OVERDRIVE, jag kör 2 x HD6990 i crossfire. AMD overdrive klockar väl även grafikkorten?

Permalänk

Vad jag vet så kan man välja vad man vill påverka i AMD Overdrive. Antingen CPU:n eller GPU:n.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk

Överklocka aldrig processor med programvara. Detta är den generella konsensus som gäller. Jag har själv testat overdrive när jag hade en phenom II x3, det gick inte bra. Knappast skadligt men det är svårt att få stabilt. Överklockning görs bäst i BIOS.