Undrar om en lite udda chassi (Modifiera alltså).

Permalänk

Undrar om en lite udda chassi (Modifiera alltså).

Frågan är om det är möjligt det jag ska göra. Tror inte att det är omöjligt. Men har begränsat med verktyg och budget (Men problem är ju till för att lösas).

Jag börjar med den svåra sidan. skulle ha velat ha en 120mm fläkt i bak (går bara till 92mm och en sån här adapter http://www.dataone.se/Product.aspx?ProductId=5321759,får tyvärr inte plats). Sen vill jag montera agget i botten. Ett problem är att bakdelen av chassit vilar på just det jag tänkte kapa (blir det inte bra så fallerar det). Sen att få fast det igen är nästa problem (kommer ju bli en skarv där, även om det inget gör).

Fronten kommer bli lättast. Jag ska såga upp för antingen 140 eller 120mm fläkt där och tar bort delar eller hela HDD buren.

Kanske inte syns tydligt, men ena kontakten längst ner går i chassifoten Så det finns två anledningar att flytta upp moderkortet.

Är detta möjligt eller bara en galen idé som inte kommer funka (kan en del om metall)?

Eller är det bättre att köpa ett chassi med bättre grundförutsättningar?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Kom på hur jag kan göra:)

Gör så här

Det röda är där jag sågar och sätter en plåt jag sen sågar ut vart moderkort och agg ska sitta. Frågan är bara vad kalaset kostar (vet ett ställe som har plåt dock så säljer dom nog inte privat, dock kanske man kan göra en deal med dom).

Ska köpa någon form av borrmaskin
Typ denna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=144322653&_p...
och lite borr (får se).
sen popnit verktyg och såg eller dremel (beror på vad sån kostar).

Finns ju http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Minisli... (dock är det väll billig skit).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

varför flytta på nätagget? bättre att bara vända upp-och-ner på burken ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Vad jag hade gjort hade varit att modda och vända moderkortet 90 grader á la silverstone!

Känns som en jäkla massa jobb att flytta ner nätagget

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

varför flytta på nätagget? bättre att bara vända upp-och-ner på burken ..

Det var ju en smart idé
Men kan man kalla det modifikation då? Förutom man modifierar så den kan stå upp och ner:)
Nä men ärligt, tänkte som ett kul hobby projekt (har ett R3 chassi med och delarna som flyttar från den ska hamna i en annan burk och då tänkte jag fixa bättre luftflöde i den samtidigt).

Har varit ute för att den bränt mina grafikkort (eller så var det budget agget). Men vill ju samtidig att den ska vara tyst.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Vad jag hade gjort hade varit att modda och vända moderkortet 90 grader á la silverstone!

Känns som en jäkla massa jobb att flytta ner nätagget

Ja självklart. Men vill av förklarliga själ inte göra hål i toppen (damm och sån skit puls att ljudet får en ny väg att smita ut).
Annars hade det varit en kul grej, kanske om jag fixar något chassi i framtiden kan jag göra det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

du borde kunna borra ur nitarna till taket/sidan (om de sitter ihop) och vända dem ..

ett annat alternativ är att vända hela plåten, så du får moderkortet uppåt istället .. det ska jag göra på mitt nästa chassi .. verkar smidigt ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

du borde kunna borra ur nitarna till taket/sidan (om de sitter ihop) och vända dem ..

ett annat alternativ är att vända hela plåten, så du får moderkortet uppåt istället .. det ska jag göra på mitt nästa chassi .. verkar smidigt ..

Ska se:) är van vid att moderkortet sitter som det gör. I för sig spelar det ingen roll i det chassit.

Tror inte det sitter någon bakplåt alls så det borde funka i för sig.

Tackar för all tips tror jag vänder så plåten är på höger sida (om man ser från baksidan) eller vänster sida om man ser framifrån.
Dock får jag hitta på nytt sätt att fästa plåten på andra sidan (sitter i övre buren).l Men inte svårt att hitta material i så fall.

Annars hade min idé inte varit dum:)

Skaffar borrmaskin och popnitar:) tackar för allt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare

Tycker definitivt du ska vända på hela kalaset. Bygga en ny topp med plats för någon fläkt kanske, då får du ju även mobot vänt på samma gång.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Tycker definitivt du ska vända på hela kalaset. Bygga en ny topp med plats för någon fläkt kanske, då får du ju även mobot vänt på samma gång.

jo, men ska inte vara något som blir för varmt i chassit. Kommer vända den Så moderkortet blir vänt åt fel håll (Tror jag om det inte blir allt för mycket mer jobb).

Kommer tyvärr inte sätta fläktar i toppen (kommer inte bli snyggt utskärt). Men kanske kommer i framtiden, när jag har bättre verktyg.

Kommer köpa något billigt som funkar just nu.

Ska eventuellt måla lite också:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kom på hur jag kan göra:)

Gör så här
http://img535.imageshack.us/img535/9809/dscf1135w6.jpg

Det röda är där jag sågar och sätter en plåt jag sen sågar ut vart moderkort och agg ska sitta. Frågan är bara vad kalaset kostar (vet ett ställe som har plåt dock så säljer dom nog inte privat, dock kanske man kan göra en deal med dom).

Ska köpa någon form av borrmaskin
Typ denna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=144322653&_p...
och lite borr (får se).
sen popnit verktyg och såg eller dremel (beror på vad sån kostar).

Finns ju http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Minisli... (dock är det väll billig skit).

skaffa dej en riktig borr!!! dra till rusta/öob de har 500w borr för 100kr typ, de kommer inte kunna göra något med den borren du hade!! skaffa dej en sticksåg också det går skitmycket kapskivor annars(som kostar också mycket, 100kr för 20st kapskivor)

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

skaffa dej en riktig borr!!! dra till rusta/öob de har 500w borr för 100kr typ, de kommer inte kunna göra något med den borren du hade!! skaffa dej en sticksåg också det går skitmycket kapskivor annars(som kostar också mycket, 100kr för 20st kapskivor)

Har en metallsåg så det ska nog funka.

Typ denna borrmaskin då http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=165285161.

Vet inte häller om jag ska göra så eller vända på hela bakdelen upp och ner (det enda problemet är att fästa moderkortet i 5,25 buren igen).

Måste ju få tag i en plåt och vet inte om det säljs privat (vet ett företag som sysslar med sånt, men säljer inte privat, vad jag vet).

För det ska bli snyggast och lättast att montera om man sätter en ny bakplåt (och sågar ut för moderkort och grafikkort).

Svårast är beslutet hur jag ska göra för att sätta större fläkt än 92 mm i bak (finns inte utrymme för någon adapter). En fullösning är att sätta den snett.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har en metallsåg så det ska nog funka.

Typ denna borrmaskin då http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=165285161.

Vet inte häller om jag ska göra så eller vända på hela bakdelen upp och ner (det enda problemet är att fästa moderkortet i 5,25 buren igen).

Måste ju få tag i en plåt och vet inte om det säljs privat (vet ett företag som sysslar med sånt, men säljer inte privat, vad jag vet).

För det ska bli snyggast och lättast att montera om man sätter en ny bakplåt (och sågar ut för moderkort och grafikkort).

Svårast är beslutet hur jag ska göra för att sätta större fläkt än 92 mm i bak (finns inte utrymme för någon adapter). En fullösning är att sätta den snett.

metallsåg kan funka men är jobbig och tar tid, plus att du måste ta ut biten du vill såga tillskillnad från sticksåg. skaffa dej en riktig borrmaskin!! inga laddbara skit, tro mej jag har en laddbar borr och den bara ligger och samlar damm, plus att du måste ladda de vart enda minut, sen för 300kr kan du båda skaffa dej en stickesåg och en borrmaskin(inte mindre än 500w) jag håller oxå på att modda mitt chassi, sök på raven modd, men har inte gjort så mycket:) hur bred e ditt chassi???
mitt e 18cm och kommer att får plats med en 120mm fläkt, innan så fick den bara plats med en 92mm fläkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har en metallsåg så det ska nog funka.

Typ denna borrmaskin då http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=165285161.

Vet inte häller om jag ska göra så eller vända på hela bakdelen upp och ner (det enda problemet är att fästa moderkortet i 5,25 buren igen).

Måste ju få tag i en plåt och vet inte om det säljs privat (vet ett företag som sysslar med sånt, men säljer inte privat, vad jag vet).

För det ska bli snyggast och lättast att montera om man sätter en ny bakplåt (och sågar ut för moderkort och grafikkort).

Svårast är beslutet hur jag ska göra för att sätta större fläkt än 92 mm i bak (finns inte utrymme för någon adapter). En fullösning är att sätta den snett.

och det med plåten så ska jag dra till tippen och hämta en kylskåpdörr och sen såga ut det jag behöver ;D

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

metallsåg kan funka men är jobbig och tar tid, plus att du måste ta ut biten du vill såga tillskillnad från sticksåg. skaffa dej en riktig borrmaskin!! inga laddbara skit, tro mej jag har en laddbar borr och den bara ligger och samlar damm, plus att du måste ladda de vart enda minut, sen för 300kr kan du båda skaffa dej en stickesåg och en borrmaskin(inte mindre än 500w) jag håller oxå på att modda mitt chassi, sök på raven modd, men har inte gjort så mycket:) hur bred e ditt chassi???
mitt e 18cm och kommer att får plats med en 120mm fläkt, innan så fick den bara plats med en 92mm fläkt

Den är 18 cm. Blir svårt bredvid moderkortet dock. 120mm blir över moderkorts bakpanelen.

Ska kolla din mod.

Vad är det för speciellt med 500watt borr och vet hur laddningsbara funkar (dock inte så billiga)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Den är 18 cm. Blir svårt bredvid moderkortet dock. 120mm blir över moderkorts bakpanelen.

Ska kolla din mod.

Vad är det för speciellt med 500watt borr och vet hur laddningsbara funkar (dock inte så billiga)?

såg du vad jag har gjort med bakpanelen??vet inte om jag har laddat upp en bild men ska ta en bild nu och länkar den till dej
det som e bra med icke laddbar är att du slipper tänka på batteriet och att inte anpassa dej till den!!vrf inte mindre 500w, jo för att det kraftigt nog för att för att göra det mesta med, t.ex. borra hemma eller slippa chassiet med den. jag tror inte att den där du länkade kan borra i betong!!! eller att slippa ett chelt chassi utan att ladda den och sen försärmas batteriet med användningen, men det som e bra med de laddbara att du inte behöver bry dej om var du ska jobba, du han ta den med dej var som helst utan att bry dej om att det finns el eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Den är 18 cm. Blir svårt bredvid moderkortet dock. 120mm blir över moderkorts bakpanelen.

Ska kolla din mod.

Vad är det för speciellt med 500watt borr och vet hur laddningsbara funkar (dock inte så billiga)?

där ser du att jag har kapat ut den delen som håller i/o plåten och som står i vägen för fläkten, har tyvärr inga gamla bilder:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Den är 18 cm. Blir svårt bredvid moderkortet dock. 120mm blir över moderkorts )?

kolla på detta galleriet !! http://www.sweclockers.com/galleri/5820-lian-li-pc-7b-plus-by... gör som honom för att lösa problemet med nätagget och gör som mej för att få i 120mm fläkten så kommer du att bli nöjd:)

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

http://oi43.tinypic.com/154ucmu.jpg
där ser du att jag har kapat ut den delen som håller i/o plåten och som står i vägen för fläkten, har tyvärr inga gamla bilder:(

Skrivet av Gulbanan:

kolla på detta galleriet !! http://www.sweclockers.com/galleri/5820-lian-li-pc-7b-plus-by... gör som honom för att lösa problemet med nätagget och gör som mej för att få i 120mm fläkten så kommer du att bli nöjd:)

Jo, hittade plåt på biltema för inte så högt pris och såga för hand är inte så jobbigt. Ska kolla nogare på det bygget.

Men vad är det för fel med batteridrivna borrmaskiner? Har ju för sig bara provat dom för över 1k kr. Men är dom för 300kr så dålig?

Gjorde ett försök med en 120mm vitt papper (kommer inte få plats med både moderkort och fläkt ju:)):) Är bättre och köra på en ny plåt och planera om helt enkelt.

Kom ju på att jag kan sätta moderkortet ca 25mm in (det är väll vad en fläkt är på tjockleken)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

såg du vad jag har gjort med bakpanelen??vet inte om jag har laddat upp en bild men ska ta en bild nu och länkar den till dej
det som e bra med icke laddbar är att du slipper tänka på batteriet och att inte anpassa dej till den!!vrf inte mindre 500w, jo för att det kraftigt nog för att för att göra det mesta med, t.ex. borra hemma eller slippa chassiet med den. jag tror inte att den där du länkade kan borra i betong!!! eller att slippa ett chelt chassi utan att ladda den och sen försärmas batteriet med användningen, men det som e bra med de laddbara att du inte behöver bry dej om var du ska jobba, du han ta den med dej var som helst utan att bry dej om att det finns el eller inte

Okej. Jo, nu när jag såg bilden här:) sen såg jag bilder i din mod, dock inte när du modar just det.

Jag ska se. finns ju hyfsat billig plåt att köpa (ska se om man kan få det billigare innan jag handlar det på biltema). Men för att få plats behöver jag göra nått med för att få plats med bakre fläkt.

Ska se på de där med borrmaskin (köper i så fall ny och bättre om jag får för mig att göra nått annat än chassin):)Men ska leta efter inte något för klen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Okej. Jo, nu när jag såg bilden här:) sen såg jag bilder i din mod, dock inte när du modar just det.

Jag ska se. finns ju hyfsat billig plåt att köpa (ska se om man kan få det billigare innan jag handlar det på biltema). Men för att få plats behöver jag göra nått med för att få plats med bakre fläkt.

Ska se på de där med borrmaskin (köper i så fall ny och bättre om jag får för mig att göra nått annat än chassin):)Men ska leta efter inte något för klen.

säg till om det e bra plåt för att jag kommer att behöva det oxå!! borrmaskin så fördrar jag borrmaskiner med sladd, och det e dina penga, kolla den bilden jag länkade, får plats med det mesta du behöver inte så stor mellanstånd...... gonatt

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

http://oi41.tinypic.com/4qihrp.jpg

säg till om det e bra plåt för att jag kommer att behöva det oxå!! borrmaskin så fördrar jag borrmaskiner med sladd, och det e dina penga, kolla den bilden jag länkade, får plats med det mesta du behöver inte så stor mellanstånd...... gonatt

Okej. ska säga till om det är bra plåt (om jag inte kommer över det någon annan stans).

mmm, lättare sen att se när man har allt hemma (fläkt och plåt och tagit bort moderkorts plåten).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

du borde kunna borra ur nitarna till taket/sidan (om de sitter ihop) och vända dem ..

ett annat alternativ är att vända hela plåten, så du får moderkortet uppåt istället .. det ska jag göra på mitt nästa chassi .. verkar smidigt ..

Skrivet av C4B12:

Tycker definitivt du ska vända på hela kalaset. Bygga en ny topp med plats för någon fläkt kanske, då får du ju även mobot vänt på samma gång.

Skrivet av Gulbanan:

http://oi41.tinypic.com/4qihrp.jpg

säg till om det e bra plåt för att jag kommer att behöva det oxå!! borrmaskin så fördrar jag borrmaskiner med sladd, och det e dina penga, kolla den bilden jag länkade, får plats med det mesta du behöver inte så stor mellanstånd...... gonatt

Tackar för alla tips.

Ni kan se på detta från sketchup jag är inget vidare på programmet (dock kan jag en hel del om mått och ritningar).
Första gången jag ska använda plåt. Brukar annars hålla på med värre saker så som fräs och svarv (så plåtjobb är nytt för mig).

Materialet i sig är inget nytt i alla fall:)

Kan ju förklara bilden.

Överst till höger en 120mm fläkt. en sak som inte står på nätet är hur lång ifrån hålet sitter kanten (sitter ca 7,5mm).
Hoppas inte en 1200mm är större än så.

EDIT!!!
Vilken tankevurpa:) 7,5+7,5 blir ju 120MM. ja, jag snöade in mig där.

Sen har jag krympt i/o-plåten med 5mm (får se om det räcker).

Längre ner är Pci platserna och dom blir bra så (ska inte vara nått mer nära där).

Kan försöka gör en bild av fronten med (bra för mig i alla fall):)

Är det något mer så fråga på bara.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Citat:

bilden

Tycker att du ska skita i den lilla biten mellan fläkten och i/o plåten, för att det kommer att vara svårt att såga ochden behövs inte, i/o plåten står där ändå. Sen tycker jag att du ska sänka fläkten lite om du ska ha en kylare som liknar 212+
Sen allt på papper är lättare än verkligheten, bara slipa tar en timme XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Okej. ska säga till om det är bra plåt (om jag inte kommer över det någon annan stans).

mmm, lättare sen att se när man har allt hemma (fläkt och plåt och tagit bort moderkorts plåten).

Ville bara säga att jim och fix* har plåt till bra pris 50x40cm för 100kr!!!

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Tycker att du ska skita i den lilla biten mellan fläkten och i/o plåten, för att det kommer att vara svårt att såga ochden behövs inte, i/o plåten står där ändå. Sen tycker jag att du ska sänka fläkten lite om du ska ha en kylare som liknar 212+
Sen allt på papper är lättare än verkligheten, bara slipa tar en timme XD

Sen behöver inte en 120 mm, ett 120mm hål (men ska se hur jag lyckas göra ett runt hål). Men ska börja när jag har ett vettig såg, har bara tagit bort moderkortet och sågat lite i den:)

jo, kanske sänker fläkten sen:) satte den där på ritningen för skojs skull ( eller ja tyckte den satt bra där).

Kan nämna att jag är inte bra med papper och penna (helt värdelös nästan):) Men har i alla fall klippt ut bakplåten på ett papper (dock inte ritat så mycket på det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Ville bara säga att jim och fix* har plåt till bra pris 50x40cm för 100kr!!!

Redan ornat plåt Men tackar för tipset.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar