Sälja gamla nummer av Datormagazin?

Permalänk
Medlem

Sälja gamla nummer av Datormagazin?

Jag har prenumererat på tidningen Datormagazin, sen starten år 2000 och fram till ca 2010. Kan man sälja dessa gamla nummer tror ni? eller är det bara att slänga?

Permalänk
Medlem

Om du sparar dem i sådär 50-100 år så kanske du kan tjäna en slant på dem...

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av erciz:

Jag har prenumererat på tidningen Datormagazin, sen starten år 2000 och fram till ca 2010. Kan man sälja dessa gamla nummer tror ni? eller är det bara att slänga?

Du kan kanske få ett par kronor styck om du vänder dig till något antikvariat. Annars så vet jag väl inte om det är någon direkt värde i dom.
Men varför inte spara dom själv ? Kan ju vara roligt för dina barn, någon gång att läsa.

Alltid roligt att läsa gamla teknikmagasin.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Lite tråkigt om man kunde fått något för dom. Pappa samlade teknikens värld från -77 och slängde dom för något år sedan.

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Medlem

Finns ju en hel del Linux howto artiklar i den tidningen som är värt spara och som aldrig går ur tiden egentligen.

Permalänk
Medlem

Har ju sparat dem själv tills nu. Men känner att jag inte längre får ut så mycket av de gamla numren längre. De tar ju upp lite plats om jag sparar dem.

Det blir nog till att slänga dem. Har kollat igenom en del idag, men som ni säger, teknik ändras snappt, och tyckte inte att de var värda att ha längre. Tack för er input.

Permalänk
Medlem

Har själv en del gamla M3 och andra pryltidningar, riktigt kul att sitta och titta i såhär 8 år senare

Datormagazin kanske inte är den mest upphetsande tidningen dock. Tror att jag eventuellt har kvar en, minns att jag köpte en som innehöll ett sätt att skapa ett bildgalleri med hjälp av ett PHP-script och en email-klient(man mailade bilden till sig själv, när man gick in på sidan laddade den email-filen och då dök den nya bilden upp). Själv hade jag ingen aning om var PHP var då, men kul att läsa var det i alla fall(kanske däför jag lärde mig PHP några år senare..).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

@erciz kolla om du kan skänka bort de till någon bibliotek eller fråga kollegorna.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem

Jag har med alla datormagazin från iaf 2000 -> dagens.
Rätt kul att läsa de gamla från runt 2000!

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.