Permalänk
Medlem

Bäst tangentbord av dessa två?

tjenare,
Funderar på vilket av dessa två som är bäst.
Razor http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tangentb...
eller Tt eSport http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tangentb...

spelar mycket FPS och liknande.
Någon som vill tycka till?

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

"bäst" finns inte i tangetbordets värld Gå å känn i närmaste butik så får du reda på vilken du tycker är "bäst"

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xquade:

"bäst" finns inte i tangetbordets värld Gå å känn i närmaste butik så får du reda på vilken du tycker är "bäst"

"Däst" tangentbord efterfråga han väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186175:

"Däst" tangentbord efterfråga han väl?

Skrivet av Xquade:

"bäst" finns inte i tangetbordets värld Gå å känn i närmaste butik så får du reda på vilken du tycker är "bäst"

haha, ville bara få lite feedback på dom

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

Black Widow använder Cherry mx blue som inte är speciellt optimalt för fps i vanliga fall. Men det är väldigt individuellt så gå och testa dem innan. Annars är det gudomligt och skriva på imo

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenn:

haha, ville bara få lite feedback på dom

Har inte provat Razers men andra utav dem. Helt OK enligt mig och TKs tycker jag är lite jobbiga. Suttit vid de några gånger och gud va jag har klickat fel på grund utav layouten på det. Gillar det verkligen inte!
Tycker också det känns lite svampigt men jag är visserligen van vid mekaniskt.

Fläktarna däremot är ju nice om du riskerar handsvett medans du gamaer eller så

Men personligen skulle jag nog faktiskt ta Razer om de är de enda du kan välja mellan.
Annars hellre Microsoft Sidewinder x4. Det enligt mig är bättre än de två.
I alla fall TKs.

Kan även tillägga att det märks att du behöver nytt med tanke på Däst

EDIT: Såg att Razers var Mekaniskt.
VÄLJ DET FÖRE ALLT ANNAT!

Om du har råd så satsa på Mionix Zibal 60!
Har det själv och det är gudomligt för fps tycker jag!

Samt att det är "rage proof" om man är lätt irriterad när man blir dödad
+ Svenskt!

Permalänk
Medlem

Du kan ju också kolla på SteelSeries 6gv2 och Q-pads mk50 / mk70, mekaniska och fina

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Åk och känn på dom, alla människor är vi olika... Och alla gillar olika tangentbord också;) men skulle personligen ta razern:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Har inte provat Razers men andra utav dem. Helt OK enligt mig och TKs tycker jag är lite jobbiga. Suttit vid de några gånger och gud va jag har klickat fel på grund utav layouten på det. Gillar det verkligen inte!
Tycker också det känns lite svampigt men jag är visserligen van vid mekaniskt.

Fläktarna däremot är ju nice om du riskerar handsvett medans du gamaer eller så

Men personligen skulle jag nog faktiskt ta Razer om de är de enda du kan välja mellan.
Annars hellre Microsoft Sidewinder x4. Det enligt mig är bättre än de två.
I alla fall TKs.

Kan även tillägga att det märks att du behöver nytt med tanke på Däst

EDIT: Såg att Razers var Mekaniskt.
VÄLJ DET FÖRE ALLT ANNAT!

Om du har råd så satsa på Mionix Zibal 60!
Har det själv och det är gudomligt för fps tycker jag!

Samt att det är "rage proof" om man är lätt irriterad när man blir dödad
+ Svenskt!

byter upp mig från den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=652181
skulle säga att vad som häls är en uppgradering.
vill ha mekaniska brytare och bakbelysning, blå är ett krav.

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

Sådana tangentbord är ju underbara! Jag själv sitter med flera sådana gamla när man game:ar. Dem är bäst tycker jag! Inte för mycket krims krams och ljus. Det ska vara plain.

Var bara tvungen att säga det när du posta ditt nuvarande tangentbord

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundeeen:

Sådana tangentbord är ju underbara! Jag själv sitter med flera sådana gamla när man game:ar. Dem är bäst tycker jag! Inte för mycket krims krams och ljus. Det ska vara plain.

Var bara tvungen att säga det när du posta ditt nuvarande tangentbord

Du har ju rätt med att de är okej för spel, men jag känner att jag vill ha lite mer gamer inriktat med lite krims krams
Sitter på en ganska bra burk där 3 av fläktarna är LED i blå, skulle se nice ut om de passade.
Har även problemet att inte se mina knappar efter att ha spelat en lång stund.

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

mk-50 är föär jävla skönt med röda switchar, innan man är van händer det däremot att man missklickar space när man vilar handen, men då måste ta dig tilll en butik och testa, alla tycker olika

Permalänk

Köp ett SteelSeries 6g v2! Mekaniskt och väldigt skönt att skriva på! Dock inget lull-lull på det, t.ex. macroknappar och lysande tangenter. Byggt som en tank, Tungt som stryk (för att vara tangentbord).

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådrubrik rättad*

"Däst" betyder något helt annat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Du ska alltid känna på tangentbord och möss.
Visst det du beställt kanske du tycker duger men om du hade gått till en affär och testat ett annat så kanske du hade tyckt det andra var bättre!

Övrigt: Red Cherry MX tycker iaf jag är den som passar flest.
Blue är för lätta och Black är riktigt tunga, sen finns det ochså Brown men har dock inte testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

*Trådrubrik rättad*

"Däst" betyder något helt annat.

Tack

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

Tycker ingen slår qpads mekaniska i dagsläget.

Finns med röda switchar MK-50 och MK-85, eller MK-80 med blåa.
Sen kan du beställa vilka switchar du vill på deras hemsida qpad.se, dock blir det lite dyrare.

Steelserie kan brinna då deras layout är skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tycker ingen slår qpads mekaniska i dagsläget.

QPad's mekaniska tangentbord känns som leksaker jämfört med Filco.

Skaffa ett Filco Majestouch2, det är mitt tips.
Har tenkeyless-versionen av ovan nämnda tangentbord med bruna switchar, det är klockrent.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

QPad's mekaniska tangentbord känns som leksaker jämfört med Filco.

Skaffa ett Filco Majestouch2, det är mitt tips.
Har tenkeyless-versionen av ovan nämnda tangentbord med bruna switchar, det är klockrent.

Filcos är trevliga, no doubt. Tycker dock inte kvaliten är direkt stor skillnad på filco och dom flesta "Gaming mekaniska"
Tyvär har jag ett stort behov av dom viktigaste multiumedia knapparna.
Jag önskar det kommit något liknande K90's med fasta mediaknappar men ändå inte bloatat.
Bara dom vanligaste som på Sidewinder X4, det är slimmat fast där är extra knappar, och sen inga macroknappar.

Dock hade jag velat ha Duckys purple, det är ren porr, typ 5x högre önskelista än ett filco för mig

Förbannat nice keyboard.

Synd det finns så få mekaniska tillverkare med nordisk layout, finns så sjukt många fina.

Eller filcos Year of the dragon utgåva

Permalänk
Entusiast

Filco kostar dock 2x så mycket som tex 6gv2/blackwidow å liknande mekaniska. Fick hem mitt för 1450kr, det var såklart värt pengarna men inte alla kan eller vill lägga ut det.

Mekaniskt i någon form ska man ju absolut ha däremot om man ska köpa tangentbord i dagsläget, inget snack om den saken.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II