Permalänk

Hjälp av val med mekaniska tangentbord

Tja! jag funderar på att skaffa ett nytt tangentbord, de blir antingen Razer BlackWidow Ultimate eller Qpad mk-80 pro.

Ni får gärna lämna kommentar om era egenskaper om dessa tangentbord

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

Om du ska ha blåa så absolut mk 80.
Blackwidows äckliga hög glans, macroknappar är inget jag föredrar iaf.

Mk80 har normal layout, rätt skönt handledsstöd.

Permalänk

tyckte att mk-80 pro var ruggit skön just ju har jag razer lycosa, har all gaming gear i razer atm!

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk

har ett mk-80 och jag älskar det men dom blåa brytarna låter ganska mycket men det är inget jag stör mig på, så jag rekomenderar det värkligen.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Skriver på MK-80 just nu Känslan är underbar! Helt klart rekommenderad! Finns bara en nackdel....

andra tangentbord känns som SKITnär du har mk-80

Dold text

Allt som allt ett tangentbord av hög kvalitet utan onödiga flashiga detaljer!

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Hur står sig Corsair K60 mot dessa då?
Är sjukt sugen på ett!!!
Mest för utseendet och att det på något sätt känns ganska absurt!

Tyvärr inte hittat en butik som har dethemma så man kan trycka lite på det...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Men är Razer BlackWidow så osköna som vissa säger? vissa säger att de är skönt och att man vänjer sig fort med att allt är flyttat ett steg åt höger, är ett STORT razer-fan

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem

Har du funderat på ett filco? De gör ett med blåa brytareoch mitt med bruna är utan tvekan det bästa tangentbord jag använt. kvalitetskänslan är helt oslagbar

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Förstår inte all hype över MK-80, jag föreslår att du testar båda tangentborden i butik, då mekaniska har bara med personliga preferenser att göra

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av Pizzabulle:

Förstår inte all hype över MK-80, jag föreslår att du testar båda tangentborden i butik, då mekaniska har bara med personliga preferenser att göra

Kan även lägga till att jag sitter på ett SteelSeries 6G v2 och det är bra mycket skönare imo emot blåa brytare

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Testa båda, men jag tyckte BlackWidow var brutalt fult. Dessutom så har MK-80 backgrundsbelysning och hubbarna på t-bordet, även handledsstöd.

MK-80 var värt varenda krona jämfört med BlackWidow som bara kändes slirkigt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

Kan även lägga till att jag sitter på ett SteelSeries 6G v2 och det är bra mycket skönare imo emot blåa brytare

Och jag tycker röda är skönare
Och MK-50 kostar 594:- på dustinhome om du har eller känner någon med studentrabatt

Permalänk

Får väl ta en närmare titt då, på vissa kommentarer om mk-80 så säger vissa att de inte är så skönt att spela fps spel på det, har dock bara små knappat på ett mk-80,

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Har du funderat på ett filco? De gör ett med blåa brytareoch mitt med bruna är utan tvekan det bästa tangentbord jag använt. kvalitetskänslan är helt oslagbar

Jag har haft ett Majestouch 2 Tenkeyless (utan numpad) med Cherry MX Blue. Nu har min bror köpt tangentbordet av mig, enligt honom fungerar blå tangenter bra för spel. Kvalitén på tangentbordet är fantastisk!

Jag rekommenderar Filco starkt, det är helt enkelt ett tangentbord i världsklass.

Angående brytare:

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

Får väl ta en närmare titt då, på vissa kommentarer om mk-80 så säger vissa att de inte är så skönt att spela fps spel på det, har dock bara små knappat på ett mk-80,

Jag avskyr blåa för fps/rts.
Svarta är för tröga tycker jag.

Röda är mina favoriter, bruna som nr2. Dom andra 2 undviker jag helt
Saknas dock billiga bruna i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Hur står sig Corsair K60 mot dessa då?
Är sjukt sugen på ett!!!
Mest för utseendet och att det på något sätt känns ganska absurt!

Tyvärr inte hittat en butik som har dethemma så man kan trycka lite på det...

Jasg har ett K90 och kan säga att det är fantastiskt välgjort ( ganska rejäl aluminium som basplatta ) samt att alla tangenterna är täckta med ett slags gummi så att det känns aldrig som om tangenterna blir " flottiga ". Bakgrundsbelysningen är jämn samt den ljusaste jag har sett ( finns tre olika lägen ). Sen bara det faktum att det är ihopmonterat med skruvar gör att det får ett " BEST - BUY " av mig då.

Röda switchar dock som är ganska " lätta " och bör prövas innan köp, man blir dock otroligt snabb på att skriva med dessa.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Jasg har ett K90 och kan säga att det är fantastiskt välgjort ( ganska rejäl aluminium som basplatta ) samt att alla tangenterna är täckta med ett slags gummi så att det känns aldrig som om tangenterna blir " flottiga ". Bakgrundsbelysningen är jämn samt den ljusaste jag har sett ( finns tre olika lägen ). Sen bara det faktum att det är ihopmonterat med skruvar gör att det får ett " BEST - BUY " av mig då.

Röda switchar dock som är ganska " lätta " och bör prövas innan köp, man blir dock otroligt snabb på att skriva med dessa.

Problemet är att hitta röda switchar i butik så man kan pilla på dom och känna...
Men leta vidare och om det känns bra är K60 högt upp på "vill ha listan"

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Synd att dom snålat på K60 dock, F knapparna och några till är inte mekaniska, så jävla fult av dom.
Och det sabbar hela känslan i tangentbordet med den blandningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Synd att dom snålat på K60 dock, F knapparna och några till är inte mekaniska, så jävla fult av dom.
Och det sabbar hela känslan i tangentbordet med den blandningen.

Hmm, jag vet inte inte. K90 har samma " fuling" men det är ända bra kavlité på tangenterna. De känns inte " wobbliga " some de flesta RD tangenter gör.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Problemet är att hitta röda switchar i butik så man kan pilla på dom och känna...
Men leta vidare och om det känns bra är K60 högt upp på "vill ha listan"

Ja de tycker jag att det borde vara, denna bräda är av högre kvalité än mitt HappyHacking.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Hmm, jag vet inte inte. K90 har samma " fuling" men det är ända bra kavlité på tangenterna. De känns inte " wobbliga " some de flesta RD tangenter gör.

Markant nog för en som använder F knapparna extremt mycket, jag skulle aldrig kunna spela på det utan att bli galen när man spammar F knapparna med vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Synd att dom snålat på K60 dock, F knapparna och några till är inte mekaniska, så jävla fult av dom.
Och det sabbar hela känslan i tangentbordet med den blandningen.

Fult :)... det var ju inte så att de hemlighöll beslutet.
Förklaringen de ger är godtagbar tycker jag: billigare tangentbord och en höjdskillnad på macroknappar och QWERTY för att undvika feltryckningar.

Permalänk

nu när man har kollat på lite mer klipp på mk-80 och BlackWidow så skulle man vilja pröva dom båda:) har allt annat gear i razer med så:P, Lycosam Deathadder,Goliathus fragged och carcharias

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kan någon förklara skillnaden mellan dessa olika Cherry MX? Blue, Red, Brown och Black?

Taktil switch? Vad är det? O.o

Det finns en bra länk i forumet någonstans som förklarar detta rätt bra med bilder och animationer men jag hittar inte den just nu.

Denna länken kanske hjälper dig lite på vägen:
http://www.tomshardware.com/reviews/mechanical-switch-keyboar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kan någon förklara skillnaden mellan dessa olika Cherry MX? Blue, Red, Brown och Black?

Taktil switch? Vad är det? O.o

http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Permalänk
Medlem

Där é den

Permalänk
Medlem

corsair k90, vann den i dustin jultävling, och är otroligt lottad över det!:) sjukt skönt.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

jag kan rekommendera steelseries 6GV2-R
märker faktiskt en stor skillnad mellan röda och svarta switchar när man spelar några timmar i sträck.
http://www.inet.se/produkt/6606271/steelseries-6g-v2-red-gami...

Permalänk
Avstängd

Har ett Corsair K60, helt nytt, till salu.
Ifall intresse finns.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tack o bock.

Vet någon vart man lämpligast beställer ett "Das Keyboard" när man ska ha hem det hit till Sverige? Leverans endast till USA ifrån den officiella hemsidan iallafall.

Såg i någon tråd att ett "Filco" rekommenderades före "Das Keyboard"... men de modellerna verkar inte finnas med HELT BLANKA tangenter?

Nästan blanka...
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=938

svensk/finsk layout

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10