Vilken var din första dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon182011:

En kass laptop för typ 3k som hade en AMD sempron mobile 1,8 ghz prolle, 450 MB RAM och en hårddisk på 200 GB. Grafikkort vet jag inte.

Den funkar fortfarande, dock så tar det 20 minuter att få upp chrome från att man startar den. Har man på skype så crashar datorn i princip. x]

Troligen något virus eller trasig på något vis, en dator med den specsen är inte så slö..

Min historia i grova drag:

Köptes beg:

C64 (nyaste mod.) med bandare

IBM PS/1 mod. 30 286 10Mhz, 1MB RAM, 30MB HD, uppgraderades till 2,5MB för ett fyrsiffrigt belopp.
Faktiskt en maskin jag gärna skulle haft tillbaka, lite speciell med möjlighet att köra dos och ett grafiskt menysystem bootat från ROM.

IBM PS/2 mod. 80 386DX 20Mhz + 387DX, 12MB RAM, 115MB esdi och 170MB SCSI disk.

Cyrix 686, ändrade conf så mycket så jag knappt minns, men ca 80MB ram, 2MB Trio64V+, 1,2GB HDD kan det varit.. Uppgraderades till K6-2 400 som jag klockade till 500 med vattenkylning vill jag minnas (med gryta o fiskpump, ej radiator).. Ett sjukt bygge med massa hobbylösningar, gick dock bra.

sen har det rullat på med väldigt många burkar........

Första helt självbyggda från grunden: Duron 700@933 med Mosel cas2 PC150, Alpha PAL6035 med tyst fläkt (sanoy denki?), 640MB ram, 2st 20GB diskar i Raid, brännare osv, fick senare en T-bird 1400@1600 vattenkyld (ayhja stepping klarade 1733 men moderkortets switchreglering pallade inte), KyroII graffe osv. Chassit va givetvis ett AOpen HQ08 (har även ägt ett HX08!)

Med tiden dog intresset och nu är primära burken en ThinkPad X41 med 1,5GHZ 1GB ram 60GB sedan över 5 år.. rullar på fint men lite slö disk.

Har lite andra projekt på gång men mest gammalt plock med några år på nacken.

Har alltid gillat o mecka med prylar och testa olika os så det har varit en 30-40 burkar från 386sx upp till P4 på resans gång.. DOS 4 tom 7, OS/2 2 t o m Warp 4, Win 3.1, NT4, 95/98.. XPP, FreeBSD, OpenBSD mm

Har en C128D ståendes i källaren samt en C64 som införskaffades i somras, får se om jag får en nostalgistund med dem..

EDIT: burkar jag verkligen skulle kunna betala för att få tillbaka, som ingen minns vart de tog vägen (när man rensar "gammal skit):

IBM PC XT med CGA monitor "färg" och 5,25diskar, tror det var dubbelfloppy, brorsan hade den som leksak, givetvis 84tgb.

PS/2 mod P70, fick trasig, lagade en lödning så gick den, värd några hundra idag MINST

PS/2 mod 80, tror OSkar000 sitter på en sådan o vet vad känslan är i dessa...

PS/2 mod "XX" "Multimedia" med cdrom o MCA-ljudkort osv.. väldigt udda, 2,88 floppy

Sen har det alltid varit en dröm att äga en av de sista PS/2orna med 486 kort maxxad på ram o disk osv..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karaff:

Troligen något virus eller trasig på något vis, en dator med den specsen är inte så slö..

Skulle tro att processorn är överhettad eller att något annat har gått sönder då datorn blir varm på vänstersidan utan att fläktarna går på. Fläktarna är nog döda.

Men jarja, var nog ett par månader sen jag startade den. Har en stationär nu.

Permalänk

hade en såndär med mjuka disketter på 5.25 tum eller va det var OS såg ut som nått dos och jag kunde spela 2 spel som var typ 4-bit/8-bit golf och F1.

sen fick jag första rejäla datorn... en ibm aptiva med win95 woot woot
http://www.troctout.com/images/467_2010021440.jpg

vi skippade windows 3.5 och köpte när win95 kom istället hehe. Fick internet ganska tidigt också, minns att jag tanka musik på napster via telejacket. En låt tog ca 1½h att tanka

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

VIC20 var väl i början på 80-talet sen blev det en Amiga 500 som jag faktiskt har kvar fortfarande. Sen en supersnabb pentium 133MHz MMX med ett supersnabbt PCI 33.6k modem

Sen har det varit en del olika builds fram till idag då jag har det som står i min sig.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Commodore 64 m.kassettspiller
Commodore Amiga 500 + tv (hadde ikke noen monitor av hva jeg kunne huske)
Dell Inspiron 5000 laptop (Pentium III, 600MHz)
Enda en laptop, husker ikke merket, billig men støyende dessverre
PC kabinett, selvbygg, Q6600 prosessor 3,5 GHz, MSI P35 platinum hovedkort, med mange oppgraderinger de siste åra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karaff:

S/2 mod 80, tror OSkar000 sitter på en sådan o vet vad känslan är i dessa...

Stämmer bra det, kanonkul burk när den startar. Tyvärr är min ganska snålt specad, 386DX20, ingen fpu, 4mb minne.. och en massiv (bokstavligen) fullhöjds 5,25" hårddisk på 314mb. Det hade varit kul att klämma i lite mer minne i den och ett nätverkskort, får se om jag springer på något som passar nån gång

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

I den vi hade så fanns det ett 32bit MCA kort med 4 72p SIMM socklar, satt 4*4MB i den.

Hade även adaptech scsi kort och en scsi 3,5 disk, rejält rappare än orginal ESDI, tipps om du vill rappa på maskinen lite.. borde gå o hitta ganska "stora" diskar som fungerar med gamla 60p scsi.

Skaffade senare faktiskt ett 8514/a graffe som lät en köra 1024*768 med 256 färger, 1Mb vill jag minnas, fullängds dubbelmacka! En av MCA portarna har vga signaler i socket..

Drömmen är väl dock att hitta ett XGA kort så man kan köra program som stöder SVGA.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

1:a - Atari 520 STfm. Blev senare uppgraderad till 1024 KByte genom att själv löda på extra chip parallellt över originalchipen.
2:a - Atari 1024 STe. Införskaffade även en extra floppydrive till den med trackläsare på en LCD-panel. Sedan köpte jag även en sampler, en videodigitaiser och en cartdrige som man kunde sno låtar och bilder från spel mm.
3:e och efter - Intel PC...

Hur man än vänder och vrider på det var det roligare med datorer på den tiden. Kan fortfarande sitta med emulatorer och spela gamla Atari-spel eller sitta med Atari-program.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Min första PC var en Siemens Nixdorf med Pentium II 300mhz, 64 (senare 128) MB ram, 6.4GB hdd och ett pci-grafikkort från ATi (senare Powercolor TNT2 M64 32mb AGP).

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Mitt intresse för datorer är väldigt nytt och specs du ser i min singnatur är mitt första datorbygge! (jag e 15år).
Min första dator fick jag i julklapp 2007 för att kunna spela cod4 som jag hade köpt när de släppts men familje datorn inte pallade.
specs: AMD Athlon 64 X2 2.1 GHz , 256mb grafik, 2gb ram och vista 32-bit. Kommer ihåg att jag spelade både cod4 och cod5 kampanjen som bara den! (hade strikt NAT type). Men de var goda tider:D! Tur att min NAT type inte var open för då hade jag varit en jobbig p12 online:P.

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk

Hmmm, första "datorn" var väl för mig som så många andra i slutet av 80-talet en c64, dock fullsketen med floppy och grejer, till och med skrivare (1230 9-nålars matris). Sen vet jag att jag köpte en Atari 520ste för att jag inte hade råd med nån amiga. Nån stans efter det dog datorintresset ut i samband med att min Puch Dakota vart färdigmonterad.

Första egna pc'n köptes in -01, en packard bell iXtreem med den enorma p3-cpun på hela 1ghz, 256sdr ram, Geforce2 32mb och den enorma hdd'n på hela 40gb (som alla polarna var noga att påpeka att jag omöjligt skulle kunna fylla under resten av livet). Med en enorm 17" crt så gick den väl loss på ca: 24.000:- och är därmed dyraste burken jag ägt nån gång. Efter detta extremt oekonomiska inköp så blev det till att börja bygga när det var dags att byta ut och efter det så kan man nästan säga att jag haft EN burk som uppgraderats lite efter hand (japp, extremt stor tolkningsfråga det där, jag vet )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Hur man än vänder och vrider på det var det roligare med datorer på den tiden. Kan fortfarande sitta med emulatorer och spela gamla Atari-spel eller sitta med Atari-program.

Håller med där!
Jag och en granne hade skramlat ihop (red.anm: Föräldrar..) till en C64 för en hemskans massa år sedan som vi delade på, den satt hos mig i 1 vecka, sen hos grannen en vecka i nåt år.

Sedan inhandlade min mor och far en Amiga 500 till mig, och började på den vägen komma igång med att skriva egna dokument för hennes del, och jag lirade väl mest eller gjorde Hello world!, bl.a skrev jag en app som printade 500 sidor, fulla med "Hej Mamma!" .. Matrisskrivare ftw!

Sen kommer jag inte riktigt ihåg .. Jag inköpte en 486:a. och sedan en Pentium 120, snabbt följd av en Pentium 200, jag tror de 2 senare inköpen där kostade mig närmare 35,000 kr på cirka 8 månader, Jag hade då 15" monitors .. hehe!

Den där P200:an stod i övrigt som en freebsd server fram till uhm .. 2004, hade ganska rejäl uptime, nästan 6 år ostörd drift.

Sen vet jag inte vilka inköp jag gjorde, men det har gått i snitt 1,5 datorer om året sen 1995, vilket i övrigt var samma år jag kodade min första exploit som jag körde mot min dåvarande ISP, Xpress Online i Karlstad, fick t.om root på en av deras servrar, men jag var inte så insatt i anonymitet på den tiden, så jag fick ett samtal för dom där en av deras tekniker drog paralleller mellan att bryta sig in i lägenheter och bryta sig in i servrar..

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av daxanka:

Det var väl runt 1983 tror jag.

Commodore VIC 20

Operativsystem Basic V2
Processor MOS 6502A
Klockfrekvens 1,02 MHz
Bussbredd 8/8 bit
Minne ROM 20 kb
Minne RAM 3,5 kb

Övriga detaljer
Grafik- och ljudkrets: VIC I
Textskärm 23x22 tecken
Grafikskärm 184x176
8 teckenfärger
16 bakgrundsfärger
4 stämmor (3 för toner + 1 för brus)

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dec8dbd58215_VIC-20_friend...

Sen blev det c64 - Amiga 500 sen var karusellen i rullning.

Haha...Vi har gått samma väg ser jag.
Tur att utvecklingen har gått framåt .
Kommer i håg när jag övergick till Amega 500 vilken wow känsla det var,

Permalänk
Medlem

Min första dator som jag ägde själv var en Ast 486:a köpte jag själv 1993 det var stort då på den tiden

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFreedy:

Min första dator som jag ägde själv var en Ast 486:a köpte jag själv 1993 det var stort då på den tiden

Möjligen inte en Bravo 425 eller liknande med 486sx cpu och ISA baserat moderkort ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

första som jag minns att familjen hade var en amiga 1200, första helt egna datorn var en ibm 286 men detta var när 486dx2 var poppis så den var slö som stryk

första överclockningen började jag med när jag fick min första pentium 75mhz

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Kommer faktiskt inte ihåg med egna första dator, dock kommer jag ihåg första familjedatorn vi skaffade... var nog mot slutet av 90-talet om jag minns rätt... en AST men den Intel CPU på runt 100MHz (något får mig att tänka på 133 MHz men vet inte om det stämmer), seg som stryk men jag brukade spela Uffe Utters underbara värld kommer jag ihåg.

Av det vaga minnet jag har så har vi också hade en äldre maskin som ej alls minns vad den hette (Spelen var i form av små kassettband), kommer ihåg ett rymdspel och ett spel där man bland annat svängde sig i lianer.. de bästa spelen jag någonsin spelat för den delen också!

Permalänk
Medlem

Oj shit,jag har nog kvar min första dator hemma hos mina föräldrar..
Jisses,vet inte ens vad det är för dator,men processorkylaren är lika stor som en svensk femma minns jag!

Den hade jag i slutet på 90talet, spelade elasto mania helt laggfritt

EDIT: Ska lägga upp galleri på den senare, den är helt i nyskick!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Möjligen inte en Bravo 425 eller liknande med 486sx cpu och ISA baserat moderkort ?

ah okej men det var det var en AST Advantage! Plus 486 som jag hade :).Kan säga så här efteråt att man har hört att AST byggde militär datorer också till amerikanska armen även blev uppköpta av samsung

här har du sidan med flera av ast datorer
http://www.archmemory.com/memory.cfm/AST-Memory-16089

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

80286DX 33Mhz

Jag kommer inte ihåg alla specsen, då det var grymt länge sedan. Men jag fick min första dator på det tidiga 90talet. Det var en 80286DX Intel 33Mhz dator, men typ en HDD på 100MB, och ett par mb EDO ram minnen eller något sådant. Mitt första PC spel var ialla fall Commander Keen 1, direkt efter att min far och jag kommit hem från Sthlm (där vi köpte datorn), så började vi rigga upp allt på matbordet.

För jag var för ivrig att vänta till dagen efter (det var sent på kvällen, och mitt datorbord var inte ihop monterat än). Jag minns känslan än idag, jag satt i timmar och testade ALLT som man kunde tänka sig i dos. Jag var max 10år fyllda när det den här händelsen ägde rum satan, får nästan retro tårar!

Visa signatur

http://thegamingground.com - Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Headcrab:

Jag kommer inte ihåg alla specsen, då det var grymt länge sedan. Men jag fick min första dator på det tidiga 90talet. Det var en 80286DX Intel 33Mhz dator, men typ en HDD på 100MB, och ett par mb EDO ram minnen eller något sådant. Mitt första PC spel var ialla fall Commander Keen 1, direkt efter att min far och jag kommit hem från Sthlm (där vi köpte datorn), så började vi rigga upp allt på matbordet.

För jag var för ivrig att vänta till dagen efter (det var sent på kvällen, och mitt datorbord var inte ihop monterat än). Jag minns känslan än idag, jag satt i timmar och testade ALLT som man kunde tänka sig i dos. Jag var max 10år fyllda när det den här händelsen ägde rum satan, får nästan retro tårar!

satan i gatan, nu känner jag mig gammal, igen, som tioåring satt jag med två havererade IBM XT (5150) som farsan tagit hem från jobbet runt -83 och förstökte med mycket begränsad engelska ("Meet Mr. Mooney"-boken i skolan och den tekniska referensboken från IBM hade inte mycket gemensamt) bläddra fram i de mörkblåa IBM pärmarna "Service-guide part 1" och "Service Reference" om hur man skulle koppla ihop allt. Satt flera dagar i BIOS och försökte få två 5 1/4" diskettstationer att fungera (hela 2x 360Kb skulle det ge mig, visste inte vad det betydde i praktiken men häftigt var det! visste bara att dos skulle ta upp en diskett och mina filer på den andra...).

Ett år senare kom farsan hem med en hårddisk (winchester-enhet...) och att klura ut vilken hårddisk var det åter en djupdykning i IBM-Pärmarna (var i slutändan en "type 3", men jag körde den som en "type 2" i brist på kunskap, vilket resulterade i att jag inte kom åt alla 31Mb på disken utan fick hålla tillgodo med 21...) bara för att återigen dyka ner i de gråa DOS-pärmarna respektive de vinröda "Guide to operations" pärmarna för att lära sig partitioner och allt annat nytt... bara att koppla in den med pri/sec/master/slave var raketforskning på den tiden... och att sen köra fdisk och format, huhh...

Han tog även hem alla hemdatorer från den tiden bland andra ZX80/81, vic 20/64 för att utvärdera vilken man på företaget skulle ge de anställda (valet föll givetvis på VIC64...).

Börjar nästan lipa, allt var roligare då...

Permalänk
Medlem

Min första dator var en Apple 2e. Jag hade också tidigt tillgång (min mamma tog hem från jobbet) till en EricssonPC (Intel 8086a).

Permalänk
Medlem

Fick en gammal Amstrad -85 och en programerings handbok på runt 2000 sidor. Det var inledningen på mitt nördande. Har ägt det mesta sedans dess ^^

Mac, Commadore 64-128, Atari, Amiga, Colour vision gaming system, snes, 386, 486, pentium, osv osv.

Fader tid har gett mig mycket. Jag sparde det mesta men efter ett inbrott på vinden på 90 talet så försvann allt. Har dock en del gamla spel kvar i orginal förpackning etc till commadoren.

Mins när vi plockade upp en splitterny 486 dx 66, 4gb ram, 8gb HD för 26 lakan. Fick man Syndicate och Sim city på köpet ^^ Syndicate spelet har jag faktiskt kvar.

När vi fick våran första Amstrad så sa morsan att datorer är framtiden det är lika bra ni lär er detta från grunden. Fan va sentimental jag blir. Jag har klämt tusentals spel titlar genom åren.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Är -82:a men hyfsat sen i datorsammanhang ändå, klarade mig ganska länge på min
brors Atari 1040st (tror jag benämningen var), jag minns att jag fick spela mycket på hans dator

Min egna blev sedan en AMD 100mhz inköpt på onoff med 15" skärm för drygt 10-12k.
Den hängde med på många LAN, och man var stolt då man drog upp den till 133mhz, wow! Hårdisk tror jag var på runt 850mb, och en 4-8mb ram, tider det!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Skrivet av Knashatt:

........... Hur man än vänder och vrider på det var det roligare med datorer på den tiden. Kan fortfarande sitta med emulatorer och spela gamla Atari-spel eller sitta med Atari-program.

Kan inte mer än hålla med, det fanns en personlighet över det hela som sällan eller aldrig hittas idag.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Någon IBM med Windows 95.

Visa signatur

Chassi|NXZT Phantom Moderkort|Asrock Extreme3 Gen3 Z68 RAM|Corsair Vengence 2x4gb 1600mhz Processor|Intel i5 2500K @ 4.2ghz Grafikkort| ASUS Radeon6950 DirectCU II @ 900mhz PSU|Corsair TX750W Kylare|Cooler Master 212+ Scythe Gentle Typhoon 1450rpm SSD|OCZ Vertex 3 120gb|

Permalänk
Inaktiv

En Apricot med CP/M och tror det var en 8086 eller 8088. Kommer inte riktigt ihåg.

Permalänk
Medlem

AMD Athlon (om Athlon fanns på den tiden... Var en 1,6GHz single core)
512MB DDR
Radeon 9800 PRO
160GB hårddisk
Jeteheftig fläktkontroll som faktiskt inte styrde några fläktar, men väl hade en LCD-display med olika färgval!
XP Home Edition
I ett Fujitsu Siemens Scaleo (första gen)-chassi
Tjockskärm
Köpte begagnad för 2500kr för många år sedan
Många roliga spel har man spelat på den burken, bland annat ELMIA (som Elasto Mania kallades om jag inte minns fel) och senare även Halo och GTA: Vice City
Tyvärr tog blixten den efter att jag flera år senare hade sålt den till mor och far för inköpspriset
När jag tänker efter ligger faktiskt komponenterna i en låda i garderoben...

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Den första som jag ägde själv var en:

AMD Thunderbird 1Ghz
256Mb Ram
Geforce 2 MX 400

Annars så den första datorn i familjen var en compaq 486a med 66mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

En IBM Aptiva med en 486 DX2 på 66MHz.
Kostade 14 000 - 15 000 kr men det var ju inte jag som betalade utan farsan.
PC-DOS och Windows 3.1 var det på datorn och hela 8MB RAM
Datorn köptes i oktober/november 1995.

Såg ungefär ut som denna har jag för mig iaf ^^
http://farm3.static.flickr.com/2354/2060551849_fb508a38a3.jpg

Precis en sån jag fick som var min första dator väcker gamla minnen

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]