Permalänk

Vilket tangentbord & mus föredrar du ?

Själv sitter jag med ett ''Razer lycosa'' & nån gigabyte mus och vill därför byta upp mig lite!
Kom med idéer/förslag att byta upp sig till vill gärna veta vad du har för tangentbord & mus också!

Tacksam för svar!

Visa signatur

I5 3570k @4.0, Corsair 8GB, ASRock Z77, ASUS GTX 780, Samsung 830 128GB, Samsung 840 240GB,BenQ XL2411T 144hz, Steelseries Siberia Elite, Steelseries Rival, QPAD MK-85, Steelseries Qck+ NIP.

Permalänk

Jag har:
PFU Happy Hacking Keyboard Professional 2 - Litet, fantastisk layout och Topre brytare. Helt enkelt det bästa som går att få tag på.
Logitech MX Revolution Bluetooth - Lasersensor är trevligt, men den går inte att ladda och använda samtidigt. Dessutom saknar jag ibland gammaldags scrollhjull.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

bakgrundbelyst tangentbord är ett måste imo!
också en muss med ställbar dpi, som en Logitech G9 laser. min är dock lite gamal, med duger för mig i fps spel då man byter vapen och föredrar annan sence.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Jag har alltid viljat prova ett HappyHacking tangentbord, men verkar inte hitta någon med europeisk layout.

Jag kör nu med Filco Majestictouch tenkeyless med cherry MX blue brytare. Tycker tenkeyless är väldigt skönt då musen kan komma lite närmre. Är mycket nöjd med MX blue, hade MX black förut och kunde aldrig tänka mig att spela med något annat, men nu när jag har spelat med blå så måste jag säga att det helt klart är över förväntan! Inte lika bra på snabba dubbelklick som black, men helt klart mycket skönare än vanliga rubberdome. Bytte från black då de var lite väl tröga, fick som kramp i händerna när jag skrev mycket. Är mycket sugen att testa MX Red nu, då de inte är lika tunga som black och borde lämpa sig bättre till "allround" användning.

Och som mus kör jag Razer Deathadder BLACK EDITION. Känner att jag har lite problem med att musen är helt gummerad, upplever att jag får bättre grepp med standard versionen med blanka sidor. Sedan tycker jag att musen är lite väl tung. Helt klart bra, men kanske inte hela vägen ändå.
Logitech G400 verkar på många sätt vara den bästa musen på marknaden nu, personligen så gillade jag inte formen, knapparna och scrollen på MX518 så G400 går bort för min del. Zowie AM GS är den som ser mest lovande ut just nu för min del.
Lasermöss som Qpad 5k, Steelseries Xai & Sensei, Mionix Naos 5000, Logitech >G500 och Razer Impedator verkar fortfarande ha svårare att läsa underlag än de optiska mössen på marknaden, många av lasermössen har även problem med inbyggd acceleration i sensorn. Och andra möss verkar lida av dålig hårdvaruimplementering, många som haft problem att boota sina datorer med vissa av mössen. Min gamla dator bootade ca 20sek långsammare med Xai, och min nuvarande bootade inte alls om Xai var inkopplad.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

bakgrundbelyst tangentbord är ett måste imo!

Riktiga män kör med helt blanka tangentbord Då har man inget ljus som distraherar en heller

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Riktiga män kör med helt blanka tangentbord Då har man inget ljus som distraherar en heller
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs174.snc3/20140...

Riktiga män saknar Windowstangent.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Inget går ju upp mot DasKeyboard.
Men skaffa ett me bruna switchar om du inte vill reta gallfeber på dem i din närhet.

Permalänk

Microsoft X4 och Explorer 3.0, en given kombo med func 1030!

Permalänk

Logitech G11 + Logitech G500

Har dock inte testat mycket annat mer än några mekaniska tangent bord(som jag f.ö inte gillar)

Permalänk
Medlem

Topre Realforce + Logitech G9

Helst skulle jag vilja byta till G9x dock.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Razer BlackWidow

Logitech G400

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

Qpad mk-50 + Zowie EC2 + func 1030 Archetype skön kombo

Permalänk
Medlem

Kör med en R.A.T 9 här som är väldigt behaglig men dock lite dyr.. Däremot har jag sett på senare tid att många nya möss som kommer ut nu på marknaden liknar denna till mer eller mindre del och kanske inte kostar lika mycket heller.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

SteelSeries Sensei + Microsoft media 3000 tangentbord

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Har en Mionix naos 5000 som mus, grymt skön och inget är skönare än femfingers grepp, går också att ställa sense och att ändra till 24 olika färger. går på runt 700, tkrr du de ä för dyrt finns det en nästan kopia till utseende och form mionix naos 3200, för ca 500 fast den är optisk tror jag och min har laser.

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk

Världens bästa mus enligt mig är razer deathadder, köpte en mx518 som inte ens var i närheten av vad DA presterar. DA har mycket bättre grep enligt mig. Lirar med ett gammalt dell t-bord som man kan banka väldigt mycket på och hårt!

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

sitter på :

-Logitech ultrax premium (finns knappt att hitta längre!?)
http://www.materiel.net/live/43630.jpg

-Logitech g5.
http://aionicthoughts.files.wordpress.com/2009/09/g5.jpg

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Har ett 10-tal möss och musmattor men det som körts mest är:

Razer DeathAdder 3G 900dpi @ 500hz 1.39 NDC firmware med LOD tejp
Q-pad Mk-50
Razer Goliathus Speed

Letat efter en ny mus i flera år men det finns helt enkelt ingen annan felfri mus förutom G400 (men jag avskyr formen och får ont i näven)

Permalänk
Medlem

Jag har:

Tangentbord: Mionix Zibal 60

Mus: Saitek R.A.T. 7

Bonus: Musmatta, Mionix Propus 380

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Mus: Första generationens Logitech G5 (den med bara 1 tumknapp) Har provat den nyare G5an och en knippe andra möss, men har inte hittat nån mus som passar mig lika bra som den hittills.

Tangentbord: Qpad MK-80. Bästa tangentbordet jag har provat hittills, är väldigt nöjd!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Logitech Illuminate
Mus: Mionix Naos 3200

Älskar både musen och tangentbordet!

Permalänk

Bra förklaringar grabbar! vad tycker ni om G510 då?

Visa signatur

I5 3570k @4.0, Corsair 8GB, ASRock Z77, ASUS GTX 780, Samsung 830 128GB, Samsung 840 240GB,BenQ XL2411T 144hz, Steelseries Siberia Elite, Steelseries Rival, QPAD MK-85, Steelseries Qck+ NIP.

Permalänk
Medlem

kör microsoft sidewinder x4, både musen och tangentbordet, riktigt nice kombo det bästa med musen är att man kan få till klick om man trycker i mitten på musen, så den har imo sjuk respons när man ska klicka många ggr snabbt, tex i sc2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemedq:

Bra förklaringar grabbar! vad tycker ni om G510 då?

Kolla på geekhack.org om du ser någon som har det tangentbordet

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Kör min Filco Tenkeyless med bruna switchar. Ser likadan ut som på bilden med den skillnaden att jag kör med röd space och vit escape. Knapparna är graverade med bokstäver.

Och en MX518. Tycker den funkar kanon så vet inte om den är någon idé att byta.

Permalänk

Steelseries Sensei och Qpad MK-50 är mina favoriter.

Permalänk
Medlem

Sitter på:
TtEsports Black

Helt okej mus och kommer inte på någon jag skulle vilja byta den mot just nu.

Använder ett blackwidow (ej ultimate)

Gillar de blåa brytarna enormt mycket, men funderar på att byta upp mig till ett filco och kanske testa bruna. Hur pass stor skillnad tycker ni det är mella dom? Spelar endast starcraft 2 och skriver en hel del.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Mer mer mer !!! =D
Sitter och filar på vad för tangentbord man ska köpa.

Permalänk
Medlem

Kört med några keytronic men har nu bytt till ett G110 från Logitech som jag är mycket nöjd med. Det är bakgrunds belyst vilket är skönt och det är skönt att både skriva och spela på. Använder dock inte G-Knapparna så mycket men skönt att ha om man skulle få för sig att använda dem till något i framtiden.

Mus kör jag en roccat kova[+] som jag köpte efter att min razer db gick sönder. Gillar mindre möss och att kunna ha tumme och lillfinger i mattan.

En bra mus är dock inget utan en bra musmatta och jag kör med en razer mantis control som börjar bli sliten så det blir väl mitt nästa köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Mer mer mer !!! =D
Sitter och filar på vad för tangentbord man ska köpa.

Bara att knarka vidare på swec och youtube
Qpad har bra mekaniska tangentbord (går at få med alla brytare), steelseries har med svarta och snart röda som kostar runt 600. Razer har ett för runt 800kr med blåa brytare. Filco som anses göra de bästa tangentborden har med bruna, svarta, blåa brytare dock för runt 1300 med frakt. Corsair har också några med röda.

Finns många bra trådar om mekansiak tangentbord om du vill titta vidare.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag