Har ingenting att spela!

Permalänk
Medlem

Har ingenting att spela!

Som sagt, jag är inne i en speltorka. Jag har ingenting alls att spela känns det som.
Jag hade uppskattat lite förslag på spel som ni själva tycker är bra! Gamla eller nya spelar ingen roll.
Så, vad tycker ni att jag bör spela? Någon gammal klassiker jag har missat? Något nytt tekniskt mästerverk?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Hedersmedlem

Mulle Meck bygger båtar!

Har du någon speciell genre du (o)gillar? Behöver vi tänka på din dators speccs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Som sagt, jag är inne i en speltorka. Jag har ingenting alls att spela känns det som.
Jag hade uppskattat lite förslag på spel som ni själva tycker är bra! Gamla eller nya spelar ingen roll.
Så, vad tycker ni att jag bör spela? Någon gammal klassiker jag har missat? Något nytt tekniskt mästerverk?

Mafia 2 helt klart! om det var ett tag sedan du körde, eller om du inte har kört det tidigare är det perfekt! älskar det

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

BF3, Skyrim, AC Revo, Saints Row 3 elelr GTA IV om du gillar det mer, Travian ;), SC2, WC3 finns så mkt mer spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Mulle Meck bygger båtar!

Har du någon speciell genre du (o)gillar? Behöver vi tänka på din dators speccs?

Haha Mulle Meck var det längesen man spelade.
Nej, gillar det mesta faktiskt! Väntar just nu på GW2, Diablo 3 och Bioshock Infinite ifall det säger någonting om min smak.
Och datorn klarar det mesta på höga inställningar, så det är lugnt!

Skrivet av ohoy:

Mafia 2 helt klart! om det var ett tag sedan du körde, eller om du inte har kört det tidigare är det perfekt! älskar det

Mafia 2 har jag kört igenom, helt klart ett roligt spel! Saken är den att jag tröttnar rätt fort på spel.. en dålig egenskap antar jag!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Andreas_SyntaX:

BF3, Skyrim, AC Revo, Saints Row 3 elelr GTA IV om du gillar det mer, Travian ;), SC2, WC3 finns så mkt mer spel

What this guy said

Kan rekommendera Mass effect 1 och 2 också. Du kan ju berätta om du gillar multiplayerspel eller är ute efter singleplayerspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

BF3, Skyrim, AC Revo, Saints Row 3 elelr GTA IV om du gillar det mer, Travian ;), SC2, WC3 finns så mkt mer spel

Tack för tipsen! Min polare har sagt till mig att skaffa SC2, så man kanske borde försöka sig på det.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Är ju svårt när man inte vet vad du gillar, men själv älskar jag borderlands, är perfekt om man har en kompis man vill spela co-op med, annars är metro 2033 ett trevligt spel, men beror ju såklart på vad man gillar för spel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Skajjrim!

Visa signatur

Computerless

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

What this guy said

Kan rekommendera Mass effect 1 och 2 också. Du kan ju berätta om du gillar multiplayerspel eller är ute efter singleplayerspel?

Gillar både singleplayer och multiplayer. Mass Effect har jag hört mycket gott om, kanske dags att ta sig en titt!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Skaffa SC2 sen kommer du vara fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Som sagt, jag är inne i en speltorka. Jag har ingenting alls att spela känns det som.
Jag hade uppskattat lite förslag på spel som ni själva tycker är bra! Gamla eller nya spelar ingen roll.
Så, vad tycker ni att jag bör spela? Någon gammal klassiker jag har missat? Något nytt tekniskt mästerverk?

Anno 2070 / 1404 är ganska roligt också

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är ju svårt när man inte vet vad du gillar, men själv älskar jag borderlands, är perfekt om man har en kompis man vill spela co-op med, annars är metro 2033 ett trevligt spel, men beror ju såklart på vad man gillar för spel

Borderlands var riktigt roligt att köra co-op på och Metro 2033 hade riktigt härlig stämning och story.
Jag letar nog bara efter ett underhållande spel, med skön story och atmosfär.

Skrivet av Riiikard:

Skajjrim!

Skyrim har jag kört, orkade inte ta mig igenom main questet (som jag aldrig gör med Elder Scrolls titlar) men kört mycket sidoquest!
Också ett härligt spel.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Hedersmedlem

Civilization V är kul. Jag lirade första Worms igår vilket var kul en kort stund Ghost Recon Advanced Warfighter 2 lirade jag idag också, kul spel.

SWTOR?

Permalänk
Medlem

Mafia 2 och crysis 2 kan jag väll rekomendera
fixa annars call of duty modern warfare 2 (googla alteriwnet så kommer du hitta gratis online)
annars fixa call of duty black ops och kör zombie
assasins creed revelations är rätt nice också
annars minecraft (fast det hart du säkert redan spelet? ^_^)
testa pontifex annars, litet spel, kanske inte nått sånt du söker men det kan vara kul ibland (enligt mig iallafall)
samma med jfk reloaded

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Som sagt, jag är inne i en speltorka. Jag har ingenting alls att spela känns det som.
Jag hade uppskattat lite förslag på spel som ni själva tycker är bra! Gamla eller nya spelar ingen roll.
Så, vad tycker ni att jag bör spela? Någon gammal klassiker jag har missat? Något nytt tekniskt mästerverk?

Gör en sökning på Google: Flash games

Där har du nästan oändligt med spel att spela. Pusselspel, hjärngympa, 2D krigsspel. Har du tur hittar du några retro 8bitars spel.

Visa signatur

Wow. PIII och Voodoo. Back to old days

Permalänk
Medlem

Quake.
SWTOR.
Aion.
TERA (3 Maj). - Går signa BETA atm.
Final Fantasy 1 -10.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fyra förslag på SP:
Postal III
saboteur
Dwarfs
Psychonauts

Coop
Serious Sam 3
Call of Juarez: The Cartel
Trine 1/2
Resident Evil5

Multi
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Quake II
Battlefield 3
Lead And Gold

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Haha Mulle Meck var det längesen man spelade.
Nej, gillar det mesta faktiskt! Väntar just nu på GW2, Diablo 3 och Bioshock Infinite ifall det säger någonting om min smak.
Och datorn klarar det mesta på höga inställningar, så det är lugnt!

Mafia 2 har jag kört igenom, helt klart ett roligt spel! Saken är den att jag tröttnar rätt fort på spel.. en dålig egenskap antar jag!

Har också egenskapen lessna på spel efter ett par timmars lirande, men Mass Effect 1 och 2 har jag lirat igenom både en och två gånger vilket nästan aldrig händer i andra fall.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Om du vill prova nått "äldre" skulle jag föreslå EoS 3 Morrowind

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Quake.
SWTOR.
Aion.
TERA (3 Maj). - Går signa BETA atm.
Final Fantasy 1 -10.

Tack för tipsen.

Skrivet av Gaston85:

Fyra förslag på SP:
Postal III
saboteur
Dwarfs
Psychonauts

Coop
Serious Sam 3
Call of Juarez: The Cartel
Trine 1/2
Resident Evil5

Multi
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Quake II
Battlefield 3
Lead And Gold

Tack för tipsen, borde finnas något jag kan köra igenom där!
Problemet är att jag tröttnar så fort på spel. Det är få singleplayer spel jag har kört igenom från början till slut och väldigt få multiplayer spel jag fastnat för någon längre tid.

Skrivet av Neonxz:

Har också egenskapen lessna på spel efter ett par timmars lirande, men Mass Effect 1 och 2 har jag lirat igenom både en och två gånger vilket nästan aldrig händer i andra fall.

Tack så mycket, Mass Effect låter bra då!

Skrivet av Fluffey:

Om du vill prova nått "äldre" skulle jag föreslå EoS 3 Morrowind

Tack så mycket, har faktiskt inte spelat det än. Kanske dags nu!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Minecraft. Det räcker ett tag.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Minecraft. Det räcker ett tag.

Tröttnade snabbt. Har dock inte kört multiplayer än.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Orcs must die! är rätt så roligt

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Om du gillar spel i stil med GTA, Mafia osv. då är Scarface riktigt grymt! Är en "fortsättning" på filmen med Al Pacino. Grymt spel!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Portal och Portal2

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Stalker spelen, The witcher och 2, jedi outcast. Tänk på att du inte måste spela så en paus kanske skulle passa bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

What this guy said

Kan rekommendera Mass effect 1 och 2 också. Du kan ju berätta om du gillar multiplayerspel eller är ute efter singleplayerspel?

Justde! Glömde Mass Effect...