Microsoft bluetooth mobile keyboard 6000... Hur får jag igång det??

Permalänk
Medlem

Microsoft bluetooth mobile keyboard 6000... Hur får jag igång det??

Har precis fått ett tangentbord av en kompis som heter Microsoft bluetooth mobile keyboard 6000, men kan inte få igång det... Satte i ett litet bluetooth usb i datorn och den installerades utan problem. Men ändå vill inte datorn hitta tangentbordet ? Nån som vet hur man gör? Blir galen

Permalänk
Hedersmedlem

Via något liten knapp på enheten som gör det synligt/parningsbart, precis som alla andra bluetoothprylar.

Från manualen jag googlade på 3s: "To make the device discoverable again, press and hold the Bluetooth Connect
button on the underside of the device until the battery light blinks red and
green."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ja fast den har jag tryckt på. Först lyser den grönt när jag startar och sen när jag trycker in knappen så blinkar den rött och grönt. Vilket den tydligen ska när den "söker".

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan väljer du att söka efter nya enheter i datorn. När det hittas måste du ofta knappa in en kod.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Då är det väl "Lägg till enhet" som man ska trycka på? Så står det ju att den söker efter enheten men det dyker aldrig upp nåt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sandra01:

Då är det väl "Lägg till enhet" som man ska trycka på? Så står det ju att den söker efter enheten men det dyker aldrig upp nåt

Ja, antingen gör du fel eller så är det trasigt. Kör massor med bluetooth själv och det fungerar alltid. Skriver detta från ett Microsoft bluetooth-set av äldre snitt med genomskinliga, blå tangenter.

Och lita inte på att dongeln i datorn installeras rätt utan extra drivrutiner/program. Kolla hos microsoft vad som behövs.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hehe ja nåt fel är det nog jag gör isf :p. Det ska funka:). Men tack för hjälpen i alla fall!