Eventuell modifikation av NZXT Whisper med dubbla 240radiatorer.

Permalänk
Medlem

Eventuell modifikation av NZXT Whisper med dubbla 240radiatorer.

Min fråga rakt av är om detta skulle gå att genomföra.
Jag funderar på att införskaffa vattenkylning och ett NZXT Whisper då jag sätter 2 240's radiatorer i botten på detta chassi. Modell av radiatorer jag tror borde få plats är dessa Alphacool NexXxoS Pro II - Rev. 2.
Min tanke är att ta bort hårddisk burarna och sedan göra hål för att göra ett luftflöde tvärs igenom chassits botten samt montera en eller flera fläktar för den övre regionen i chassit då dessa 2 sektioner är avskärmade från varandra.

Dessa är hårddiskburarna jag hade tänkt ta bort och montera in radiatorerna. Med hjälp av enkel mattematik så ska detta få plats med push n pull med radiatorerna stående med dessa fläktar med 5cm över vilket jag antar att tas upp av listerna runt chassit.
http://www.coolingstuff.se/p/218/noiseblocker-blacksilent-xl1...

Bifogar även en förklarande bild över hur jag tänkt mig detta skall fungera. Med en Top bild av den nedre sektionen

Som ni kanske förstår är detta inte en färdig bakad planering utan snarare en idé hur detta skulle kunna göras.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Seriekoppla radiatorerna ? lär ju funka, blir som en 480 rad i sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Seriekoppla radiatorerna ? lär ju funka, blir som en 480 rad i sig.

exact seriekoppling är ju tanken här, är mer fundersam på själva luftflödet då rad1 får frisk luft och rad2 får luften igenom rad2. Borde inte bli för höga temperaturer men är fortfarande fundersam över det hela.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

exact seriekoppling är ju tanken här, är mer fundersam på själva luftflödet då rad1 får frisk luft och rad2 får luften igenom rad2. Borde inte bli för höga temperaturer men är fortfarande fundersam över det hela.

Beror helt på vad som ska kylas, CPU + GPU eller bara cpu/gpu ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Beror helt på vad som ska kylas, CPU + GPU eller bara cpu/gpu ?

Tanken är att det skall kyla cpu och gpu med lågvarvade fläktar för att få en någorlunda tyst dator, ej för att nå några höga överklockningar för benchmarking eller liknande.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!