Permalänk

Razer Naga Scroll ÄR DÖD!

Jag köpte min Razer Naga Molten Edition i början av november och nu så dog scrollen. SUCK!

Jag har ominstallerat drivrutinerna men det funkade inte

Alla andra knappar funkar, men inte scrollen.

Är det någon som vet något eller kan hjälpa.

Jag trodde Razer produkter var hög kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordBebbe:

Jag trodde Razer produkter var hög kvalitet.

Varför??

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Skrivet av Rourke:

Varför??

För att de är hypade

Permalänk
Permalänk
Medlem

om du köpte den i november så förstår jag inte problemet, bara lämna in den och få en ny?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av LordBebbe:

För att de är hypade

Tyvärr inte, vill du ha kvalitet rekomenderar jag microsofts eller legitechs möss. Dom brukar hålla tills hårdvaran är så föråldrad att du vill byta och längre därtill.

Permalänk
Medlem

Att det är en razer mus som scrollen dör på är jag inte förvånad över, bror min har förbrukat två stycken razer möss där scrollen dött på. Razer mössen är lite hypade och inte speciellt bra produkter vad jag har hört från vänner som gått igenom ett antal razer möss, det skulle krävas mycket för att jag skulle gå från logitech till razer.

OnT: Du borde väl kunna skicka in den till återförsäljaren, den är inte många månader gammal så du ska ju helt klart få en ny mus av dom.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka musen till affären där du köpte den och få ut en ny bara.
Istället för att hålla på att krångla.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

razer=går sönder.

Permalänk
Medlem

Som frågats tidigare, har du inte garantin kvar? Sen är det ju så att alla märken, alla produkter osv har "måndagsexemplar". Det finns ingenting än på vår jord som är helt felfritt utan det kommer alltid finnas produkter som går sönder av olika anledningar. Jag har haft flera Microsoftprodukter, Logitech, Ericsson, Samsung, SAAB, mercedes osv osv produkter som har fått fel som åtgärdats genom garantin.
Bara för att din Razer gått sönder betyder inte det att alla Razerprodukter kommer gå sönder.
Jag kör nu en Ace 3200 mus som jag är fruktansvärt nöjd med. har svårt att se någon annan mus slå denna faktiskt. Kostade mig 299 kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=708348 . Som du ser behöver man inte köpa det mest hypade, fräckaste man ser för att få det bästa Jag använder Razer vespula som musmatta och den tycker jag är grymt bra. Så EN razerprodukt använder jag faktiskt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Garanti.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Att razer-möss är skit vet jag inte om jag vågar hålla med om då jag köpte den första diamondback-musen (den röda rackarn) när den släpptes, har tjänat mig troget år ut och år in, med många timmars spelande, surfande och kastande. Först förra månaden köpte jag en ny Deathadder enbart för att allt annat jag har i datorväg är nytt, diamondbacken fungerar fortfarande helt felfritt. Tilläggas kan göras är att jag i alla fps-spel hoppar med scroll ner, så scrollen har fått smaka många rullningar.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Som frågats tidigare, har du inte garantin kvar? Sen är det ju så att alla märken, alla produkter osv har "måndagsexemplar". Det finns ingenting än på vår jord som är helt felfritt utan det kommer alltid finnas produkter som går sönder av olika anledningar. Jag har haft flera Microsoftprodukter, Logitech, Ericsson, Samsung, SAAB, mercedes osv osv produkter som har fått fel som åtgärdats genom garantin.
Bara för att din Razer gått sönder betyder inte det att alla Razerprodukter kommer gå sönder.
Jag kör nu en Ace 3200 mus som jag är fruktansvärt nöjd med. har svårt att se någon annan mus slå denna faktiskt. Kostade mig 299 kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=708348 . Som du ser behöver man inte köpa det mest hypade, fräckaste man ser för att få det bästa Jag använder Razer vespula som musmatta och den tycker jag är grymt bra. Så EN razerprodukt använder jag faktiskt.

Fast man kan ju kolla valfritt hårdvaruforum och felrapporter på just razerprodukter brukar dugga rätt tätt.

Permalänk
Medlem

japp, razer möss håller inte! Logitech eller microsoft gillar jag bäst, Qpads 5K är helt okej!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Du har inte lackat sönder på den då? Det brukar alla polare göra som spelar wow ^^p

Rekommenderar en Steelseries Sensei ifall du ska byta, men du har ju garanti kvar på razer musen så.

Permalänk
Medlem

inte överaskad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordBebbe:

Jag köpte min Razer Naga Molten Edition i början av november och nu så dog scrollen. SUCK!

Jag har ominstallerat drivrutinerna men det funkade inte

Alla andra knappar funkar, men inte scrollen.

Är det någon som vet något eller kan hjälpa.

Jag trodde Razer produkter var hög kvalitet.

mitt razer lycosa gjorde inget annat än och krångla kommer aldrig i hela mitt liv röra något från razer igen

Permalänk
Medlem

Razers möss är bra tills dom går sönder. Förbrukat 3st sedan 2005 levde dock ett halvår med dubbelklickningar med sista copperheaden. Kör med steelseries sensei nu för att prova något annat fabrikat.

alla nya razermössen jag testade hade för spaceiga former! Förutom deathadder, men har läst att den ska ha halvkass kvalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

razer=går sönder.

Konstigt för min diamondback 3G har hållt ihop sen jag köpte den 2010

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

Konstigt för min diamondback 3G har hållt ihop sen jag köpte den 2010

konstigt att min klicka på mindre än 1 år.

Razer= bra gamingutsty till dålig kvalitet.

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Att det är en razer mus som scrollen dör på är jag inte förvånad över, bror min har förbrukat två stycken razer möss där scrollen dött på. Razer mössen är lite hypade och inte speciellt bra produkter vad jag har hört från vänner som gått igenom ett antal razer möss, det skulle krävas mycket för att jag skulle gå från logitech till razer.

OnT: Du borde väl kunna skicka in den till återförsäljaren, den är inte många månader gammal så du ska ju helt klart få en ny mus av dom.

Det roliga var att jag gick från en MX518 till Naga xD

Skickade efter en ny från razer, men jag ville ha lite feedback om produkten av forumet först.

Permalänk
Medlem

Den är död. Förbrukat 3 Razer Deathadder och en Lachesis på samma sätt.

Har å andra sidan gått igenom 10 Intelli 3.0 men dom snittar längre livslängd och det är inte deras fel att jag spelar CS.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

varför klagar alla på razers möss ? , har haft min deathadder sen den kom ut och har aldrig krånglat , bytte från mx518 bästa jag gjort,
hade 3 möss på garanti allihopa gick sönder efter ca 1 månads användande.

Visa signatur

| Antec p280 | Msi p67a-gd55 b3 | i5 2500K @ 4.2ghz | Noctua nh-u9b se2 | Asus hd6950 (med upplåsta shaders) | 8gb Corsair 1600mhz | Corsair gs800w | Corsair force 60gb ssd | WD caviar black 1tb | LG W2363D 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Att det är en razer mus som scrollen dör på är jag inte förvånad över, bror min har förbrukat två stycken razer möss där scrollen dött på. Razer mössen är lite hypade och inte speciellt bra produkter vad jag har hört från vänner som gått igenom ett antal razer möss, det skulle krävas mycket för att jag skulle gå från logitech till razer.

OnT: Du borde väl kunna skicka in den till återförsäljaren, den är inte många månader gammal så du ska ju helt klart få en ny mus av dom.

Personligen tycker jag att Q-pad har riktigt bra kvalité på sina möss

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fourstar:

varför klagar alla på razers möss ? , har haft min deathadder sen den kom ut och har aldrig krånglat , bytte från mx518 bästa jag gjort,
hade 3 möss på garanti allihopa gick sönder efter ca 1 månads användande.

sant.. min deathadder vägrade ge upp.. bytte ut den för den var förbannat sliten bara.. saknar den ibland för den var grymt bekväm

Permalänk
Medlem

själv är jag nöjd med min deathadder som jag haft i ca ett halvår, vet inte hur länge den kommer hålla men den är för jävla skön så jag tycker den är bra ändå.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordBebbe:

Det roliga var att jag gick från en MX518 till Naga xD

Skickade efter en ny från razer, men jag ville ha lite feedback om produkten av forumet först.

Sitter själv med en MX518, enda som behöver göras är att byta glidesn, den har hållit sen 2007.

Bra det och hoppas den nya funkar bättre än den du använder just nu.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Personligen tycker jag att Q-pad har riktigt bra kvalité på sina möss

Har inte provat qpad's möss ordentligt, men har känt på en 5K lite grann och den är grymt skön i handen.

Visa signatur

Tofu bud