Svart box runt blocken

Permalänk
Medlem

Svart box runt blocken

Vet inte om ni också har det, men stör mig något otroligt och nu vill jag få bort den. Har googlat och ska tydligen vara något AA problem i nvidia-kp. Men jag har stängt av allt

Någon som har varit med om samma sak, eller kanske sitter på samma problem?
Hur ska man bära sig åt? :((

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Sådär ska det vara, det markerar vad du siktar på/mot.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nawidek:

Sådär ska det vara, det markerar vad du siktar på/mot.

Har hört att det är en glitch om man (somsagt) har tvingat AA i nvidia-kontrollpanelen

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

sådär är det ju för alla! 99% säker att det är inlagt i koden att det ska vara så

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

sådär är det ju för alla! 99% säker att det är inlagt i koden att det ska vara så

Usch, förjävligt om man ska spela in något.*facepalm*

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Som nawidek säger, det är där för man ska se vad man siktar på.
Har varit där ett bra tag

Permalänk
Medlem

funderar på om det skulle vara något i texturepacket..

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Har hört att det är en glitch om man (somsagt) har tvingat AA i nvidia-kontrollpanelen

Har varit så sedan alfa versionen, Och ska vara så öfr att man ska veta vart man siktar. Bara att leva med.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Det där ska vara som sagt! Hade varit jobbigt ifall det inte var sånt där.
Och det är inget glitch, jag har spelat Minecraft i 1 år, och jag har alltid haft det där.
Om du t.ex, tittar i videos på Youtube så ser du till och med att de andra också har så.

Permalänk
Medlem

Om det där inte fanns så skulle man ju inte veta när man "aimade" på själva levern

tex om du ska ta bort en lever i creative
och så synns inte den där svarta "boxen" då skulle man inte veta vart man skulle klicka och så skulle man säkert råka ta bort blocket bakom (som kanppen sitter på) t.e.x

Permalänk
Medlem

Det där är hitboxen på föremålen, eller ja något liknande, vet inte riktigt vad de kallar det men det är meningen att det ska vara där o.o

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Vet inte om ni också har det, men stör mig något otroligt och nu vill jag få bort den. Har googlat och ska tydligen vara något AA problem i nvidia-kp. Men jag har stängt av allt

Någon som har varit med om samma sak, eller kanske sitter på samma problem?
Hur ska man bära sig åt? :((

http://img705.imageshack.us/img705/7767/20120123194137.png

http://img62.imageshack.us/img62/1872/20120123194145.png

Det SKA se ut på det viset. Den svarta ramen används för att markera vilket block du vill interagera med.

100% säger samma sak. Då är det nog på det viset oxo.

Permalänk
Medlem

Jo har alltid haft den där under den långa tiden jag har spelat (1-2 år.. vet inte) Men ville bli av med den idag, och kom fram med en hel del svar på google att det var AA som orsakade det :s

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Skrivet av ohoy:

Jo har alltid haft den där under den långa tiden jag har spelat (1-2 år.. vet inte) Men ville bli av med den idag, och kom fram med en hel del svar på google att det var AA som orsakade det :s

Eftersom samma sak fanns på första versionen av spelet, fast ännu värre ( hela blocket "lyser" lite vitt när det markerades)

Tycker det borde försvinna när man trycker på F1, då den inställningen är till för just inspelningar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Eftersom samma sak fanns på första versionen av spelet, fast ännu värre ( hela blocket "lyser" lite vitt när det markerades)

Tycker det borde försvinna när man trycker på F1, då den inställningen är till för just inspelningar.

Ja verkligen!!

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Avstängd

AA orsakar endast vita/svarta linjer runt ALLA synliga block.

Det där du har är ett helt VANLIGT fenomen som VARIT i spelet sedan ALPHA INDEV/CLASSIC.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Eftersom samma sak fanns på första versionen av spelet, fast ännu värre ( hela blocket "lyser" lite vitt när det markerades)

Tycker det borde försvinna när man trycker på F1, då den inställningen är till för just inspelningar.

Det verkar som att det är på gång: http://twitter.com/#!/jeb_/status/165905143789924352

Om jeb kommer ihåg borde det finnas i nästa snapshot då.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Förresten...är det bara jag som tycker att TS diamantblock ser rätt märkligt ut? xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Den där svarta boxen är där för alla, det är alltså inget Nvidia eller AMD/Ati relaterat.
Det är heller ingen bugg, den ligger inlagd i koden för minecraft som ett sätt att markera det du "siktar" på.

Permalänk
Medlem

I snapshot 12w06a (pre 1.2)
- Pressing F1 to hide the HUD additionally disables hitbox outlines on blocks.

Så han verkade komma ihåg det.