Kan någon tipsa om bra stategispel?

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa om bra stategispel?

hej,

JAg gillar skarpt strategispel som t.ex. cossacs, Total war, settlers mm. Någon som har bra tips om något sådant?
MVH Billy

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag stronghold serien dock rekomenderar jag att testa den första utgåvan innan du ger dig på buggfesten som är stronghold 3

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem

Civilization?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

LoTR: Battle for Middle earth 1 och 2, dessa spelen är grymt underhållande.

Permalänk
Medlem

Starcraft2 är helt klart min favorit och många andras med. Dock är det snabbare än de flesta strategispel men jag fastnade i alla fall för det direkt Det är också väldigt kul att se på turneringar och livestreams till skillnad från de flesa andra strategispel. Den stora skillnaden mellan sc2 och t.ex civilixation är att i sc2 kan snabbhet och att kunna ha koll på många saker samtidigt under tidspress vara nästan lika viktigt som att göra rätt beslut och det är (tydligen) en bra blandning som många fastnar för.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Company of Heroes spelen skulle jag starkt rekommendera!

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Medlem

shogun total war 2 gillar jag skarpt

Permalänk
Medlem

Warcraft 3!

Permalänk
Medlem

Anno 2070 / 1404

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flinki:

Company of Heroes spelen skulle jag starkt rekommendera!

Så sjukt kul när man spelar med vänner! Räcker med TOV för att kunna spela online med allt.

Permalänk

Company of Heroes.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Supreme Commander och Forged Alliance om du gillar extremet stora strategi spel.

Testa inte Supreme Commander 2 bara helt värdelöst.

Permalänk

Jag gillar Civilization-serien, mest 4an och 5an (egentligen 4an) och sen kommer jag ihåg att jag gillade Sins Of A Solar Empire när det kom, har inte spelat uppföljarna.

Permalänk
Medlem

Själv älskar jag RTS så jag säger Starcraft 2, grymt bra spel. Annars kan du testa Anno 2070, har hört väldigt mycket bra om det och har även en vän som spelar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billifer:

hej,

JAg gillar skarpt strategispel som t.ex. cossacs, Total war, settlers mm. Någon som har bra tips om något sådant?
MVH Billy

Red alert 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Supreme Commander och Forged Alliance om du gillar extremet stora strategi spel.

Testa inte Supreme Commander 2 bara helt värdelöst.

Håller helt med.

Även Command & Conquer serien upp till och med C&C3 med modden Tiberium Essence är värt att pröva.

Starcraft II är ju ett fint RTS det med, fast kanske i snabbaste laget om du varit van med Total War-liknande spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

AGE OF EMPIRES 2 är det bästa strategispelet jag har spelat!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Jag har "alltid" varit en RTS:are - men kan verkligen rekommendera Civ5...

Permalänk
Medlem

Civilization 5 - Mycket tänk, byggande och planering. Täcker allt ifrån övergripande strategi till placering av enstaka enheter. Häftiga krig ändå, inte visuellt kanske men du har en oöverträffad närvarokänsla. Mycket låg stressfaktor då det är turordningsbaserat. Kräver viss diplomati. http://www.youtube.com/watch?v=SMA0iBRAdvI

Supreme Commander och dess exp pack Forged Alliance (Inte SupCom2, det suger) - Djup strategi och avancerade taktiker i kombination. Detta samtidigt som du måste hålla koll på bas- och resurshantering. Inte så krävande micromanagement av enskilda enheter, det är för stort för sånt. Detta är ett avancerat spel och kräver mycket av dig som spelare, men är du grym kommer du älska detta. Vidden av möjligheter är oöverträffad. Kan framkalla visst storhetsvansinne. http://www.youtube.com/watch?v=cHothxZQoWo

Starcraft 2 - Mer taktik än strategi. Väldigt välbalanserat och passar dessutom allt ifrån nybörjare till avancerade spelare. Kör du tävlingsinriktat mot människor är det mycket fokus på detaljstyrning och positionering av enheter. Blizzard-spel så det är välgjort. Ett spel som alltid funkar. http://www.youtube.com/watch?v=1yUpRonvuqw&feature=related

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sins of a solar empire.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

någon som vet något om Empire At War?

Permalänk
Medlem

Supreme Commander + Forged Alliance, som någon över mig sa. Extremt stort och det enda spel där det kan flyga 50 atom bomber på kartan samtidigt! (SPELA INTE SUPCOM 2!!!)

Sins of a Solar Empire!

Shogun 2!

Civilization 5!

Anno 2070!

Lotr: Battle for Middle Earth 1&2!

Starcraft 2!

Just nu tankar jag hem demot till King Arthur II, ettan var riktigt riktigt roligt och förhoppningsvis är även 2:an det, släpps imorgon om jag förstår det rätt.

Visa signatur

Eh!