Någon som handlat av quizcore har billig 7970?

Permalänk
Avstängd

Någon som handlat av quizcore har billig 7970?

Någon som handlat av quizcore har billig 7970?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

ser lite skumt ut, men så är det väll med allt man inte har hört talas om...
Det enda omdömet dom har på prisjakt ser lite ut som det är "ditlagt" utan att dra några slutsatser.

är det denna du spanat in?
http://www.quizcore.se/sapphire-radeon-hd7970-3gb/product_det...

EDIT:
Ser ju annars att dom har faktura och pay-pal, är ju ett + i kanten.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

funderar också på att köpa ett 7970 från dom. Väljer man faktura är det ju ganska riskfritt. Får man inget så betalar man inte helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

funderar också på att köpa ett 7970 från dom. Väljer man faktura är det ju ganska riskfritt. Får man inget så betalar man inte helt enkelt

Låter ju faktiskt ganska bra. kanske skall köpa ett till ifall något av mina lägger av

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Låter ju faktiskt ganska bra. kanske skall köpa ett till ifall något av mina lägger av

Du bara måste ladda upp pic på din rigg

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Permalänk
Sötast

Legit?

Läste du ens innehållet i dina egna länkar?

Ett företag som går i konkurs, ägt av samma person som körde netgiganten, som är kursat.

Jag hade då hellre köpt av en välkänd butik.

Permalänk
Medlem

Frågan är varför man får för sig att starta ett till liknande bolag då det tidigare gick i konkurs? Korkad eller finns det en dold agenda?

Nätförsäljning av elektronik är ju inte direkt den mest lönsamma branschen för en liten firma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Legit?

Läste du ens innehållet i dina egna länkar?

Ett företag som går i konkurs, ägt av samma person som körde netgiganten, som är kursat.

Jag hade då hellre köpt av en välkänd butik.

Protip: Han var ironisk...

"Seems legit" är ett internetskämt när något uppenbarligen INTE är legit..

Permalänk

Sorry, jag var sarkastisk. Trodde det var underförstått iom infon från länkarna

Skrivet av Allexz:

Legit?

Läste du ens innehållet i dina egna länkar?

Ett företag som går i konkurs, ägt av samma person som körde netgiganten, som är kursat.

Jag hade då hellre köpt av en välkänd butik.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Karma_3750:

Sorry, jag var sarkastisk. Trodde det var underförstått iom infon från länkarna

Helt ärligt så hade jag nog insett det för något år sedan, men med hur det har varit här den senaste tiden så skulle jag inte finna det det minsta skumt om länkarna faktiskt vore en rekommendation och om TS hade trott på det då han inte ens varit läskunnig nog att förstå vad de innebar.

Inget emot TS i detta fall, utan jag menar mest generell swec nivå den senaste tiden.

Eller ja, att såna här trådar ens fortfarande ploppar upp är väl egentligen tillräckligt bevis för att folk inte tänker långt nog.

Permalänk
Medlem

det verkar vara den enda butiken som har 7970 i lager och dom är dessutom billiga i jämförelse med andra...lite suspekt känns det kanske men fan va sugen jag är ändå :S

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte riskera att beställa något därifrån, priset på 4700kr är iofs inte orealistiskt men när man ser hur lite sortiment butiken har och vilka priser som de använder så skulle jag inte handla där.

Permalänk
Medlem

De har inget eget lager. Varan skickas direkt från distributör. Att butikens distributör har i lager men ingen annan verkar ju realistiskt...

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Jag hade inte beställt därifrån, det är alltid värt att lägga ett par hundralappar till för att beställa från seriös butik. ClickOK kan du undvika med, när de fungerar så är de OK men när nåt krånglar är de fan inte värda ett skit, de följer inte konsumentlagar och restriktioner.

Kolla han som lagt betyg på butiken, kan lova att det är någon från butiken själv som lagt in det. Han har bara lagt ett enda betyg.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Du bara måste ladda upp pic på din rigg

Fixar det ikväll eller imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk

Jag mailade Quizcore angående ifall det var möjligt att få någon representant till företaget på Swec. Det blir spännande att se vad svaret blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvbertil:

Jag mailade Quizcore angående ifall det var möjligt att få någon representant till företaget på Swec. Det blir spännande att se vad svaret blir.

Skulle vara intressant, har själv kollat där. Skulle vilja ha ett 7970 :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvbertil:

Jag mailade Quizcore angående ifall det var möjligt att få någon representant till företaget på Swec. Det blir spännande att se vad svaret blir.

bra
Uppdatera gärna här när du har fått svar.

Har vart väldigt sugen på att beställa ett som sagt men funderar på om dom verkligen har 7970 i lager eller om det bara är ett till ställe som skiter i att ändra lagerstatus

Permalänk

Jag har nu fått svar från dem, bifogar mitt och deras mail.

"Hej!

Efter att ha sett ert konkurrenskraftiga pris på grafikkortet "7970" så har
jag blivit intresserad av att handla från er. Dock så förhåller jag mig
skeptiskt mot nya mindre aktörer på marknaden ,och vill därmed sätta det
säkra före det osäkra.
Något som hade gynnat er verksamhet är att arbeta med eran trovärdighet. På
forumet Sweclockers.se
(http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1082585-nagon-som...
izcore-har-billig-7970-a/) så har ni många potentiella köpare av bl.a.
grafikkort, men för mig och likt många andra så avskräcker ert nyintågande
på marknaden och en del andra omständigheter från många beställningar.
För att vinna trovärdighet så tycker jag personligen att ni ska skapa en
användare där och börja kommunicera med dem intresserade. Det hade ni vunnit
mycket på.

Mvh. En intresserad"

Svar:
"Hej!

Vad roligt att ni har uppmärksammat oss och visst är vi seriösa. Jag har
full förståelse för att folk blir lite misstänkta i början, därför har vi
valt att samarbeta med Klarna. Vi ser nämligen till så att du alltid får
varan först och betalar sen.

Sen uppdateras vårt lagersystem i realtid och import sker direkt till vårt
lager i Vellinge. Efterfrågan på 7970 grafikkorten har varit enorm, när vi
väl får dem i lager säljs de slut på några dagar. En ny omgång grafikkort är
på väg och vi beräknas få in dem i början på nästa vecka.

Många undrar hur vi kan ha grafikkorten i lager när våra konkurrenter inte
har haft det och det beror på att vi inte köper in dem av Svenska grossister
utan direkt från leverantörer i Asien, Europa och USA. Sen gynnas vi nu av
en stark kronkurs och därför kan vi pressa priserna rejält.

Med vänliga hälsningar
Fredrik"

Såg nu också att dem har skapat en användare här. Vi får se ifall dem tittar in i tråden kanske...

Permalänk
Medlem

Butiksrepresentanter får inte marknadsföra sig utanför sin tråd i "Butiker och tillverkare", men lägger de upp en tråd där så kan man ju ställa frågor där istället.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvbertil:

Jag har nu fått svar från dem, bifogar mitt och deras mail.

"Hej!

Efter att ha sett ert konkurrenskraftiga pris på grafikkortet "7970" så har
jag blivit intresserad av att handla från er. Dock så förhåller jag mig
skeptiskt mot nya mindre aktörer på marknaden ,och vill därmed sätta det
säkra före det osäkra.
Något som hade gynnat er verksamhet är att arbeta med eran trovärdighet. På
forumet Sweclockers.se
(http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1082585-nagon-som...
izcore-har-billig-7970-a/) så har ni många potentiella köpare av bl.a.
grafikkort, men för mig och likt många andra så avskräcker ert nyintågande
på marknaden och en del andra omständigheter från många beställningar.
För att vinna trovärdighet så tycker jag personligen att ni ska skapa en
användare där och börja kommunicera med dem intresserade. Det hade ni vunnit
mycket på.

Mvh. En intresserad"

Svar:
"Hej!

Vad roligt att ni har uppmärksammat oss och visst är vi seriösa. Jag har
full förståelse för att folk blir lite misstänkta i början, därför har vi
valt att samarbeta med Klarna. Vi ser nämligen till så att du alltid får
varan först och betalar sen.

Sen uppdateras vårt lagersystem i realtid och import sker direkt till vårt
lager i Vellinge. Efterfrågan på 7970 grafikkorten har varit enorm, när vi
väl får dem i lager säljs de slut på några dagar. En ny omgång grafikkort är
på väg och vi beräknas få in dem i början på nästa vecka.

Många undrar hur vi kan ha grafikkorten i lager när våra konkurrenter inte
har haft det och det beror på att vi inte köper in dem av Svenska grossister
utan direkt från leverantörer i Asien, Europa och USA. Sen gynnas vi nu av
en stark kronkurs och därför kan vi pressa priserna rejält.

Med vänliga hälsningar
Fredrik"

Såg nu också att dem har skapat en användare här. Vi får se ifall dem tittar in i tråden kanske...

Har beställt en 7970 från dem nu, tog med klarna så får se hur det går. Uppdaterar senare när/om det kommer.

Permalänk
Skrivet av DegJ:

Har beställt en 7970 från dem nu, tog med klarna så får se hur det går. Uppdaterar senare när/om det kommer.

om det går bra beställer jag också ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

om det går bra beställer jag också ett

Hämtade det från posten i eftermiddags och har just installerat, fungerar riktigt fint. Kom fram igår egentligen men jag fick ingen sms avi så fick snällt vänta på en brev avi, kan dock ha varit mitt fel för de var lite lurigt med profil info och klarna info där. Paketet var i en ganska perfekt passande låda och med lite hårt kartongpapper som utfyllnad, så inget att klaga på alls. Tycker Quizcore var helt okej. Får se hur det blir senare om man behöver support. Men för nu så om de har så pass låga priser så kan jag tänka mig och handla där igen!
7970 lådan var en RetailSKU också så man fick med en hdmi kabel som bonus

Permalänk
Medlem

Kan intyga att dom är seriösa. Fick kortet 2 dagar efter jag beställde.

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T

Permalänk
Medlem

Är det samma personer som bakom Netgiganten (såg att någon skrev det) så kan jag för egen del intyga att dom är seriösa.

Köpte min nuvarande dator därifrån 2008, fick dessvärre problem med en dvd läsare som dom bad mig skicka tillbaka och efter endast någon dag/dagar fick jag en ny som ännu fungerar prima.

Dom hade tom ett eget forum där man kunde ställa frågor få hjälp med övercklockning mm, så jag vart riktigt nöjd, synd bara att dom konka men verkar ju ha kommit på fötter nu iaf. Med förhoppningsvis samma serviceanda och priser.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk

Jag har handlat ett 7970 från Quizcore. Företaget ligger i Vellinge och det tog ungefär 23 timmar för paketet att komma till min poststation. Jag valde faktura via Sveawebpay och jag har inte haft några problem med fiffels. Ni som står och spyr ut hat mot såna här småföretag kan ju gott betala 700kr mer för att göda komplett.se osv. Jag tycker att det är väldigt omoget att göra på ett sådant sätt. Istället för att ta och kontakta företaget via telefon eller mail för att höra vad de är för några så istället sitta och skriva i forum att folk inte ska riskera att handla där p.g.a. dålig service, etc. Mycket dåligt sätt!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tednasadator:

Jag har handlat ett 7970 från Quizcore. Företaget ligger i Vellinge och det tog ungefär 23 timmar för paketet att komma till min poststation. Jag valde faktura via Sveawebpay och jag har inte haft några problem med fiffels. Ni som står och spyr ut hat mot såna här småföretag kan ju gott betala 700kr mer för att göda komplett.se osv. Jag tycker att det är väldigt omoget att göra på ett sådant sätt. Istället för att ta och kontakta företaget via telefon eller mail för att höra vad de är för några så istället sitta och skriva i forum att folk inte ska riskera att handla där p.g.a. dålig service, etc. Mycket dåligt sätt!

Internet/prisjakt gör det svårt att avgöra och prata med dom är ingen garanti heller.
Finns företag som dyker upp och försvinner.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

Internet/prisjakt gör det svårt att avgöra och prata med dom är ingen garanti heller.
Finns företag som dyker upp och försvinner.

Aha, men sålänge man tar faktura så brukar det ju vara lugnt.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det blir lite charmigt när de har otroligt lite att välja på, men det mesta är bra märken och att man klarar bygga bra fina saker på det.

Tummen upp.

Visa signatur

But moooooooom !