Permalänk
Medlem

SteelSeries Kana frågor

Hej!

Tänkte fråga om någon här sitter med Kana? Jag har en sådan och undrar nu om det bara är jag som tycker att fötterna har dåligt glid och inte är teflon (står att de ska vara teflon på steelseries hemsida). Sedan undrar jag om ni tycker mouse1 och mouse2 är stela som fan. Hört att SS har släppt uppgraderad version utav Kana och jag sitter och funderar på om jag sitter med en gammal version utav musen..

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Gammal version av Kana låter konstigt då den nyss släpptes.. Maila steelseries är mitt tips, så får du förhoppningsvis musen utbytt, om det är så att det är något fel på den.

Permalänk
Medlem

Finns ingen ny "batch" av final version kana.
Fötterna ljög ss om så ända inni helvete, dom är plast. Rent skräp och måste köpa corepad kinzu fötter.
Dom har släppt en ny firmware som tar bort pixeljump problemet som dom först vägrade erkänna.

Så nej du har ingen "gammal" version, uppdatera firmware.

Switcharna i kana är av ren budgetkvalite också, TTC switchar.

När iprincip ALLA möss använder omron switchar idag som är betydligt bättre, billigare möss som MX518, gammla explorer 3.0, intellimouse osv använder alla omron som är mycket bättre än TTC.

SS sket ner kana helt och hållet tyvär, med massa lögner rakt av (dom sa att dom bytat switchar och fötter) inget av det har dom gjort.

Bullshit Steelseries.
Synd dom sabbade det för formen är skön på musen, men dom valde en billig dålig sensor, billiga switchar, 100% värdelösa fötter.

Permalänk
Medlem

Även om det som ovanstående berättar så tycker jag då min Kana som jag haft i 2dagar är riktigt grym

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

http://www.overclock.net/t/1183274/kinzu-v2-kinzu-v2-pro-and-... finns information om allt mygleri och problem med sensorn i denna tråden.

Se till att uppdatera firmware bara! sensorn är helt värdelös utan nya firmwaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Även om det som ovanstående berättar så tycker jag då min Kana som jag haft i 2dagar är riktigt grym

"Buyers remorse"
Gav bort min Xai bara här i veckan efter ha haft den liggandes och skräpandes i min skrotlåda. Riktigt besviken på den musen, ska mycket till innan jag vågar mig på en ny steelseries mus!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

"Buyers remorse"
Gav bort min Xai bara här i veckan efter ha haft den liggandes och skräpandes i min skrotlåda. Riktigt besviken på den musen, ska mycket till innan jag vågar mig på en ny steelseries mus!

Hehe jo sant, men jag är inte så jäkla kräsen på att den ska ha en massa ny teknik ( så länge den fungerar, vilket den gör på min iaf ) sen så tycker jag om 1.1an så tänkte man kunde köpa kana

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Du kommer nog att känna sedan att 1.1an var bättre

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Du kommer nog att känna sedan att 1.1an var bättre

Berätta inte sanningen för mig!

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB