Permalänk
Medlem

Liten skärm till Rasperry Pi

Hallå där!
Har funderat på att köpa en sådan här Rasperry Pi.
Tyvärr orkar jag inte ha min gigantiska skärm till den.
Därför undrar hag om ni vet någon liten, kanske 7 tums skärm som hår att koppla in via HDMI till den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk

Det enda jag hittade efter lite snabb koll på prisjakt var denna, dock 10" http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=651944

Ska kolla lite till....

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk

Efter lite googlande verkar det svårt att få tag i Sverige, finn dock i utlandet:

http://www.coollcd.com/lilliput-669gl70npc-7-inch-hdmi-dvi-tf...

Finns tydligen att köpa i Sverige från en sida som kallar sig kafferbrus, där kostar den dock 3500:-, jämfört med 1000:- drygt via utlander. Utan frakt på båda.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk

Det är ju tur att det är någon som kan använda prisjakt Men damn vilka priser...

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[¿:

Gangster;11876218']Det är ju tur att det är någon som kan använda prisjakt Men damn vilka priser...

Haha ja... jag tror att det är för att dom har gått ur "försäljning" dvs, inte många ex kvar..
kolla på fliken "prisutveckling"

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Du ska inte räkna med att du kommer få tag på en Rasberry Pi. Om du går in på deras hemsida kan du läsa att dem tillverkar bara 10 000 exemplar och man kan inte förhandsboka dem. Dem kommer främst att säljas till Utvecklare och programmerare.

Så om du vill ha ett ex får du gå in på deras hemsida några gånger om dagen och hoppas att det finns några kvar när dem har startat försäljningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Du ska inte räkna med att du kommer få tag på en Rasberry Pi. Om du går in på deras hemsida kan du läsa att dem tillverkar bara 10 000 exemplar och man kan inte förhandsboka dem. Dem kommer främst att säljas till Utvecklare och programmerare.

Så om du vill ha ett ex får du gå in på deras hemsida några gånger om dagen och hoppas att det finns några kvar när dem har startat försäljningen.

Var står det att dem bara tillverkas i 10000 exemplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Du ska inte räkna med att du kommer få tag på en Rasberry Pi. Om du går in på deras hemsida kan du läsa att dem tillverkar bara 10 000 exemplar och man kan inte förhandsboka dem. Dem kommer främst att säljas till Utvecklare och programmerare.

Så om du vill ha ett ex får du gå in på deras hemsida några gånger om dagen och hoppas att det finns några kvar när dem har startat försäljningen.

"There will be a one-per-person limit to orders from the first batch (10,000 units), and possibly from subsequent batches, depending on demand."

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Du ska inte räkna med att du kommer få tag på en Rasberry Pi. Om du går in på deras hemsida kan du läsa att dem tillverkar bara 10 000 exemplar och man kan inte förhandsboka dem. Dem kommer främst att säljas till Utvecklare och programmerare.

Så om du vill ha ett ex får du gå in på deras hemsida några gånger om dagen och hoppas att det finns några kvar när dem har startat försäljningen.

För det första så stämmer inte "främst att säljas till utvecklare och programmerare", tanken med projektet är ju att igen få unga intresserade av datorer, så tanken är ju i första hand utbildning, skolor etc.
Och visst kommer dom bara tillverka 10 000 enheter, i den första batchen. Det kommer ju givetvis bli fler enheter eftersom.

Ontopic: Finns en lilliputskärm med USB att köpa på Coolstuff för en tusenlapp http://www.coolstuff.se/Lilliput-USB-monitor-mini-skarm om man inte måste ha HDMI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

"There will be a one-per-person limit to orders from the first batch (10,000 units), and possibly from subsequent batches, depending on demand."

Som även nämnts ovan, det handlar bara om att beställningar på den första batchen (ev. flera som det står) är begränsad till en enhet per person. Ja de skriver ju helt enkelt i den citerade texten att det kommer fler batchar efter den första

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ojeu:

För det första så stämmer inte "främst att säljas till utvecklare och programmerare", tanken med projektet är ju att igen få unga intresserade av datorer, så tanken är ju i första hand utbildning, skolor etc.
Och visst kommer dom bara tillverka 10 000 enheter, i den första batchen. Det kommer ju givetvis bli fler enheter eftersom.

Ontopic: Finns en lilliputskärm med USB att köpa på Coolstuff för en tusenlapp http://www.coolstuff.se/Lilliput-USB-monitor-mini-skarm om man inte måste ha HDMI

"USB-skärm kompatibel med Mac (Intel), Windows XP, Vista och Windows 7"

Rasberry PI kommer väl köra GNU/Linux?

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsX:

"USB-skärm kompatibel med Mac (Intel), Windows XP, Vista och Windows 7"

Rasberry PI kommer väl köra GNU/Linux?

Det är förvisso sant, men tittar man på Lilliputs hemsida står det att det egntligen bara är Windows som stöds officiellt: "Lilliput USB monitors are only officially supported on Windows operating systems (XP, Vista, 7). Although there are Macintosh and Linux drivers available, these are incomplete drivers and therefore not supported."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Dem kommer främst att säljas till Utvecklare och programmerare.

Det är väll "first come, first served" som gäller. Dvs bara för att man är utvecklare kan man inte köpa den tidigare jämfört med resten av världens befolkning.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Rasperry PI har samma kontakt som används till Nokia N8 eller är det N9, och den reservdisplayen finns att köpa för 35$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Rasperry PI har samma kontakt som används till Nokia N8 eller är det N9, och den reservdisplayen finns att köpa för 35$

Dock behöver man väll någon form av drivrutiner till den(om det inte sitter en omvandlare från kontakten till något standardinterface som fungerar out-of-the-box), fast N8ans kanske går att använda/är open source?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Dock behöver man väll någon form av drivrutiner till den(om det inte sitter en omvandlare från kontakten till något standardinterface som fungerar out-of-the-box), fast N8ans kanske går att använda/är open source?

Det skulle jag också vilja veta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellapa:

Det skulle jag också vilja veta!

Jag med. Vore ju rätt häftigt faktiskt! Någon?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui