Permalänk
Entusiast

CPU kylare till mini ITX system

Tjena !

En kompis till mig ska köpa en "lan-dator", alltså en liten minidator med helt ok prestanda.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1409294/uppdatering
Uppdaterad, la i Zalman för stunden, och bytte HDD !
Det enda som fattas är en bra CPU-kylare, något som verkar vara svårt att hitta till en så här liten dator.
http://www.inet.se/produkt/6308586/zalman-cnps-8700-nt-slim
Denna har jag tittar närmre på, men den är lite i det dyraste laget.
Är den något att ha, eller har ni bättre tips ?
Finns ingen direkt budget, det ska bara passa och kyla riktigt bra, men desto billigare desto bättre.

Tack på förhand

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

den som följer med processorn får inte plats eller?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Entusiast
Skrivet av fizzdan:

den som följer med processorn får inte plats eller?

Den kyler för dåligt.

Skicka gärna med något test så jag ser hur bra den är.

Har hört att denna kan slå i grafikkortet på grund av bredden. Dock är ju zalman kylaren minst lika stor. Nån som har koll på hur bred kylaren får vara ? Andra tankar om delarna osv ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Den kyler för dåligt.

Skicka gärna med något test så jag ser hur bra den är.

Har hört att denna kan slå i grafikkortet på grund av bredden. Dock är ju zalman kylaren minst lika stor. Nån som har koll på hur bred kylaren får vara ? Andra tankar om delarna osv ?

Tror inte det finns något som klår en Big Shuriken i ett SUGO-chassi, kör själv en (inte IIan) med en 800rpm vanlig Slip Stream 120mm-fläkt. Den är en bra bit från grafikkortet på mitt moderkort iaf, det ska ju få plats nordbrygga och grejer mellan liksom, så det är ingen fara. Fördelen är ju just att man kan stoppa på vilken 120mm-fläkt man vill för att få bättre kylning eller tystare. Hade jag haft den som speldator och inte HTPC hade jag nog satt på en Arctic Cooling F12 PWM eller liknande.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Entusiast
Skrivet av blackeagle:

Tror inte det finns något som klår en Big Shuriken i ett SUGO-chassi, kör själv en (inte IIan) med en 800rpm vanlig Slip Stream 120mm-fläkt. Den är en bra bit från grafikkortet på mitt moderkort iaf, det ska ju få plats nordbrygga och grejer mellan liksom, så det är ingen fara. Fördelen är ju just att man kan stoppa på vilken 120mm-fläkt man vill för att få bättre kylning eller tystare. Hade jag haft den som speldator och inte HTPC hade jag nog satt på en Arctic Cooling F12 PWM eller liknande.

Har du testat några andra kylare ?
Dessutom sitter det väl en "slim" fläkt på ?
F12 ? Varför inte t.ex GT som halva Sweclockers säger är absolut bäst för kylare, och jag är benägen att hålla med.
Dessutom är Shuriken II en beställningsvara på Inet, så det kan nog ta rätt lång tid..
Ingen som kan uttala sig om Zalman fläkten ?
Hittat lite tester, inga jättebra dock, här är ett.
http://www.ocia.net/reviews/cnps8700nt/page4.shtml

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Tror inte det finns något som klår en Big Shuriken i ett SUGO-chassi, kör själv en (inte IIan) med en 800rpm vanlig Slip Stream 120mm-fläkt. Den är en bra bit från grafikkortet på mitt moderkort iaf, det ska ju få plats nordbrygga och grejer mellan liksom, så det är ingen fara. Fördelen är ju just att man kan stoppa på vilken 120mm-fläkt man vill för att få bättre kylning eller tystare. Hade jag haft den som speldator och inte HTPC hade jag nog satt på en Arctic Cooling F12 PWM eller liknande.

Talar du om moderkort generellt? På det aktuella moderkortet finns det inte någon nordbrygga mellan CPU-sockel och PCI-E. Så det är inte mycket utrymme att vifta på!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Talar du om moderkort generellt? På det aktuella moderkortet finns det inte någon nordbrygga mellan CPU-sockel och PCI-E. Så det är inte mycket utrymme att vifta på!

Jag satt just och kollade på det igen när jag kom på att det stod SG05 och inte SG02 som jag har, vilket är för u-ATX och därmed större.

Skrivet av MSIOCGenie:

Har du testat några andra kylare ?
Dessutom sitter det väl en "slim" fläkt på ?
F12 ? Varför inte t.ex GT som halva Sweclockers säger är absolut bäst för kylare, och jag är benägen att hålla med.
Dessutom är Shuriken II en beställningsvara på Inet, så det kan nog ta rätt lång tid..
Ingen som kan uttala sig om Zalman fläkten ?
Hittat lite tester, inga jättebra dock, här är ett.
http://www.ocia.net/reviews/cnps8700nt/page4.shtml

Har testat Big Shuriken, med originalfläkt samt Slip Stream, AMD original, samt en anpassad Intel-kylare (jag moddade fästanordningen med lite borrande och gummifötter).

Men jag såg som sagt just hur nära grafikkortet sitter CPUn på det där moderkortet så en Shuriken Rev.B är nog bättre isf, eftersom den är smalare, men lite högre. Den har en 100mm-slim medföljande fläkt, som kan bytas mot 92mm vanlig.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=311448

Varför Arctic Cooling? De är billiga PWM-styrda fläktar helt enkelt, med hyfsad prestanda. Sätter du i en GT så är den ju inte PWM-styrd utan du får köra i max hela tiden. GT är bättre för kylare ja, men de är inte PWM-styrda och kostar dubbelt så mycket som en AC, då får du skaffa fläktkontroller eller sänka dem till 5/7V om de låter för mycket, annars köpa en lågvarvig och köra på max jämt, som jag gör med min SlipStream.

Men som sagt, här får du kanske inte plats med en 120mm-kylare.
Ska man istället gå på Shuriken Rev.B med 92mm så finns AC F9 PWM, har två såna på sambons Coolermaster Hyper TX3 minitornkylare i push-pull och de kyler bra och är hyfsat tysta även på maxfart. Kostade 50kr/st bara.

Zalman råder det nog delade meningar om, jag har själv bara kört deras liknande kylare för grafikkort, och de kyler bra, men kan vara lite högljudda på full fart, dock inte i närheten av AMD original, så enda eventuella nackdelen där är att om fläkten blir gammal kan man inte byta ut den enkelt utan får köpa ny kylare. Annars tror jag den funkar bra.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Varför inte t.ex GT som halva Sweclockers säger är absolut bäst för kylare, och jag är benägen att hålla med.

Ursäkta om detta är lite off topic men vad har Gentle Typhoon för fördel mot Noctuas NF-P12? GT med 1450RPM har högre ljudnivå och lägre luftflöde än noctuas på 1300 RPM, vet iofs inte hur det ligger till med "statiskt tryck". kan rätt lite om detta så är lite nyfiken ^^

Edit: sifrorna är iofs från specifikationerna på inet, inget test.

Permalänk
Entusiast

Själv har jag dunkat dit en http://www.inet.se/produkt/5321469/scythe-kama-grand-cross på min xD

Kan inte rekommendera det om du vill kunna flytta på datorn för det känns väldigt instabilt Den är nästan lika stor som hela kortet.

Däremot om du vill ha en passivt kyld dator med en i3a så kan den vara att tänka på

Det sysns knappt hur enorm den är på denna bilden

Dold text
Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Själv har jag dunkat dit en http://www.inet.se/produkt/5321469/scythe-kama-grand-cross på min xD

Kan inte rekommendera det om du vill kunna flytta på datorn för det känns väldigt instabilt Den är nästan lika stor som hela kortet.

Däremot om du vill ha en passivt kyld dator med en i3a så kan den vara att tänka på

Det sysns knappt hur enorm den är på denna bilden
http://i.minus.com/j2ICx7c3eBgB0.png

Dold text

Kan du inte visa en bild så man ser hur mycket utrymme det är kvar till PCI-e slotten? Den såg intressant ut, själv kör jag en Zamurai men det kyler kasst om den inte varvar upp massor.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DevilsDad:

Ursäkta om detta är lite off topic men vad har Gentle Typhoon för fördel mot Noctuas NF-P12? GT med 1450RPM har högre ljudnivå och lägre luftflöde än noctuas på 1300 RPM, vet iofs inte hur det ligger till med "statiskt tryck". kan rätt lite om detta så är lite nyfiken ^^

Edit: sifrorna är iofs från specifikationerna på inet, inget test.

Ingen aning faktiskt

Skrivet av Blargmode:

Själv har jag dunkat dit en http://www.inet.se/produkt/5321469/scythe-kama-grand-cross på min xD

Kan inte rekommendera det om du vill kunna flytta på datorn för det känns väldigt instabilt Den är nästan lika stor som hela kortet.

Däremot om du vill ha en passivt kyld dator med en i3a så kan den vara att tänka på

Det sysns knappt hur enorm den är på denna bilden
http://i.minus.com/j2ICx7c3eBgB0.png

Dold text

Nej han kommer bära runt datorn mycket så den faller bort
Förövrigt är Intel bra mkt dyrare för samma prestanda, och är heller inte ett alternativ.

Skrivet av Fnosk:

Talar du om moderkort generellt? På det aktuella moderkortet finns det inte någon nordbrygga mellan CPU-sockel och PCI-E. Så det är inte mycket utrymme att vifta på!

http://www.inet.se/files/img/max/1902103_1.png

Vet du om Zalmanen passar ?

Skrivet av blackeagle:

Jag satt just och kollade på det igen när jag kom på att det stod SG05 och inte SG02 som jag har, vilket är för u-ATX och därmed större.

Har testat Big Shuriken, med originalfläkt samt Slip Stream, AMD original, samt en anpassad Intel-kylare (jag moddade fästanordningen med lite borrande och gummifötter).

Men jag såg som sagt just hur nära grafikkortet sitter CPUn på det där moderkortet så en Shuriken Rev.B är nog bättre isf, eftersom den är smalare, men lite högre. Den har en 100mm-slim medföljande fläkt, som kan bytas mot 92mm vanlig.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=311448

Varför Arctic Cooling? De är billiga PWM-styrda fläktar helt enkelt, med hyfsad prestanda. Sätter du i en GT så är den ju inte PWM-styrd utan du får köra i max hela tiden. GT är bättre för kylare ja, men de är inte PWM-styrda och kostar dubbelt så mycket som en AC, då får du skaffa fläktkontroller eller sänka dem till 5/7V om de låter för mycket, annars köpa en lågvarvig och köra på max jämt, som jag gör med min SlipStream.

Men som sagt, här får du kanske inte plats med en 120mm-kylare.
Ska man istället gå på Shuriken Rev.B med 92mm så finns AC F9 PWM, har två såna på sambons Coolermaster Hyper TX3 minitornkylare i push-pull och de kyler bra och är hyfsat tysta även på maxfart. Kostade 50kr/st bara.

Zalman råder det nog delade meningar om, jag har själv bara kört deras liknande kylare för grafikkort, och de kyler bra, men kan vara lite högljudda på full fart, dock inte i närheten av AMD original, så enda eventuella nackdelen där är att om fläkten blir gammal kan man inte byta ut den enkelt utan får köpa ny kylare. Annars tror jag den funkar bra.

Sant, men om en fläkt kostar knappt 50 spänn med PWM o allt känns det helt klart som de dragit in på något. Men jag kan ha fel !
Dessutom om man tror på informationen på Inet ska Zalman kylaren ha någon form av PWM ?

"Zalman utvecklar kylare med målet att nå en så tyst lösning som möjligt. CNPS står just för Computer Noise Prevention System."
Man får också med något som heter fanmate, ingen aning om vad det är, någon som kan berätta ?
Helt grön på detta med små kylare

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Fick lite ideer till min egna ITX burk. Kör på en Sugo 07 eller vafan de hette samt ett Zotac z68 mobo. Inte mycket plats åt sidorna eller uppåt heller pga fläkten i taket på burken. Verkar inte finnas så mycket att välja på. Alla verkar vara stora och kommer ta i någonstans.

LAN burken behöver ju bättre kylning än vad org kylaren kan erbjuda... =/

Som sagt inte mkt plats kvar på moderkortet för en stor kylare =/

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

satan va jag lider med er.. Hårdisken är ju nästan dyrast av alltihopa

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Varför Arctic Cooling? De är billiga PWM-styrda fläktar helt enkelt, med hyfsad prestanda. Sätter du i en GT så är den ju inte PWM-styrd utan du får köra i max hela tiden. GT är bättre för kylare ja, men de är inte PWM-styrda och kostar dubbelt så mycket som en AC, då får du skaffa fläktkontroller eller sänka dem till 5/7V om de låter för mycket, annars köpa en lågvarvig och köra på max jämt, som jag gör med min SlipStream.

Eller så slår man helt enkelt på reglering av fläkten via spänning i stället för PWM i bios, och så har man nästan samma funktion som med en PWM fläkt. Vist PWM fläktar brukar ha lite större reglerområden men funktionen har funnits på alla moderkort jag använt utom ett gamalt Asus kort som bara hade volt styrning på chassifläktsanslutningarna.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mille666:

satan va jag lider med er.. Hårdisken är ju nästan dyrast av alltihopa

Haha, japp.
Dock har jag uppdaterat kundvagnen med en 5400rpm HDD, 2 tb mot tidigare 1 och kostar dessutom 200 kr mindre
Ska sätta i en SSD senare hade jag tänkt mig
När jag köpte min dator kostade 1tb snabb HDD typ 500kr, 2tb 5400 runt 600 kr
Uppdaterad kundvagn !
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1409294/uppdatering
Ny HDD, la i Zalman kylaren för stunden.
Såg även att man skulle behöva en sån här för dvd-läsaren.
http://www.inet.se/produkt/8903465/slimline-sata-for-tex-slim...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tomm1E:

Fick lite ideer till min egna ITX burk. Kör på en Sugo 07 eller vafan de hette samt ett Zotac z68 mobo. Inte mycket plats åt sidorna eller uppåt heller pga fläkten i taket på burken. Verkar inte finnas så mycket att välja på. Alla verkar vara stora och kommer ta i någonstans.

LAN burken behöver ju bättre kylning än vad org kylaren kan erbjuda... =/

http://images.anandtech.com/doci/4595/z68itx-a-e__image1.jpg

Som sagt inte mkt plats kvar på moderkortet för en stor kylare =/

Zalmanen kanske inte får plats då ?
Den verkar ha låga kylflänsar som kanske slår i lite här o där, ska fråga Inet, de kan ju testa !

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Haha, japp.
Dock har jag uppdaterat kundvagnen med en 5400rpm HDD, 2 tb mot tidigare 1 och kostar dessutom 200 kr mindre
Ska sätta i en SSD senare hade jag tänkt mig
När jag köpte min dator kostade 1tb snabb HDD typ 500kr, 2tb 5400 runt 600 kr
Uppdaterad kundvagn !
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1409294/uppdatering
Ny HDD, la i Zalman kylaren för stunden.
Såg även att man skulle behöva en sån här för dvd-läsaren.
http://www.inet.se/produkt/8903465/slimline-sata-for-tex-slim...

Jag tror nog på Zalman-kylaren faktiskt, i en sån här låda borde den vara liten nog och ändå kyla bra. Den på mitt grafikkort är ju liknande design som sagt och jag är mycket nöjd med den.

För att strö lite salt i såren om HDD, så hittade jag en 1TB-disk för några veckor sedan i en skrotad dator på jobbet X) Moderkortet var trasigt (massa dåliga kondingar) och CPU/minnen var bortplockade, men HDn såg så ny ut.

Jag plockade ur den och testkörde massa med Seagate SeaTools, inga fel alls, så den blev ny lagringsdisk i gästdatorn hemma.

Ibland har man tur med skrotade saker på företag!

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Entusiast
Skrivet av blackeagle:

Jag tror nog på Zalman-kylaren faktiskt, i en sån här låda borde den vara liten nog och ändå kyla bra. Den på mitt grafikkort är ju liknande design som sagt och jag är mycket nöjd med den.

För att strö lite salt i såren om HDD, så hittade jag en 1TB-disk för några veckor sedan i en skrotad dator på jobbet X) Moderkortet var trasigt (massa dåliga kondingar) och CPU/minnen var bortplockade, men HDn såg så ny ut.

Jag plockade ur den och testkörde massa med Seagate SeaTools, inga fel alls, så den blev ny lagringsdisk i gästdatorn hemma.

Ibland har man tur med skrotade saker på företag!

Mmm, blir nog Zalman kylaren
Väntar bara på svar från Inet nu !

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag själv kör en Scythe Samurai ZZ i en Silverstone SG07 med ett Zotac Intel moderkort.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vet du om Zalmanen passar ?

Det har jag ingen koll på, tyvärr. Det är säkert något du kan googla fram. Om inte så bör du kunna ta måttreferenser från foton. För CPU-kylaren bör du kunna få fram hur stor fläkten är och på moderkortet har du t ex PCI-E-porten som har en viss längd.

Edit: Fläkten är mer eller mindre cirkulär med en diameter på 123 mm, enligt uppgifter från tillverkaren.

Installationsmått:

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Atlas, har du några bilder på din "släpbara"?

Permalänk
Medlem

Snubblade över en utvärdering som samlar CPU-kylare med låg profil. Nu är det inte bara höjden som är intressant, men den kanske kan vara intressant att titta på ändå!

http://www.frostytech.com/top5_lowprofile_heatsinks.cfm

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Atlas, har du några bilder på din "släpbara"?

Finns i mitt galleri: http://www.sweclockers.com/galleri/8144-silverstone-sugo-sg07...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

eller så bygger man ett litet mATX system http://www.inet.se/kundvagn/visa/1412187/2012-01-24 http://www.inet.se/kundvagn/visa/1412196/2012-01-24om man får problem med kylare i mITX, annars så tror jag att ett sluten vattenkylare på 120mm får plats i fronten på det mITX chassit TS hade i sin kundvagn och du bör kolla upp max längden på grafikkorten som får plats i chassit

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

annars så tror jag att ett sluten vattenkylare på 120mm får plats i fronten på det mITX chassit TS hade i sin kundvagn och du bör kolla upp max längden på grafikkorten som får plats i chassit

En vattenkylare får bara plats om man tar bort hårdisk/dvd hållaren, eller kör med ett grafikkort kortare än ett 6870.

Permalänk
Medlem

Varför inte trycka in en Corsair H60 i den? Om den nu får plats. Men det ser inte ut att vara några som helst problem.

Permalänk
Medlem

http://imageshack.us/f/33/sug056.jpg/ http://imageshack.us/f/9/img0140cqu.jpg/ en antec 620, corsair h60/h80 borde gå att få in om man kör med hårddisken i den optiska enhetens plats men då får man ha en extern dvd brännare

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lillpeparoni:

Kan du inte visa en bild så man ser hur mycket utrymme det är kvar till PCI-e slotten? Den såg intressant ut, själv kör jag en Zamurai men det kyler kasst om den inte varvar upp massor.

Inga problem

Tänk dock på att cpu socketen kan sitta lite olika på olika kort, och att på mitt får du inte in något grafikkort eftersom det bara ha pci-e x4
Men annars hade det fått plats!

Dold text