Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort?

Tjenare

Ledsen om en tråd som denna redan finns men tänkte fråga lite snabbt innan köp.

Hade från början tänkt mig
Asus GTX560 1GB DCII OC men såg idag ASUS Radeon HD6870 1 GB OC för samma pris och när jag jämförde dessa två så såg det ut som Radeon var snäppet vassare på alla punkter.
http://www.hwcompare.com/11005/geforce-gtx-560-vs-radeon-hd-6...

Jag undrar nu vilken jag bör välja utav dessa två? Kommer några av dessa krångla med mitt moderkort? Mitt nuvarande moderkort är MSI 760GM-E51

Tacksam för alla svar!

Permalänk

Tjena, jag har en Gainward GTX560. Jag är väldigt nöjd och har inte haft några problem Jag spelar BF3 på medium-high på average 70 fps så det är inget dåligt kort Jag kan inte så mycket om AMD kort men jag valde ett NVIDIA då det bara kändes säkrare för mig
Jag skulle rekomendera 560 men självkalrt får du ju välja själv vilket kort som passar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mryandao54:

Tjena, jag har en Gainward GTX560. Jag är väldigt nöjd och har inte haft några problem Jag spelar BF3 på medium-high på average 70 fps så det är inget dåligt kort Jag kan inte så mycket om AMD kort men jag valde ett NVIDIA då det bara kändes säkrare för mig
Jag skulle rekomendera 560 men självkalrt får du ju välja själv vilket kort som passar dig.

Jo jag har aldrig gillat radeon serien (ingen bra anledning) men snubblade över den idag när jag var inne idag på CDON och tänkte bara kolla vad den hade för specs och såg att den var något bättre. Tänkte därför kolla med er på swec om vad ni tycker

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/bench/Product/290?vs=330
ingen störe skillnad mellan 6870 och ett 560ti!! och GTX ¨560ti¨ är rätt mkt bättre än ett Gtx 560

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

http://www.anandtech.com/bench/Product/290?vs=330
ingen störe skillnad mellan 6870 och ett 560ti!! och GTX ¨560ti¨ är rätt mkt bättre än ett Gtx 560

Härligt, såg precis att Inet också har kampanj på detta kort (XFX istället för ASUS) för ca 1500kr + så får man DiRT3 och Battlefield 3 på köpet!!!

Permalänk
Medlem

Hade tänkt lägga en beställning på XFX 6870 imorgon om inte någon annan har något att tillägga

Permalänk
Medlem

6870 blir nog skitbra en polare köpte det paketet för nån månad sen o har funkat prima ,sen är det ju alltid kul med lite extra spel till bra pris

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Hade tänkt lägga en beställning på XFX 6870 imorgon om inte någon annan har något att tillägga

Det blir nog super ska du se! Ett väldigt prisvärt kort

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffey:

6870 blir nog skitbra en polare köpte det paketet för nån månad sen o har funkat prima ,sen är det ju alltid kul med lite extra spel till bra pris

Haha jo men det komiska är att jag redan äger Bf3 limited editon och så har jag en oanvänd DiRT3 Key Men man kan ju alltid sälja dom här på sweclockers

Undrar bara om den klarar bf3 på High då jag vet att gtx560 gör det.

Permalänk
Medlem

6870 flyter på på high så vitt ja vet och är bättre än 560 (dock inte ti) du kan ju alltid ge bort din Dirt key

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffey:

6870 flyter på på high så vitt ja vet och är bättre än 560 (dock inte ti) du kan ju alltid ge bort din Dirt key

Hehe kanske gör det, vi får se