Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Skillnaden mellan "vanliga" och "2011"-versionen är just att det medföljer ett extra mounting-kit för 2011.
Utöver detta är det som vanliga D14-paketet.

Ser du någon speciell 2011-version av D14 på Noctua's hemsida?

Denna var det jag tittade på. Där står enbart 2011, och det gör det även på komplett, CDON har ju inte skrivit något om det.

Edit: Vill ju hellre ha den nya versionen då det är PWM-fläktar

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Inaktiv

Ingen kampanj ännu. Det kanske inte blir några sådana på CDON.COM under 2012.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Ingen kampanj ännu. Det kanske inte blir några sådana på CDON.COM under 2012.

Edin har gått ut med att de blir kampanj denna månad och för att dom smygstartat förrut betyder inte att dom gör detta denna månad.

Dom kanske väntar in svar från leverantörer om när dom får in Radeon HD7970 så att dom kan ta med detta i kampanjen.

25 i månaden är de sagt att kampanjen ska starta och smygstartar dom då 23 är de ett val från dom och förstår om dom väntar in på leverantörer för svar på grafikkort och andra produkter för att maximera sin försäljning.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plesjoor:

Tror tyvärr inte han har kvar resten av sakerna som följde med kylaren. Och han har ingen aning vad "sockel" är (jag monterade den) xD Men ring komplett eller vilka du ville köpa ifrån och fråga. Säkraste valet

Skrivet av Electrix:

Skillnaden mellan "vanliga" och "2011"-versionen är just att det medföljer ett extra mounting-kit för 2011.
Utöver detta är det som vanliga D14-paketet.

Ser du någon speciell 2011-version av D14 på Noctua's hemsida?

Kan meddela att båda av er har fel, Hur Plesjoor fick fast 2011-kylaren på en 1155 är mig en gåta. Jag fick svar från noctua

"As long as you have the right mounting kit, you can use the NH-D14 SE2011 on other platforms as well, since the heatsink is exactly the same for both models. However, the NH-D14 SE2011 ships with a mounting kit for LGA2011 only, so if you want to use the cooler on a LGA115x system, please purchase the NM-I3 Kit from a local reseller."

EDIT: CDON har nu lagt till den vanliga NH-D14,

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Kan meddela att båda av er har fel, Hur Plesjoor fick fast 2011-kylaren på en 1155 är mig en gåta. Jag fick svar från noctua

"As long as you have the right mounting kit, you can use the NH-D14 SE2011 on other platforms as well, since the heatsink is exactly the same for both models. However, the NH-D14 SE2011 ships with a mounting kit for LGA2011 only, so if you want to use the cooler on a LGA115x system, please purchase the NM-I3 Kit from a local reseller."

EDIT: CDON har nu lagt till den vanliga NH-D14,

Hmm.. Då får jag be om ursäkt för den felaktiga informationen, var bombsäker på att Noctua skickade med det kitet, kanske var en tidigare revision där detta ingick?

Bra att du fick rätt svar direkt från tillverkaren iaf

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Kan meddela att båda av er har fel, Hur Plesjoor fick fast 2011-kylaren på en 1155 är mig en gåta. Jag fick svar från noctua

"As long as you have the right mounting kit, you can use the NH-D14 SE2011 on other platforms as well, since the heatsink is exactly the same for both models. However, the NH-D14 SE2011 ships with a mounting kit for LGA2011 only, so if you want to use the cooler on a LGA115x system, please purchase the NM-I3 Kit from a local reseller."

EDIT: CDON har nu lagt till den vanliga NH-D14,

Jag sa inte att jag använt den kylaren med medföljande kit(från CDON). Köpte från komplett, och då följde det vanliga kiten med + 2011. Så var helt säker på att "2011" versionen var samma som förut, fast med LGA2011 kitet som extra tillbehör. Ber om ursäkt iaf

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna önska rea på ett sjysst grafikkort såsom Asus gtx 560 ti dcII top 1 gb:

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_560_ti_dcii_top...

Vill också önska gärna önska nått trevligt chassie samt något bra tx/hx corsairagg.

Permalänk
Medlem

Vad är detta beställde bf3 back to karkand som jag betalade med visa kortet fick fel av er en barbiefilm! Jaha tänker jag och mailar er ni skickar nytt och jag var tvungen skicka in filmen till er och nu öppnar jag paket och visst spelet är där men fick en räkning på 129 kr som jag redan betalat...

Vafan vad krångel det ska vara......

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Vad är detta beställde bf3 back to karkand som jag betalade med visa kortet fick fel av er en barbiefilm! Jaha tänker jag och mailar er ni skickar nytt och jag var tvungen skicka in filmen till er och nu öppnar jag paket och visst spelet är där men fick en räkning på 129 kr som jag redan betalat...

Vafan vad krångel det ska vara......

Ja, du fick en ny faktura i det nya paketet som innehöll Back to Karkand. Den fakturan ska du inte betala, utan den skicka du tillbaks till CDON med Barbie filmen.

Läs det som support skrev till dig lite noggrannare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Hmm.. Då får jag be om ursäkt för den felaktiga informationen, var bombsäker på att Noctua skickade med det kitet, kanske var en tidigare revision där detta ingick?

Bra att du fick rätt svar direkt från tillverkaren iaf

Skrivet av Plesjoor:

Jag sa inte att jag använt den kylaren med medföljande kit(från CDON). Köpte från komplett, och då följde det vanliga kiten med + 2011. Så var helt säker på att "2011" versionen var samma som förut, fast med LGA2011 kitet som extra tillbehör. Ber om ursäkt iaf

Jag gjorde så att jag beställde SE2011 versionen plus det där kitet, varför jag vill ha den nya? PWM-styrda fläktar!

så kan jag ha kylaren mycket längre (läste att många människor irriterat sig på att den gammla versionen inte har PWM-fläktar)

En till fråga nu då.. Vilken kylpasta är bäst, Artic silver 5 eller noctuas egen?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pompa_kumla:

Vad är detta beställde bf3 back to karkand som jag betalade med visa kortet fick fel av er en barbiefilm! Jaha tänker jag och mailar er ni skickar nytt och jag var tvungen skicka in filmen till er och nu öppnar jag paket och visst spelet är där men fick en räkning på 129 kr som jag redan betalat...

Vafan vad krångel det ska vara......

Tror du ljuger... I verkligheten beställde du en barbiefilm men fick BF3........

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Är website cdon.se down?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

Är website cdon.se down?

Ja det verkar som detta. Jag kan inte hitta några produkter.

Permalänk

Stidt-O tack för snabbt svar...They must be working on the SPECIAL PRICES till grafikort mm Kanske så låg priser blew the system

Permalänk
Medlem

Jag ser att de många av de senaste månadens inlägg har med kritik att göra, i synnerhet gällandes leveranstider.

Nu har jag själv inte beställt i samband med jul, men både i början av december (Corsair RAM) och i förra veckan (Intel 320 SSD). I båda fallen fick jag leveranserna bara någon dag efteråt. I fallet SSD fick jag det samtidigt som Inet levererade lite andra prylar, beställda exakt samtidigt.

Så JAG har inget att klaga på avseende leveranserna. Det enda jag känner är att det ibland är något otydligt på siten. Vissa komponenter ligger (låg?) helt ostrukturerade under huvudmenyn, istället för i undergrupp. I fallet Intel 320 framgår det inte heller någon stans att det inte levereras med 2.5"-3.5"-adapter, men i mitt fall kvittade det.

Sådana här fel tycker jag kan drabba den bästa, och känner att det blivit lite överdrivet hets mot CDON på sistone.
Exempelvis beställde jag DDR2-minnen på Inet för någon vecka sedan, till en äldre maskin. I artikelnumret stod det CL5, men CL6 levererades. Som sagt - det kan hända den bästa. Inet har ju stämpeln "bäst" här på Swec sedan flera år tillbaka. Ibland välförtjänt, men kanske inte alltid. Jag välkomnar konkurrensen från CDON!

Permalänk
Medlem

Swedroid och CDON är nere på samma gång.

Permalänk
Medlem

Jag fick min ny hårddisk idag till min laptop!

Tog 1 dag för dem att skicka den till mig super bra!
Så snabbt!

Tack CDON!!!

Nästa del är att beställa hela min nya Stationära dator, blir CDON helt klart!

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Medlem

Ni får ju för bövelen tänka på hur ni framför kritik! Ni gnäller mest på att saker och ting inte fungerar som ni tänkt istället för att tänka på hur ni formulerar er kritik, skärpning! Allting går inte smärtfritt jämnt, men då kan man faktiskt framföra kritik i en mer konstruktiv anda. Tänk på det nästa gång ni skriver! Ingen vill lyssna på gnällspikar som spyr galla över minsta fel. Det gäller inte alla, men dem flesta här verkar fullkomligt skita i hur dem framför sina åsikter. Man blir ju så jävla trött på det. Sen orkar de flesta människor inte ta negativa typer på allvar när dem skriver utan att tänka!
Så för allas skull, tänk inte bara på er själva.

Permalänk
Medlem

Tillfällig driftstörning - Vi ber dig att ha överseende med begränsat sortiment fram tills imorgon förmiddag

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Har även jag problem med att det står "Varorna Packas" i 3 dygn nu. Ganska irriternade när de lovar 1-3 dagars leverans. Förhoppningsvis är det bara ett fel på hemsidan och varorna har redan skickats.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Hej. Här kommer en fråga som kanske någon annan än också Cdon kan svara på. Är det någon som vet eller har erfarenhet av att Reklamera någon elektronikprodukt till cdon? Funkar det bra, med tanke på att dom inte har en fysisk datorbutik som t.ex Inet har.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av atWa:

Har även jag problem med att det står "Varorna Packas" i 3 dygn nu. Ganska irriternade när de lovar 1-3 dagars leverans. Förhoppningsvis är det bara ett fel på hemsidan och varorna har redan skickats.

Exakt samma för mig, beställde i söndags igår vid typ 12.00 stod det att varorna packades, kontaktade supporten idag och fråga om de skulle skicka mitt paket och de svarade att det skulle de nog, men icke.

Permalänk
Medlem

CDON, avslöja nu ert nästa erbjudande! Är det imorgon den börjar ?
Vi på swec borde få en liten hint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

CDON, avslöja nu ert nästa erbjudande! Är det imorgon den börjar ?
Vi på swec borde få en liten hint!

Varför det ?
Det är ju bara erbjudande för Sweclockers medlemmar

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Varför det ?
Det är ju bara erbjudande för Sweclockers medlemmar

Jag sponsrar deras vinst med en del av min lön, fingrarna kliar redan. Annars får jag lägga pengarna på annan butik

Permalänk
Medlem

Hehe vill också se vad som kommer på rean så man kan ta ställning till vad man vill köpa! Komigen upp med erbjudandet nu! Kliar i köpfingret.

Permalänk
Avstängd

Ja, en liten hint kan vi väl få? Kanske grafikkort från amd i 79xx-serien?

Permalänk
Medlem

De håller säkert på det lite extra för att vi alla vill så gärna se!

Lite som att hålla en julklapp framför ögonen men inte ge bort den, står där på bordet och pikar en. Stort härligt paket

Nyfikenhet är så underbart

Krossar fingrarna i hopp om något riktigt härligt klipp!

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nils87:

De håller säkert på det lite extra för att vi alla vill så gärna se!

Lite som att hålla en julklapp framför ögonen men inte ge bort den, står där på bordet och pikar en. Stort härligt paket

Nyfikenhet är så underbart

Krossar fingrarna i hopp om något riktigt härligt klipp!

Hur kommer man in på rean imorgon?

Permalänk
Medlem

Hehe verkar vara fler än jag som väntar på att CDON ska släppa på SWEC-rean!
Får väl slå upp tältet, sätta mig i sovsäcken och lägga en sten på F5 så jag vet att jag är först! =p

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1