det går inte formatera om hårdisken!:S

Permalänk
Medlem

det går inte formatera om hårdisken!:S

har precis köpt en extern hårdisk-läsare som man kopplar in med usb. Så fort jag höger klickar på lagringsenheten så kommer 'datorn svarar inte' fönstret upp och jag vet verkligen inte varför och jag vet säkert att någon i forumet vet!
tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Öppna kommandotolken i Windows, eftersom jag antar att det är systemet du använder, skriv 'format' och namnet på enheten. T.ex. 'format E:', mer detaljerat ang. formateringskommandot etc: http://ss64.com/nt/format.html

Permalänk

kan vara så att du har ett virus på datorn. en polare hadde ett på sin dator för länge sen som gav samma symtom som din dator att om man försökte högerklicka på en icon eller länk i startmenyn hängde sig datorn.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av taailyn.:

Öppna kommandotolken i Windows, eftersom jag antar att det är systemet du använder, skriv 'format' och namnet på enheten. T.ex. 'format E:', mer detaljerat ang. formateringskommandot etc: http://ss64.com/nt/format.html

Kommer det funka om jag nu har virus, är inte hemma just nu! Tack för svaren btw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan vara så att du har ett virus på datorn. en polare hadde ett på sin dator för länge sen som gav samma symtom som din dator att om man försökte högerklicka på en icon eller länk i startmenyn hängde sig datorn.

Vad gjorde ni sen?:P

Permalänk
Skrivet av skruv3n:

Vad gjorde ni sen?:P

formaterade C: och installerade om windows med windows skivan

googlade massor för att se vad andra gjort för att få bukt på det och insåg att ominstallation var smidigast...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

formaterade C: och installerade om windows med windows skivan

googlade massor för att se vad andra gjort för att få bukt på det och insåg att ominstallation var smidigast...

Jag trodde att det var E som hade virus, eller har jag fel! Eftersom det var skoldator jag kopplade in den externa hårdiskläsaren! Men kunde han formatera om E efter ominstallatio av C? tack för svar btw