Indonesien stoppar tjuvåkare på tåg med upphängda betongklot

Permalänk
Medlem

Indonesien stoppar tjuvåkare på tåg med upphängda betongklot

^^ Ville bara påpeka det innan ni klickar på länken.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2087901/Indonesia-tra...

Permalänk
Medlem

Min spontana reaktion är: hur kommer biljettkontrollanterna fram inne i tåget när det är så satans mycket folk där? Antar att det inte är någon kontroll innan tåget kommer eftersom så mycket folk kan hoppa upp och sätta sig på taket...

För övrigt en jävligt elak lösning. Lite svårare att implementera på våra svenska free-riders dock

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Det är ju lika farligt att ens gå upp på ett tåg tak då det är sot risk att du blir grillad av elen. Finns ett vidrigt klipp på nätet där en indier blir grillad.. usch!

Permalänk
Medlem

Ouch!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Så istället för att bygga ut järnvägen, hålla rimliga biljettpriser och bygga säkrare tak så försöker man ha ihjäl plankarna.
Kanske man borde tillämpa något liknande här i Sverige? Roterande sågklingor till spärrar istället för de där mjuka vanliga trebenta sakerna och plastdörrarna i T-banan och på järnvägen kan man ha falluckor på de säten som är upptagna av en biljettlös individ.

Vi kan kanske t.o.m. bli av med piraterna som surfar runt i vårt land på detta sätt. Genom att sätta storpirater i fängelse och ge dem böter högre än innehav av skadliga droger så skrämmer man dem från pirateriet. Genom att inplantera skadlig kod i filer som pirater använder så kan man förhoppningsvis oskadliggöra dem och få dem att betala för sig.

EDIT: Och återinför dödsstraffet!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Så istället för att bygga ut järnvägen, hålla rimliga biljettpriser och bygga säkrare tak så försöker man ha ihjäl plankarna.
Kanske man borde tillämpa något liknande här i Sverige? Roterande sågklingor till spärrar istället för de där mjuka vanliga trebenta sakerna och plastdörrarna i T-banan och på järnvägen kan man ha falluckor på de säten som är upptagna av en biljettlös individ.

Vi kan kanske t.o.m. bli av med piraterna som surfar runt i vårt land på detta sätt. Genom att sätta storpirater i fängelse och ge dem böter högre än innehav av skadliga droger så skrämmer man dem från pirateriet. Genom att inplantera skadlig kod i filer som pirater använder så kan man förhoppningsvis oskadliggöra dem och få dem att betala för sig.

EDIT: Och återinför dödsstraffet!

Så du anser att om det begås mycket stöld av en speciell vara, så ska man sänka priset på den varan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Så du anser att om det begås mycket stöld av en speciell vara, så ska man sänka priset på den varan?

Så du anser att om det begås mycket stöld av en speciell vara, så ska man sänka tjyven med en tegelsten i pannan?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Så du anser att om det begås mycket stöld av en speciell vara, så ska man sänka tjyven med en tegelsten i pannan?

Besvara en fråga med en fråga, classic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Så du anser att om det begås mycket stöld av en speciell vara, så ska man sänka tjyven med en tegelsten i pannan?

Touche..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Entusiast

Gillar folks reaktioner. De verkar inte ens tänka tanken på att sluta åka på taket utan konstaterar bara att det blir farligare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Gillar folks reaktioner. De verkar inte ens tänka tanken på att sluta åka på taket utan konstaterar bara att det blir farligare.

Att betala verkar inte riktigt finnas med som alternativ..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Testpilot

Rekorddålig rubrik, säger absolut ingenting om vad tråden handlar om Har redigerat den åt dig men tänk på det i framtiden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Besvara en fråga med en fråga, classic

Ok, för att det är du då..
Jag anser att man skall vidta andra åtgärder än de reflexmässiga, likt amöbor, åtgärder så som att bestraffa tjuvåkeri. De nya plastskjutdörrarna på tunnelbanan är ett bra exempel på hur man förhindrar tjuvåkeri utan att för den sakens skull bestraffa tjuvåkare.

Vidare, om man är i den illa sitsen att ständigt bli bestulen på samma vara om och om igen, så ska man flytta på varan till en hylla närmare kassan. Priser har ingenting med tjuveri att göra. Jag ser annars framför mig hur vi alla hade varit på ständig nattlig jakt efter någon annans Porsche.

För att förhindra piratkopiering så kan man starta någon tjänst som ökar tillgängligheten, smidigheten och konsumeringen hos konsumenten. Typ.. steam..

För att helt få bort piratkopieringen, tjyveriet och plankandet så finns det gamla beprövade, effektiva medel.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av WeeMaan:

Att betala verkar inte riktigt finnas med som alternativ..

Mest troligen för att det inte är ett alternativ för många. Men dom kan ju alltid sluta att mata barnen istället så kan dom ta tåget emellanåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Alakai:

Så istället för att bygga ut järnvägen, hålla rimliga biljettpriser och bygga säkrare tak så försöker man ha ihjäl plankarna.
Kanske man borde tillämpa något liknande här i Sverige? Roterande sågklingor till spärrar istället för de där mjuka vanliga trebenta sakerna och plastdörrarna i T-banan och på järnvägen kan man ha falluckor på de säten som är upptagna av en biljettlös individ.

Vi kan kanske t.o.m. bli av med piraterna som surfar runt i vårt land på detta sätt. Genom att sätta storpirater i fängelse och ge dem böter högre än innehav av skadliga droger så skrämmer man dem från pirateriet. Genom att inplantera skadlig kod i filer som pirater använder så kan man förhoppningsvis oskadliggöra dem och få dem att betala för sig.

EDIT: Och återinför dödsstraffet!

Naivt tankesätt, vi pratar inte om Sverige nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Naivt tankesätt, vi pratar inte om Sverige nu

Mycket medveten om detta. Vad jag talar om är inställningen till problemet.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Alakai:

Mycket medveten om detta. Vad jag talar om är inställningen till problemet.

Den Svenska inställningen? Problemet är nog inte lika "lättlöst" genom att bara kasta pengar på att bygga ut imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Ok, för att det är du då..
Jag anser att man skall vidta andra åtgärder än de reflexmässiga, likt amöbor, åtgärder så som att bestraffa tjuvåkeri. De nya plastskjutdörrarna på tunnelbanan är ett bra exempel på hur man förhindrar tjuvåkeri utan att för den sakens skull bestraffa tjuvåkare.

Vidare, om man är i den illa sitsen att ständigt bli bestulen på samma vara om och om igen, så ska man flytta på varan till en hylla närmare kassan. Priser har ingenting med tjuveri att göra. Jag ser annars framför mig hur vi alla hade varit på ständig nattlig jakt efter någon annans Porsche.

För att förhindra piratkopiering så kan man starta någon tjänst som ökar tillgängligheten, smidigheten och konsumeringen hos konsumenten. Typ.. steam..

För att helt få bort piratkopieringen, tjyveriet och plankandet så finns det gamla beprövade, effektiva medel.

http://www.holocaustresearchproject.org/othercamps/galleries/...

Här har du ett citat direkt taget ifrån dig tidigare i tråden.

Skrivet av Alakai:

Så istället för att bygga ut järnvägen, hålla rimliga biljettpriser och bygga säkrare tak så försöker man ha ihjäl plankarna.

Jag tolkar "istället för att hålla rimliga biljettpriser" som att du tycker att priserna bör sänkas, alltså ser du prissänkningen som en del i en lösning på problemet med "tjuvåkare". Då är du ju alltså för att sänka priset på en "vara" som ständigt blir bestulen?

Förövrigt är jag inte alls för att skada tjuvåkarna, men straff ska dom ha men inte i form av våld, böter räcker gott o väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:
Skrivet av SueCia:

citat direkt taget ifrån dig du tycker alltså ser du Då är du ju alltså

(。◕‿‿◕。)ノ彡┻━┻

Skrivet av SueCia:

Böter till plankare i Indien som inte har råd med biljett.

Skrivet av GaMeR2K5:

Försäljningen av spel i butik har minskat till förmån för de digitala distributionerna, men samtidigt så har piratkopieringen ökat. Så där kan ju tillgängligheten inte vara något stort problem iallafall.

Problemets lösning ligger någon annanstans än bara tillgängligheten. Eller bara priset. Eller bara smidigheten. Eller bara vad som helst. Precis som du observerar det.
Precis som att problemet med takåkare inte löses med hot om ond bråd död.
Inte för att jag tror att den enda åtgärd man vidtagit är medeltida vapen, utan vill åter igen poängtera i att inställningen till problemet är nyckeln till lösningen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

De kanske bör försöka se till möjligheterna att skapa jobb där folk finns, alternativt skapa billiga boenden närmare arbetsplatserna.
En annan lösning kanske kan vara att uttöka frekvensen av resorna under rush till/från arbeten, då tågen ju ändå ser ut att bli fyllda av betalande resenerärer (eller är det fripassagerare som enbart ockuperar stå-ytan? Det framgår inte.) och därmed kanske sänka biljettpriset något så att fler resenärer har råd att betala (och ändå få samma nettovinst. Jag förutsätter att drift-, underhåll- och omkostnader inte dubblas om turfrekvensen dubblas).

Som det är nu så försöker de lindra symtomen istället för att bota problemet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

De kanske bör försöka se till möjligheterna att skapa jobb där folk finns, alternativt skapa billiga boenden närmare arbetsplatserna.
En annan lösning kanske kan vara att uttöka frekvensen av resorna under rush till/från arbeten, då tågen ju ändå ser ut att bli fyllda av betalande resenerärer (eller är det fripassagerare som enbart ockuperar stå-ytan? Det framgår inte.) och därmed kanske sänka biljettpriset något så att fler resenärer har råd att betala (och ändå få samma nettovinst. Jag förutsätter att drift-, underhåll- och omkostnader inte dubblas om turfrekvensen dubblas).

Som det är nu så försöker de lindra symtomen istället för att bota problemet.

Jag tror att nyckelordet i det hela är dåligt underhållen järnväg som lämnats av holländarna när de släppte kolonin. Det är inte alltid bara att köra fler tåg. Se till exempel Svenska järnvägsnätet där det inte går att bara köra fler tåg för att nätet är överbelastat. Har du då ett gammalt när med dåligt styrsystem är kapaciteten jättelåg. Dåligt underhållen och gammal betyder väldigt låga hastigheter vilket betyder ännu lägre kapacitet.

Lösningen är antagligen att uppgradera järnvägsnätet något som kostar enorma summor eftersom de antagligen behöver gräva upp skiten och börja om från början. Se till exempel Storbritaniens uråldriga nät. Eller Indien för den delen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

(。◕‿‿◕。)ノ彡┻━┻

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag tror att nyckelordet i det hela är dåligt underhållen järnväg som lämnats av holländarna när de släppte kolonin. Det är inte alltid bara att köra fler tåg. Se till exempel Svenska järnvägsnätet där det inte går att bara köra fler tåg för att nätet är överbelastat. Har du då ett gammalt när med dåligt styrsystem är kapaciteten jättelåg. Dåligt underhållen och gammal betyder väldigt låga hastigheter vilket betyder ännu lägre kapacitet.

Lösningen är antagligen att uppgradera järnvägsnätet något som kostar enorma summor eftersom de antagligen behöver gräva upp skiten och börja om från början. Se till exempel Storbritaniens uråldriga nät. Eller Indien för den delen.

Ja, jag förstår vad du menar. Frågan är om de ens har övervägt att fundera i dom banorna. De verkar ju inte tänka särskilt långt menar jag :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Ja, jag förstår vad du menar. Frågan är om de ens har övervägt att fundera i dom banorna. De verkar ju inte tänka särskilt långt menar jag :).

Det har de säkert men det är ju oändligt mycket billigare att tejpa fast lite taggtråd på taket och hänga upp några kedjor än att investera många miljarder på en renovering och ombyggnation som tar många år att fullfölja. De verkar ju inte ha världens mest stabila ekonomi.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24