Vad saknar ni på den svenska marknaden inom datorområdet?

Permalänk
Medlem

Vad saknar ni på den svenska marknaden inom datorområdet?

Hej. Är lite intresserad vad ni som medlemmar här på sweclockers saknar i den svenska nätshoppen inom Datorer, tillbehör, moddning etc?

Jag går i startgroparna för att öppna ett data-relaterat webshop, men är lite osäker på innehållet.

Så all brainstorming vad ni saknar på nätet uppskattas!
Mvh Martin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Inet.se

Tycker dom täcker det mesta och det är nog en bra förebild att gå efter.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Inet.se

Tycker dom täcker det mesta och det är nog en bra förebild att gå efter.

Inet.se är bra och väldigt breda. Min tanke var mer att gå en specifik väg och inrikta mig på något speciellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullis:

Inet.se är bra och väldigt breda. Min tanke var mer att gå en specifik väg och inrikta mig på något speciellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det är väldigt svårt att nischa sig lite man bör nog ha en stabil grund att stå på först, sedan kan man erbjuda det lilla extra vilket kanske kan involvera special beställningar av diverse produkter, då tror jag att Chassi diverse tillbehör är sådant som skulle kunna eventuellt sälja.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Jag tror det är väldigt svårt att nischa sig lite man bör nog ha en stabil grund att stå på först, sedan kan man erbjuda det lilla extra vilket kanske kan involvera special beställningar av diverse produkter, då tror jag att Chassi diverse tillbehör är sådant som skulle kunna eventuellt sälja.

För att kunna erbjuda sådant krävs ju en som du säger, stabil grund. För att samtidigt kunna erbjuda låga priser som i princip alla kräver kvrävs det stora beställningar från företag vilket i sin tur kräver stora lager.

Det jag funderade på var att beställa hem tex vattenkylnings produkter. Man går in väldigt smal marknad och som det redan finns företag i sverige som erbjuder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Det är dåligt med kylningsprodukter och modding i Sverige, saknar gamla Gtek och Kylning.com

Permalänk
Medlem

Färdigmoddade snygga chassin, för var och en.
Morsan gav mig idén när hon köpte en.. ett. extra skal till sin bärbara, för att hon tyckte den blev så fin. Kan man inte bara ha en tjänst där beställaren får måla och modda sitt chassi själv, så moddar man det för en mindre eller större slant beroende på vilka ingrepp som man vill göra.

Tänker mig en sida som lockar: lillasyster och hennes ludna chassin med blommor och ponnys på, farmors chassi i träådrig plast, farsans pianolackerade med gröna tjocka ränder och kompisens mattvita med extra stora tumskruvar. Enklare exrta plastskal till bärbara kostar en hundring. Ingrepp med hjälp av dremeln kostar fyra hundra. Typ.

Sidan man beställer ifrån ska ha ett lättförståeligt program där man kan med hjälp av mus och tangenbord ändra färger och lägga till moddar till sin PC. Som att bygga hus i Sims och rita upp enklare grejer i Sketchup.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Det är dåligt med kylningsprodukter och modding i Sverige, saknar gamla Gtek och Kylning.com

Något jag också har funderat på och ska undersöka. Jag som inte är så väldigt insatt i kylning och modding tar gärna emot tips på vad som kan behövas och vad man kan få tag i det.

Skrivet av Alakai:

Färdigmoddade snygga chassin, för var och en.
Morsan gav mig idén när hon köpte en.. ett. extra skal till sin bärbara, för att hon tyckte den blev så fin. Kan man inte bara ha en tjänst där beställaren får måla och modda sitt chassi själv, så moddar man det för en mindre eller större slant beroende på vilka ingrepp som man vill göra.

Tänker mig en sida som lockar: lillasyster och hennes ludna chassin med blommor och ponnys på, farmors chassi i träådrig plast, farsans pianolackerade med gröna tjocka ränder och kompisens mattvita med extra stora tumskruvar. Enklare exrta plastskal till bärbara kostar en hundring. Ingrepp med hjälp av dremeln kostar fyra hundra. Typ.

Sidan man beställer ifrån ska ha ett lättförståeligt program där man kan med hjälp av mus och tangenbord ändra färger och lägga till moddar till sin PC. Som att bygga hus i Sims och rita upp enklare grejer i Sketchup.

Trevlig tanke, är dock inget för mig, mina fingrar är inte gjorda för sådana kreativa saker. Men en väldigt bra ide!

Edit: Finns det något intresse att köpa nätverksprodukter på nätet? Tex, speciallängder för patchkabel.

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullis:

Något jag också har funderat på och ska undersöka. Jag som inte är så väldigt insatt i kylning och modding tar gärna emot tips på vad som kan behövas och vad man kan få tag i det.

Trevlig tanke, är dock inget för mig, mina fingrar är inte gjorda för sådana kreativa saker. Men en väldigt bra ide!

Edit: Finns det något intresse att köpa nätverksprodukter på nätet? Tex, speciallängder för patchkabel.

Dessvärre är det nog som så att de som behöver en icke standardlängd på en patchkabel har koll på hur man gör egna. Personligen tror jag att det är otroligt svårt att slå sig in på datormarknaden när det redan finns flera väldigt stora aktörer. Inträdesbarriärerna på marknaden är väldigt höga pga detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Dessvärre är det nog som så att de som behöver en icke standardlängd på en patchkabel har koll på hur man gör egna. Personligen tror jag att det är otroligt svårt att slå sig in på datormarknaden när det redan finns flera väldigt stora aktörer. Inträdesbarriärerna på marknaden är väldigt höga pga detta.

Antar att prissättningen är en stor del också. Är det konkurenskraftiga priser med god service snabba leveranser till ett billigt pris kan det kanske vara intressant. Jag själv skulle blivit intresserad. Gäller även kablar i standardlängder.

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

ett chassie med inbygd kylare för min cola så jag inte måste springa till köket å hämta en ny varenda gång de tar slut.

sen måste man ju pissa också så en slang med tratt på. så en PWM-styrd pump på de så de far undan i lagom fart till toan

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullis:

Antar att prissättningen är en stor del också. Är det konkurenskraftiga priser med god service snabba leveranser till ett billigt pris kan det kanske vara intressant. Jag själv skulle blivit intresserad. Gäller även kablar i standardlängder.

Att på hobbynivå hålla samma priser som de stora aktörerna som köper in stora volymer innebär att man får göra avkall på något annat. Vilket ofta blir servicenivån eller leveranstider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Att på hobbynivå hålla samma priser som de stora aktörerna som köper in stora volymer innebär att man får göra avkall på något annat. Vilket ofta blir servicenivån eller leveranstider.

Självklart. Tror jag driver vidare det i närområdet innan jag tar upp det på nätet.

Men alla förslag är fortfarande välkomna!

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Mera gold/platinum 80+ nätagg så klart från andra tillverkare om det nu är möjligt