Brist på hårddiskar ger billigare DRAM-minnen

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Billigt var det ja. Nu kan man kanske hoppas att det blir så här med SSDer!

Skrivet av Hyperträd:

Vad? 16 GB för 800 kr? Skulle du köpa?

Skrivet av Atlas Tasume:

Vad fick du den idén från?

Det var ju du själv som sa det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Det var ju du själv som sa det...

Ja? 10% billigare blir inte dyrare, i alla fall inte senast jag räknade!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av burn:

Jag mins när vi köpte en 486SX2 66mHz och uppgraderade från 4 till 8 Mb RAM och det kostrade 4000:-

Men säljaren på Magneten sa att det var värt det så då fick det bli så.

Sen att en Compaq inte är värd 24.000:- är en annan sak men i det priset var det med en sunkig bläckstråleskrivare ocskå.
Jag är inte helt säker på årtal men det kan ha varit 93-95 men där är jag inte så säker.

/Jonas

borde vart tidigare .... jag byggde min första dator 93-94 nångång, och då var det med en Intel Pentium ...
föv. ersatte den just en Compaq, dock med 386-processor, och 4 mb ram ... den kostade över 50k ny ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choachen:

Finns det någon risk att datorn blir "långsammare" med 16gb istället för 8gb? Kanske en jävligt dum fråga men en kamrat tyckte det var ovärt med 16gb. Om så är fallet är det väl lika bra att köpa 16gb men bara stoppa in 2 av minnena. Har en Sandy Bridge och kör med OS på SSD.

Svaret är ja indirekt om det "hämmar" överklockningen. Jag kör med 2X2 så jag kan köra cpu i stabilt på 4 ghz. Datorn blir svårare att få stabil vid 4ghz med 4X2 GB.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1