Permalänk

Aktivera HDMI på MOBO

Tjenare!
Jag har inget problem utan mer en fråga eller behov... Jag kör Gtx570 SLI med mini HDMI portar men jag har ingen adapter från mini HDMI till HDMI. Jag har dock en HDMI port direkt på moderkortet med det fungerar inte... Jag har moderkortet MSI Z68A-GD55 G3. Måste jag aktivera porten i BIOS eller hur gör jag för jag har varit i min BIOS och jag kan inte hitta vart jag ska aktivera rättare sagt det finns nog inte.
Skulle någon med ett varmthjärta kunna hjälpa mig?

Tack i förhand!

Visa signatur

I7 2600k | KFA2 GTX 570 SLI | MSI Z68A-GD55 G3 | 16 GB 1600Mhz VENGEANCE | Corsair GT 120g, 2TB Barracuda Green | Corsair TX 850W | CoolerMaster HAF 712 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | Steelseries Siberia v2

Permalänk
Medlem

jag tror tyvärr inte du kan göra med hdmi på moderkort när du kör med grafikkort, utan om inte jag är alles för trött så måste du köra med hdmi kontakten på grafikkortet.

Så jag tror det enda alternativet är att köpa in en adapter, lycka till!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan bli problem om det krävs olika drivrutiner, och dina grafikkort kommer att ha olika, men du kan ju testa at slå på den integrerade grafiken.
Jag kör själv på det sättet ibland, med 1-2 grafikkort och integrerad grafik, men jag har då ett rent amd system och då fungerar det fint eftersom de har samma drivers, det ska väl finnas hackade nvidi drivers som tillåter andra drivers, men jag har inte testat, nvidia spärrade det för att man inte ska kunna köra physx om man kör amd till grafiken, men de kanske är snällare mot intels cpu grafik eftersom den är i en annan liga prestandamässigt än amd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Verkar som bara Z68A-G65 stödjer LucidLogix Virtu som är vad som behövs, men det skall ge något sänkt prestanda som jag förstått det.

[edit]Ditt moderkort stödjer Virtu Switchable Graphics[/edit]

Permalänk

Ok, det verkar som att det är lättast att köpa en adapter
Tack ändå

Visa signatur

I7 2600k | KFA2 GTX 570 SLI | MSI Z68A-GD55 G3 | 16 GB 1600Mhz VENGEANCE | Corsair GT 120g, 2TB Barracuda Green | Corsair TX 850W | CoolerMaster HAF 712 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | Steelseries Siberia v2