LCD-display som visar diverse mediainfo

Permalänk
Medlem

LCD-display som visar diverse mediainfo

Jag håller på att färdigställa mitt HTPC-bygge och letar nu efter en lösning där jag får en LCD-display i fronten, som visar information om musikspår, filmtitel eller vad det nu kan vara. Jag har dock ingen aning vart jag ska börja.

Jag har tittat på crystalfontz som många verkar använda, de har ju displayer som ansluts via usb. Det känns enklast, eller? Annars är det väl seriell port som gäller och det har jag ju inga i min burk.

Finnt det färdiga plugins för t ex VLC som visar infon jag är ute efter, eller måste man programmera allt själv?

Tacksam för all hjälp, jag är helt lost.

Permalänk
Medlem

Hej,

finns ett program som heter LCD Smartie, kolla in deras hemsida. Sen kan du titta på Matrix Orbital när det gäller LCD displayer också.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

nej, enklast är att köpa en lcd på kjell & co och köpa en usb2lcd stöds av det som behövs, typ lcd smartie

/Daniel

Permalänk
Medlem

Vadå nej?? . Kolla in Kustom pc, dom säljer både LCD, tillhörande usb kabel och snygga bay inserts. LCD Smartie har sen plugins till vlc, xbmc you name it.

Kjell och co har typ 3 LCD att välja på och dom kostar lika mycket som andra affärer i EU. Så var inte rädd för att köpa från utlandet.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

aha, så lcd'erna kostar lika mycket i utlandet, som på klell & co, så var inte rädd att handla i sverige?

ok, mitt förslag är kanske inte det enklaste, men att sponsra crystalfontz är väl ingen idé har inte varit där och kikat på några år, men de har tidigare varit ASDYRA på prylar, och det finns smidigare lösningar om man är sugen

själv letar jag efter en 40x4 vfd till bra pris, men det är lite svårt att fixa fram om man inte vill sälja en njure

/Daniel

Permalänk
Medlem

FÖrdelen jag menade med utlandet var juh att det finns mer variatoner.

Visa signatur

Stuff